    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: kabel zasilający USB na zasilanie SATA
    Date: Fri, 10 Sep 2010 06:33:52 +0200

    On 2010-09-09 19:03, Piter wrote:

    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i6atal$e9o$...@n...onet.pl...

    > ale na USB 3.0 musze zakupić kontroler i przejściówkę, a ja chce tak jak
    > mam, jedynie dokupić kabelek za kilka zł.

    Podpowiadam Ci co jest - by default na kabelku zasilajacym SATA jest 12V
    /oczywiscie nie wszystkie urzadzenia z tego korzystaja/. Samego kabelka
    nie widzialem. Prąd z jednego portu USB nie zawsze starcza do dysku,
    jeżeli juz, to powinien być to kabelek z dwoma wtyczkami USB...

    ...i o to jest:

    http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/d
    p/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1
    284092867&sr=1-12
    (troszke rozbudowane, ale niewiele - znalezione w 5 min :>)

    To o czym pisalem widoczne jest tu:

    http://www.fen.pl/index.php?go=2&act=3&produkt=4b435
    6020df92&profil=5000&pid=1868&kid=1783&fenecom=c3fd2
    2e2938d7d59bd13c959ce95a799&crc=d1392c34658e87df1aca
    c55d0de0bd09

    De facto urzadzenie na USB 3.0 zadziala Ci z USB 2.0, czy zasili -
    zalezy od portu USB... standardowy problem.

    > więcej niż przez esata to raczej nie wyciągnie to USB 3.0 z dysku nawet
    > 3.5 calowego.

    NIe chodzi o to że więcej, tylko że nie jakoś istotnie gorzej.

    Po to by zasilic eSata powstal standard power over eSata, sa juz nawet
    przejsciowki do tego:

    Z tego co widze to powinno byc cos takiego:

    http://www.amazon.com/SATA-Drive-Power-ESATA-Combo/d
    p/B003S7HV4U/ref=sr_1_24?s=electronics&ie=UTF8&qid=1
    284092867&sr=1-24

    R.

    Zla wiadomosc jest taka, ze za 5 zl nic z tego nie kupisz.

    pozdr.

    Rafał
    http://luktronik.pl/