    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki olej do Corolli E12
    Date: Thu, 17 Feb 2011 20:09:53 +0100

    W dniu 2011-02-17 16:58, BUNIEK pisze:

    > Jestem w stanie zrozumieć twoje podejście kiedyś dmuchałem i chuchałem
    > na poprzednia Lancie Y fruwala na oleju Mobil 5W50 wymieniany co 10 tys,
    > zawsze wsio najlepsze ,wycieraczki, mycie na ręcznej myjni,tankowanie
    > tylko BP, potem jeszcze odlakierowałem obicia parkingowe itp i po
    > miesiącu jakiś łachmyta przywalił jak stała pod robota ze poszła na
    > żyletki, powiedziałem sobie ze już nigdy nie będę lądował w auto, wiec
    > jest lotos za 80 pln, filtoron jako filtry, i paliwo z Carrefura lub
    > Auchan u mycia na automacie. Koniec walki bo i tak ktoś wszystko pośle
> [...]
    Nie no nie wpadajmy w skrajności. Po prostu wiem jak zachowywało się
    inne auto na planowanej trasie. Niestety silnik dostawał mocno w kość,
    bo to półtorej godziny korka więc skoro można to chcę mu przynajmniej
    zafundować dobre smarowanie. Auto ma jeździć a nie robić za eksponat,
    ale nie uważam, żeby odrobina troski mu zaszkodziła:) Ma być w miarę
    niezawodne, a "jak dbasz tak masz". Polerowanie irchą i nabłyszczanie
    felg nie wchodzi w grę, ale mycie co 2 tygodnie i odkurzanie co miesiąc
    raczej tak:)

    > A co do Lotosa porównywałem ich (lotos - mobil) parametry tabelaryczne
    > i musze powiedzieć ze chyba za dużo nie odbiega od siebie.
    Ja niestety Lotosem prawie zrobilem kuku Pugowi 305 1.9D. Auto miało
    nastukane sporo ponad 300k km ale wszystko było cacy na różnych
    niemieckich mineralnych olejach 15W40. Blacha była dyskusyjna ale silnik
    chodził jak zegarek. Aż kiedyś postanowiłem zalać Lotos, bo taniej a
    źródełko z Niemiec mi akurat wyschło. No i niestety już parę dni po
    wymianie silnik zaczął chodzić jak w traktorze, coraz później gasła
    kontrolka oleju i ogólnie po miesiącu i zrobionych 2k km olej poszedł do
    wymiany. Po wymianie na inny polski 15W40 też z nienajwyższej półki
    objawy ustały jak ręką odjął.

    --
    MZ