    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 9 May 2013 02:28:42 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <518aa18a$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <518aa797$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <518ac39f$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <s...@t...dom.local>
    <518b500c$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@j...net>
    Subject: Re: jsp vs php
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 10:21:52 UTC+2 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > Eeee... Dane do wykresu? G�adki wykres? Czyli wy�wietlanie danych
    > badawczych? Jeste� pewny, �e baza relacyjna to w og�le by� dobry wyb�r?
    > Bo wiesz, to nie jest jedyny paradygmat przetwarzania danych.

    Niewielu rzeczy jestem pewny, a juz w ogole niewielu na tym etapie.

    Dyskusja ciagle brnie w jakis szczegol, to w ajax, to w przykladowe
    zapytanie SQL, a ja jakos nie potrafie temu zapobiegac. Na szczegoly
    za szybko, zmienia sie one jeszcze kilka razy.

    Na razie musze sobie wyrobic ogolny poglad na temat wytwarzania
    aplikacji webowych ktore sa mocno obciazone. Przydaja mi sie
    informacje o skalowalnosci baz danych, dostepnosci bibliotek
    dla roznych jezykow, mozliwosci zatrudnienia ludzi, itd.

    Idealna bylaby relacja kogos kto pracowal przy czyms takim. Chetnie
    bym sie dowiedzial ze gdzies uzywali jakis narzedzi, mieli jakies
    problemy, przesiedli sie na inne narzedzia, problem rozwiazali, ale
    bylo to obarczone jakims kosztem, a moze pojawily sie inne problemy.

    Ciekawy jestem np. czy jakas wieksza aplikacje przepisano z PHP na JSP, a
    jesli tak, to dlaczego i czy to w czyms pomoglo. Albo czy w jakiejs
    firmie zwolniono ludzi od PHP a w ich miejsce zatrudniono ludzi od Javy i
    co to cos dalo.