  • 11. Data: 2010-09-09 15:08:42
    Temat: Re: kabel zasilający USB na zasilanie SATA
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-08 23:35, Piter wrote:
> [...]
    > grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

    > To się nie zrozumieliśmy. Ja chce podłączyć właśnie dysk 2.5 cala, który
    > wymaga 5V.
    > A skoro zawsze lubisz wymyślać po co to i na co to już tłumaczę:
    > Zdarza się często konieczność przegrania sporej ilości danych z dysków
    > wyciągniętych z laptopa. Transmisje puszczam po esata jednak problem
    > jest z zasilaniem. Mam zasilacz sieciowy, który daje mi w postaci
    > gniazda USB 5V 1A i to starcza. Tak naprawdę to mam taki kabel zrobiony
    > prowizorycznie, jednak ze względów estetycznych chciałbym mieć cały

    Jak napisałem wcześniej - zamiast prawić filozofie, proponuje skok w USB3.0

    Przejściówka na SATA 2.5/3.5 nie wymaga dodatkowego zasilania.
    Wykorzysujesz praktycznie pełną przepustowość dysku... co ma raczej
    ogromne znaczenie przy większych dyskach.

    Pozdr.
    Rafał
    http://luktronik.pl/

  • 12. Data: 2010-09-09 15:17:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" i6ao44$fk5$...@i...gazeta.pl

    : Jakims cudem to "duze urzadzenie" miesci sie na kilkunastu
    : mm2 plytki w kazdej przenosnej obudowie na dysk USB.

    Jest to cud zielony w cudownej klasyfikacji Kehla.

    Te obudowy, o których piszesz, raczej nie mają przetwornic
    z 5 V na 12 V -- notabene z jednego ampera nie wyciągniesz
    chyba zasilacza do dysku potrzebującego tych napięć, czyli
    dysku 3.5 calowego. Ty raczej piszesz o obudowach do małych
    dysków, a te dyski chyba nie muszą mieć zasilania wysokim
    (12 V) napięciem. :)

    Ale ja na dyskach nie znam się -- na zasilaniu dysków. :)
    Znam kilka dysków dosyć dobrze pod tym (energetyczno-napięciowym)
    względem -- tych dysków, które mnie teraz interesują. :)

    -=-

    Obudowa, o której piszesz zawiera w sobie więcej niż kilkanaście
    mm kwadratowych płytki drukowanej -- tak na oko to jest kilka
    (około pięciu, może czterech) cm kwadratowych. I taka obudowa
    zwykle daje zasilanie ciągnąc je z dwóch :) gniazdek USB do
    przejściówki SATA<-->USB2.0 oraz do samego dysku. :) Nie ma
    (chyba) potrzeby podbijania napięcia i nie zachodzi tam cud
    rozmnożenia energii... :) (bo raczej na zasilenie dysku
    3.5 calowego trzeba by cudu energetycznego, albo zasilenia
    z masy gniazdek USB)

    Dyski 3.5 calowe mają chyba osobne zasilacze, choć już napędy
    optyczne 12 centymetrowe można zasilać bezpośrednio z USB. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-09-09 17:03:11
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak napisałem wcześniej - zamiast prawić filozofie, proponuje skok w
    > USB3.0

    ale na USB 3.0 musze zakupić kontroler i przejściówkę, a ja chce tak jak
    mam, jedynie dokupić kabelek za kilka zł.

    > Przejściówka na SATA 2.5/3.5 nie wymaga dodatkowego zasilania.
    > Wykorzysujesz praktycznie pełną przepustowość dysku... co ma raczej
    > ogromne znaczenie przy większych dyskach.

    więcej niż przez esata to raczej nie wyciągnie to USB 3.0 z dysku nawet 3.5
    calowego.

  • 14. Data: 2010-09-09 17:12:03
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie szukałem, przede wszystkim dlatego, że wszechobecne USB2.0 nie jest w
    > stanie wykorzystać przepustowiści dysku i daje mały prąd.

    ale ja nie chce puszczać transmisji po USB tylko chce zabrać z USB prąd.
    Transmisje daje po esata.

    > W Praktyce są adaptery na USB3.0 zasilające dyski 2.5" i 3.5" SATA -
    > zainteresowany ?..

    nie

    > karty USB3.0 na PCIEx. to jakies 80-90 zł
    > Przejściówka USB 3.0 -> SaTA (z zasilaniem) podobnie j/w.

    ale to dodatkowe koszty, po co mi to jak nie będzie szybciej niż esata?

  • 15. Data: 2010-09-10 04:33:52
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-09 19:03, Piter wrote:

> [...]
    >
    > ale na USB 3.0 musze zakupić kontroler i przejściówkę, a ja chce tak jak
    > mam, jedynie dokupić kabelek za kilka zł.

    Podpowiadam Ci co jest - by default na kabelku zasilajacym SATA jest 12V
    /oczywiscie nie wszystkie urzadzenia z tego korzystaja/. Samego kabelka
    nie widzialem. Prąd z jednego portu USB nie zawsze starcza do dysku,
    jeżeli juz, to powinien być to kabelek z dwoma wtyczkami USB...

    ...i o to jest:

    http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/d
    p/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1
    284092867&sr=1-12
    (troszke rozbudowane, ale niewiele - znalezione w 5 min :>)

    To o czym pisalem widoczne jest tu:

    http://www.fen.pl/index.php?go=2&act=3&produkt=4b435
    6020df92&profil=5000&pid=1868&kid=1783&fenecom=c3fd2
    2e2938d7d59bd13c959ce95a799&crc=d1392c34658e87df1aca
    c55d0de0bd09

    De facto urzadzenie na USB 3.0 zadziala Ci z USB 2.0, czy zasili -
    zalezy od portu USB... standardowy problem.

    > więcej niż przez esata to raczej nie wyciągnie to USB 3.0 z dysku nawet
    > 3.5 calowego.

    NIe chodzi o to że więcej, tylko że nie jakoś istotnie gorzej.

    Po to by zasilic eSata powstal standard power over eSata, sa juz nawet
    przejsciowki do tego:

    Z tego co widze to powinno byc cos takiego:

    http://www.amazon.com/SATA-Drive-Power-ESATA-Combo/d
    p/B003S7HV4U/ref=sr_1_24?s=electronics&ie=UTF8&qid=1
    284092867&sr=1-24

    R.

    Zla wiadomosc jest taka, ze za 5 zl nic z tego nie kupisz.

    pozdr.

    Rafał
    http://luktronik.pl/

  • 16. Data: 2010-09-10 06:01:23
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-09 19:12, Piter wrote:
> [...]
    > grup dyskusyjnych:i6at6u$e9o$...@n...onet.pl...

    > ale ja nie chce puszczać transmisji po USB tylko chce zabrać z USB prąd.

    Napisałem już wcześniej - *prąd na USB jest /zgodnie ze specyfikacja/ za
    mały nawet do 2.5"*, dlatego też ew. kabelki/przejściówki wymagają co
    najmniej 2 wtyczek USB:

    http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/d
    p/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1
    284092867&sr=1-12

    to też nie za 2.99 /chyba, że pojedziesz do Chin i kupisz 1000/

    > nie

    > ale to dodatkowe koszty, po co mi to jak nie będzie szybciej niż esata?

    USB jest bardziej elastyczne od eSATA, mozesz sobie bez problemu podpiac
    2-3 dyski na biurku przy pomocy 1 kabelka

    eSATA, które powstało w zasadzie dlatego, że samo USB2.0 było za wolne
    /wiele nie trzeba do eSATA, bo to de facto SATA z inną wtyczką
    (przeliczoną na wiele podłączeń).

    Problem z eSATA - brak zasilania jest powszechnie znany, dlatego też
    powstała specyfikacje Power over eSATA. ale to też nie za 2.99 :>

    pozdr.

    Rafał
    http://luktronik.pl/

  • 17. Data: 2010-09-10 07:46:18
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > nie widzialem. Prąd z jednego portu USB nie zawsze starcza do dysku,
    > jeżeli juz, to powinien być to kabelek z dwoma wtyczkami USB...

    ale ja potrzebuje tylko 5V i wystarczy pojedynczy bo podłączam się do
    zasilacza, dokładnie potrzebuje coś takiego:

    http://pfct.pl/foto.jpg

    > Zla wiadomosc jest taka, ze za 5 zl nic z tego nie kupisz.

    ale to więcej nie powinno kosztować, ja wiem że jest USB 3.0 i inne rzeczy
    ale ja potrzebuje jeden pier***** kabelek, nie chce wydawać 200 zł na
    przejściówkę i kontroler.

  • 18. Data: 2010-09-10 07:48:54
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > USB jest bardziej elastyczne od eSATA, mozesz sobie bez problemu podpiac
    > 2-3 dyski na biurku przy pomocy 1 kabelka

    ale chcesz mi wcisną coś czego mi nie trzeba. Na raz podłączam jeden dysk
    SATA 2.5 i tyle.

    > Problem z eSATA - brak zasilania jest powszechnie znany, dlatego też
    > powstała specyfikacje Power over eSATA. ale to też nie za 2.99 :>

    tak wiem, ale ja chce tylko ten jeden *kabelek*, i pytałem czy ktoś widział
    coś takiego, o USB 3.0 to sobie w googlach znajde, a kabelek cięzko tam
    odnaleźć.

  • 19. Data: 2010-09-10 09:13:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" i6chjl$55o$...@n...onet.pl

    > eSATA, które powstało w zasadzie dlatego, że samo USB2.0 było za
    > wolne /wiele nie trzeba do eSATA, bo to de facto SATA z inną
    > wtyczką (przeliczoną na wiele podłączeń).

    USB też na wiele -- na 50, podczas gdy eSATA na 50 tysięcy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-09-10 13:01:46
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Przepraszam za odp u góry, ale Thunderbird nie radzi sobie z poprzednim
    formatem i zjada częśc tekstu.

    Pytałeś o zasilanie SATA z USB, więc poprzednio podesłałem Ci link:

    http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/d
    p/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1
    284092867&sr=1-12

    W czym problem ? (kawałek z SATA DATA mozna uciać, jeżeli to tylko ma
    być konwerter zasilania ;) )

    Dla producenta /nawet garażu chinczyka/ nie ma znaczenia, że TY raz
    podłączyłeś i TOBIE działa. dla przykładu w moim kompie gniazda USB na
    płycie poprawnie zasilają HDD na USB2.0, a te od frontu już nie.

    Po co produkować milion sztuk czegoś co tylko czasami działa, a
    potrzebuje tego 0,0001% populacji. :)

    pozdrawiam
    Rafał