  • 21. Data: 2010-11-03 11:51:17
    Temat: Re: jaka karta graficzna do pc, do zdjęć?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 12:48:01 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Hmm, ciekawe gdzie leży przyczyna - na starym komputerze znajomego z jakimś
    > prehistorycznym układem zintegrowanym (gniazda wyprowadzane jeszcze
    > kabelkiem na śledź) przez wyjście analogowe bez problemu obsługiwana była
    > rozdzielczość 1920x1200@60Hz - co prawda jakość obrazu beznadziejna (to
    > ten kabelek do śledzia), ale się dało.

    ale to jest ograniczenie monitora a nie komputera.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2010-11-03 11:59:08
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > A ile kart i monitorów jest w stanie wyświetlić fullHD na analogowym VGA?

    Nawet niektóre laptopy. Thinkpady T60 w wersjach z lepszymi kartami
    graficznymi potrafiły na wyjściu analogowym obsłużyć monitor o
    rozdzielczości do 2048x1536 (zaznaczam - te z lepszymi kartami
    graficznymi - tanie wersje T60 też umożliwiały rozdzielczość 2048x1536
    ale tylko w trybie 'panning mode' - czyli z przesuwaniem obrazu
    faktycznie wyświetlanego w niższej rozdzielczości).

    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2010-11-03 13:11:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 11:51:17 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > ale to jest ograniczenie monitora a nie komputera.

    Z ograniczeniem do 1360x768 spotkałem się tylko raz i to nie w monitorze,
    tylko w telewizorze FullHD.

  • 24. Data: 2010-11-03 13:52:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 14:11:07 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Z ograniczeniem do 1360x768 spotkałem się tylko raz i to nie w monitorze,
    > tylko w telewizorze FullHD.

    A jaka jest róznica między telewizorem a komputerem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2010-11-03 14:08:36
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A jaka jest róznica między telewizorem a komputerem?

    Albo wyedytuj pytanie, albo zezwol na umieszczenie
    cytatu w moje sygnaturce ;P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS: I dajcie juz spokoj z tym OT, 1600*1280 przy 60 Hz
    to wyrabialy juz takie zabytki jak Amigowa Picasso IV na
    Cirrusie GD5446... ;)

  • 26. Data: 2010-11-03 14:10:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 15:08:36 +0100, Vituniu napisał(a):

    > Albo wyedytuj pytanie, albo zezwol na umieszczenie
    > cytatu w moje sygnaturce ;P

    fakt, przeklawiaturowałem się.. no to jeszcze raz:

    jaka jest różnica między telewizorem a monitorem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2010-11-03 14:15:43
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Brak tunera?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 28. Data: 2010-11-03 14:16:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 15:15:43 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Brak tunera?

    A jak Ci zademonstruję telewizor bez tunera i monitor z tunerem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 29. Data: 2010-11-03 14:20:37
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 3 Nov 2010 14:16:47 +0000, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >A jak Ci zademonstruję telewizor bez tunera i monitor z tunerem?

    Posiadam takie w zasięgu mych łapek ;)

    A na poważnie - elektronika sterująca, jednak ciągle telewizor
    wprowadza więcej ,,magicznych usprawnień'' w obraz niż monitor. Choć
    po prawdzie nie powinno być żadnych różnic, bo zmienia się tylko
    źródło sygnału.

  • 30. Data: 2010-11-03 14:37:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 15:20:37 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

> [...]
    > wprowadza więcej ,,magicznych usprawnień'' w obraz niż monitor. Choć
    > po prawdzie nie powinno być żadnych różnic, bo zmienia się tylko

    To też jestem w stanie zademonstrować - jeden z monitorów w moim domu,
    Samsung Syncmaster 940b potrafi po pogrzebaniu w opcjach wprowadzić
    znacznie mocniejsze zmiany niż mój telewizor.
    To tylko pierwsze z brzegu przykłady, że w zasadzie nie ma różnicy :-)
    A wracając do tematu - te telewizory/monitory które mają bardziej wypasione
    rozdzielczości w zasadzie obecnie idą bardziej w kierunku HDMI albo
    DisplayPort niż w D-sub VGA, a nawet stare sprzęty miały już DVI-D, gdzie
    jakość obwodów wyjściowych karty (bo od tego się zaczęło) nie ma w zasadzie
    żadnego znaczenia.

    Na podobnych zasadach wiele innych rzeczy, będących nie tak dawno
    codziennym podejściem do techniki staje się zabobonem czy urban legend (w
    stylu najlepsze telewizory robi Sony, a najlepsze monitory Barco i Iyama)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel