  • 21. Data: 2010-09-10 13:05:27
    Temat: Re: kabel zasilający USB na zasilanie SATA
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-10 11:13, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafał Łukawski" i6chjl$55o$...@n...onet.pl

    > USB też na wiele -- na 50, podczas gdy eSATA na 50 tysięcy. :)

    USB ma prąd, eSATA w standarcie nie ... i tyle, niech sobie każdy
    wybierze /co mu potrzebne by później nie płakać :)/

    Odnośnie liczby podłaczeń, Twoje dane nie wydają się prawdziwe:

    standard usb: "compared to 1500 for the standard USB and 5000 for the
    Mini-USB receptacle"

    additionaly: "The newer Micro-USB receptacles are designed to allow up
    to 10,000 cycles of insertion and removal between the receptacle and plug"

    Możesz podać źródło swojej informacji ?

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-09-10 13:08:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > ale to więcej nie powinno kosztować, ja wiem że jest USB 3.0 i inne
    > rzeczy ale ja potrzebuje jeden pier***** kabelek, nie chce wydawać 200
    > zł na przejściówkę i kontroler.

    OK, niestety nie widziałem nic takiego w masowej produkcji.. z drugiej
    strony każdy lepszy elektryk pewno może Ci to zrobić na miejscu, aby za
    bardzo nie dłubać, może wykorzystac przejściówke MOLEX->Sata /grosze/,
    wyciagnie z niej 2 kabeli na 5V i podebnie do wtyczki USB.

    To ostatnie chyba najprostsze, najszybsze i najtańsze.

    pozdrawiam
    Rafał

  • 23. Data: 2010-09-10 13:26:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" i6daeq$crs$...@n...onet.pl

    Miało być:

    + SATA też na wiele -- na 50, podczas gdy eSATA na 50 tysięcy. :)

> [...]

    > additionaly: "The newer Micro-USB receptacles are designed to allow up to 10,000
    cycles of insertion and removal between the

    Myślałem o SATA, nie o USB. Oczywiście USB musi wytrzymać ,,dużo''. :)

    Miało być SATA kontra eSATA:

    SATA też na wiele -- na 50, podczas gdy eSATA na 50 tysięcy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-09-19 10:17:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.09.2010 23:35, Piter pisze:
    > To się nie zrozumieliśmy. Ja chce podłączyć właśnie dysk 2.5 cala, który
    > wymaga 5V.

    No i?

    Standard SATA jest jeden i wymaga dostarczania *trzech*
    różnych napięć. Żaden producent nie podejmie się produkcji
    kabelka, który będzie działał tylko z *niektórymi* dyskami
    SATA, a więc z konieczności musi wbudować przetwornicę do-
    starczającą wszystkie trzy.

    Jak chcesz mieć coś prowizorycznego i niekompletnego, to
    musisz to zrobić sam. Co zresztą już zrobiłeś.

    > Zdarza się często konieczność przegrania sporej ilości danych z dysków
    > wyciągniętych z laptopa. Transmisje puszczam po esata jednak problem
    > jest z zasilaniem. Mam zasilacz sieciowy, który daje mi w postaci
    > gniazda USB 5V 1A i to starcza. Tak naprawdę to mam taki kabel zrobiony
    > prowizorycznie, jednak ze względów estetycznych chciałbym mieć cały
    > gotowy, nie łatany.

    Są kieszenie eSATA z własnymi, estetycznymi zasilaczami i
    dokładnie tak się rozwiązuje w obecnych czasach Twój prob-
    lem w sposób nie-prowizoryczny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./