  • 11. Data: 2010-11-01 16:50:01
    Temat: Re: jaka karta graficzna do pc, do zdjęć?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "KILu" <b...@w...pl> wrote in message news:iamcvd$lm9$1@inews.gazeta.pl...

    > ...przez DVI, bo z analogowym D-Sub roznie bywa.

    5 lat temu mozna bys sie tym martwic, ale poza jakimis najtanszymi TNami z
    marketu nie widzialem monitora bez wejscia DVI, a o karte bez takiego
    wyjscia tez nie bedzie dzis latwo..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-11-01 17:37:12
    Temat: Re: jaka karta graficzna do pc, do zdj???
    Od: Keek <podazaj_za_adresm_w_@_stopce.pl>

    In <parpizsxx37$.dlg@lepper.institute.com> Waldek Godel wrote:
    > w czasach korzystania z D-Sub ustawiało się częstotliwości odświeżania
    > na 85 Hz i wyższe, żeby się oczy nie męczyły, co stawiało wysokie
    > wymagania przed całym układem analogowym, zwłaszcza przy wysokich
    > rozdzielczościach. Panele LCD pracują na 60 Hz i nie ma potrzeby
    > podkręcania wyżej, więc parametry nie są już tak krytyczne.

    A moge miec pytanie do kolegow troche z innej beczki?
    Probowalem podlaczyc Playstation do monitora przez kabel-przejsciowke
    HDMI-->DVI. Kabel uzywany normalnie przy komputerze dziala bez problemu
    ale po podlaczeniu do konsoli, w trzech rzedach pojawiaja sie jakies
    dane (czestoliwosci), ostatnia to migajace na czerwono 60Hz. Czy
    przypadkiem ktos z Was kojarzy co to moze byc?

    --
    K ______ http://robertkresa.com

  • 13. Data: 2010-11-02 18:58:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010, Waldek Godel wrote:

    > Panele LCD pracują na 60 Hz

    Stanowczo protestuję jakoby - co prawda jeszcze istotna większość tak,
    i co prawda jedyną technologią LCD dla której jest sens zmieniać ten
    schemat jak na razie jest jedynie TN, ale na szczęście - już nie.
    Bez "resynchronizacji" (znaczy wyświetlania 60 Hz bez względu na
    to, czy na wejściu jest 56, 60, 75 czy 85 Hz - bo całkiem sporo
    LCD to "umie") i z wyświetlaniem synchronicznie z taką częstotliwością
    jaka "idzie z karty". Znaczy już są takie.

    > i nie ma potrzeby podkręcania wyżej,

    Stanowczo protestuję jakoby ;)

    Powody są dwa, zupełnie różne od CRT - w którym krytyczne było
    migotanie "dla oka".

    1. fps ze względu na obraz. Prawdą jest, że na razie nie ma czego
    oglądać z >60 fps (chyba, że ktoś sobie EX-F1 albo przynajmniej
    FH-20 kupi i sam nagra :P) jak chodzi o filmy, ale znana jest
    kategoria oglądaczy monitorów dla których fps ma znaczenie
    - oczywiście chodzi o graczy komputerowych, "realtimowych"
    (pomijając u nich problem buforowania :P)
    2. wyświetlanie podwójnej liczby obrazów dla technologii stereo.

    Żądam i domagam się, aby pozostawić w spokoju fakt, że monitor
    LCD czy to dostanie 100, 110 czy 120 Hz - tyle właśnie wyświetli ;P

    > więc parametry nie są już tak krytyczne.

    Ależ waści, co waść... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-11-02 19:33:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 19:58:17 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Żądam i domagam się, aby pozostawić w spokoju fakt, że monitor
    > LCD czy to dostanie 100, 110 czy 120 Hz - tyle właśnie wyświetli ;P

    80% wyświetli, ale informację, że sygnał jest poza parametrami i gdzie go
    można pocałować
    10% wyświetli obraz z komunikatem, że sygnał poza parametrami i nie należy
    tak kontynuować pracy, może pozostały 10% się przystosuje i oleje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2010-11-02 22:41:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Nov 2010, Waldek Godel wrote:

    > 80% wyświetli, ale informację, że sygnał jest poza parametrami i gdzie go
    > można pocałować

    Ależ wyraźnie pisałem - takie monitory to (jeszcze) wyjątki, ale modeli
    przybywa (rok temu był dostępny cały jeden, teraz jest ich bodaj z pięć,
    mam na myśli dostępne w Polsce) i zwracam uwagę na nietraktowanie czegoś
    co do niedawna było niemal stałą fizyczną ("monitory LCD pracują na 60Hz")
    za pewnik.
    A to Ci się właśnie zdarzyło napisać :)

    Inna sprawa, że rzucone w przykładzie 100Hz++ wymaga dualDVI, bo
    rozdzielczość potocznie zwana "FullHD" zwyczajnie nie mieści się w paśmie :)
    (i o ile się nie mylę aktualnie skazuje na chipsety NVidii, bo ATI
    w tej dziedzinie dłuższy czas "odpuszcza" - albo się czają z jakimś
    rozwiązaniem, albo nabrali poślizgu).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-11-03 09:26:22
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    Policz jaki jest "pixel clock" dla Full HD @ 60HZ i rozdzielczości
    powiedzmy 1280x1024 @ 100Hz (super monitor z epoki analogowej).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 17. Data: 2010-11-03 10:35:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 10:26:22 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):

    > Policz jaki jest "pixel clock" dla Full HD @ 60HZ i rozdzielczości
    > powiedzmy 1280x1024 @ 100Hz (super monitor z epoki analogowej).

    A ile kart i monitorów jest w stanie wyświetlić fullHD na analogowym VGA?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2010-11-03 11:35:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 10:35:47 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > A ile kart i monitorów jest w stanie wyświetlić fullHD na analogowym VGA?

    A ile nie jest?

    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which
    dictate the course of history, nor is it necessarily the
    pontifications of priests which move the hands of God."

  • 19. Data: 2010-11-03 11:42:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 12:35:58 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > A ile nie jest?

    Sporo, np. jeden z moich. Po VGA maksymalnie 1360x768, 1080p tylko po HDMI

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2010-11-03 11:48:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 11:42:12 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Sporo, np. jeden z moich. Po VGA maksymalnie 1360x768, 1080p tylko po HDMI

    Hmm, ciekawe gdzie leży przyczyna - na starym komputerze znajomego z jakimś
    prehistorycznym układem zintegrowanym (gniazda wyprowadzane jeszcze
    kabelkiem na śledź) przez wyjście analogowe bez problemu obsługiwana była
    rozdzielczość 1920x1200@60Hz - co prawda jakość obrazu beznadziejna (to
    ten kabelek do śledzia), ale się dało.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."