  • 11. Data: 2011-02-17 16:58:20
    Temat: Re: jaki olej do Corolli E12
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >Nie no z całym szacunkiem ale Lotosa nie wleję nigdy. Powiedzmy że mam
    >złe doświadczenia z tą marką. Po konsultacjach z mechanikiem i
    >podpytaniem w ASO stanęło na Mobilu 5W50. Niewiele droższy niż 5W30 a
    >podobno latem w korkach się lepiej sprawdza.

    Jestem w stanie zrozumieć twoje podejście kiedyś dmuchałem i chuchałem na
    poprzednia Lancie Y fruwala na oleju Mobil 5W50 wymieniany co 10 tys, zawsze
    wsio najlepsze ,wycieraczki, mycie na ręcznej myjni,tankowanie tylko BP,
    potem jeszcze odlakierowałem obicia parkingowe itp i po miesiącu jakiś
    łachmyta przywalił jak stała pod robota ze poszła na żyletki, powiedziałem
    sobie ze już nigdy nie będę lądował w auto, wiec jest lotos za 80 pln,
    filtoron jako filtry, i paliwo z Carrefura lub Auchan u mycia na automacie.
    Koniec walki bo i tak ktoś wszystko pośle do diabla.
    A co do Lotosa porównywałem ich (lotos - mobil) parametry tabelaryczne i
    musze powiedzieć ze chyba za dużo nie odbiega od siebie.

  • 12. Data: 2011-02-17 19:39:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-02-2011 o 16:39:37 MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > podpytaniem w ASO stanęło na Mobilu 5W50. Niewiele droższy niż 5W30 a
    > podobno latem w korkach się lepiej sprawdza.

    Kiedyś miałem Puga 306 1.4 - na lotosie 10w40 (wymienianym co 15k km)
    zrobił 300k km.
    Gdy czasem odwiedzam rodzinne strony - widzę, ze dalej jeździ u następnego
    drivera.
    Gdy się robi 15k km rocznie - to można i lać olej po 100 PLN za litr.
    Gdy człowiek jeździ "trochę więcej" - to błogosławi takie firmy jak LOTOS
    - które za śmieszne pieniądze dostarczają produkt na przyzwoitym poziomie.

    Pzdr
    TG

  • 13. Data: 2011-02-17 20:09:53
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 16:58, BUNIEK pisze:

> [...]
    > jest lotos za 80 pln, filtoron jako filtry, i paliwo z Carrefura lub
    > Auchan u mycia na automacie. Koniec walki bo i tak ktoś wszystko pośle
    Nie no nie wpadajmy w skrajności. Po prostu wiem jak zachowywało się
    inne auto na planowanej trasie. Niestety silnik dostawał mocno w kość,
    bo to półtorej godziny korka więc skoro można to chcę mu przynajmniej
    zafundować dobre smarowanie. Auto ma jeździć a nie robić za eksponat,
    ale nie uważam, żeby odrobina troski mu zaszkodziła:) Ma być w miarę
    niezawodne, a "jak dbasz tak masz". Polerowanie irchą i nabłyszczanie
    felg nie wchodzi w grę, ale mycie co 2 tygodnie i odkurzanie co miesiąc
    raczej tak:)

    > A co do Lotosa porównywałem ich (lotos - mobil) parametry tabelaryczne
    > i musze powiedzieć ze chyba za dużo nie odbiega od siebie.
    Ja niestety Lotosem prawie zrobilem kuku Pugowi 305 1.9D. Auto miało
    nastukane sporo ponad 300k km ale wszystko było cacy na różnych
    niemieckich mineralnych olejach 15W40. Blacha była dyskusyjna ale silnik
    chodził jak zegarek. Aż kiedyś postanowiłem zalać Lotos, bo taniej a
    źródełko z Niemiec mi akurat wyschło. No i niestety już parę dni po
    wymianie silnik zaczął chodzić jak w traktorze, coraz później gasła
    kontrolka oleju i ogólnie po miesiącu i zrobionych 2k km olej poszedł do
    wymiany. Po wymianie na inny polski 15W40 też z nienajwyższej półki
    objawy ustały jak ręką odjął.

    --
    MZ

  • 14. Data: 2011-02-17 21:43:02
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > kontrolka oleju i ogólnie po miesiącu i zrobionych 2k km olej poszedł do
    > wymiany. Po wymianie na inny polski 15W40 też z nienajwyższej półki

    Hymm az dziwne, oleje lotosa maja certyfikacje dobrych marek, moze trafiles
    na jakis przekret z tym olejem, lub jakos zle byl dobrany nie wiem, moze sie
    szarpne przy kolejnej wymianie i poslucham silnika :)

    Buniek

  • 15. Data: 2011-02-17 23:44:36
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    Mam takie samo auto też z sierpnia. Silnik do 130 kkm na TWS (serwisowana
    ASO)a potem do 210 kkm na Motulu Xcess. Nie trzeba dolewać oleju między
    wymianami co15kkm. Jakiś kolo sprzedaje na allegro tego Motula za 103 zeta/5
    litrów ma jeszcze filtry.

  • 16. Data: 2011-02-21 14:48:47
    Od: " " <b...@g...pl>

    BUNIEK <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > A co do Lotosa porównywałem ich (lotos - mobil) parametry tabelaryczne i
    > musze powiedzieć ze chyba za dużo nie odbiega od siebie.

    Mialem to samo: Autko od nowosci, ASO, stan tip top, nie katowane, dbane...
    wracalem z roboty, na lewoskrecie paniusia 72-letnia sie zagapila wyjachala mi
    przed maske i tyle z "dbania i chuchania"

    dlatego auto to tylko auto, grunt ze nic mi sie nie stalo, a przywalilem lbem
    o slupek bo staralem sie uciekac i jechalem juz lekko pod katem, twarz mi
    dretwiala przez kilka dni :( wizyta w szpitalu, L4

    co do auta, szkoda bo wiele energii w nie wlozyelm, ale co mam, zabic babe,
    czy wystosowac pismo do sejmu, aby po 70 roku zycia, byl zakaz prowadzenia
    pojazdow mechanicznych po drogach publicznych?. Bo juz dziadki nie ogarniaja
    co sie dookola ich dzieje, ale przeciez ja tez za iles lat bede mial 70 lat i
    co do piachu? czy liczyc na MZA :) hehehe

    wracajac do oleum, ja w swym D4D leje olej Ford 5W30 spec. A1 - jak zaleca
    instrukcja ;).

    Stluczka choc drobna nauczyla mnie jednego, i powtorze co napisal BUNIEK:

    "Koniec walki bo i tak ktoś wszystko pośle do diabla".

    I tez po odbiorze, choc to tylko blotnik, zderzak i lampka, nic
    konstrukcyjnego, zaprzyjaznie sie z Q-Service i pozegnam ASO bo... wiadomo, "i
    tak ktoś wszystko pośle do diabla"...

    pzdr