  • 1. Data: 2010-10-30 13:34:54
    Temat: jaka karta graficzna do pc, do zdjęć?
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Właśnie, czym zastąpić zintegrowany z płytą główną sterownik graficzny
    (właśnie padł), żeby się lepiej zdjęcia oglądało?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-30 14:37:25
    Temat: Re: jaka karta graficzna do pc, do zdjęć?
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    żeby się lepiej zdjęcia oglądało?

    hmm... kazda grafika, ktora nie padla i potrafi nadal wyswietlac.

    A co do kwestii "lepszego" ogladania... lepszy monitor i po klopocie.

    Pozdrawiam
    Dav.

  • 3. Data: 2010-10-30 14:39:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    J-L-F napisa?(a):

    > Właśnie, czym zastąpić zintegrowany z płytą główną sterownik graficzny
    > (właśnie padł), żeby się lepiej zdjęcia oglądało?

    IMO nie ma znaczenia.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2010-10-31 14:12:20
    Od: Darzur <z...@g...com>

    On Sat, 30 Oct 2010 15:34:54 +0200, J-L-F <j...@o...pl> wrote:

    >Właśnie, czym zastąpić zintegrowany z płytą główną sterownik graficzny
    >(właśnie padł), żeby się lepiej zdjęcia oglądało?

    No jeżeli kryterium jest to żeby było lepiej oglądać zdjęcia to
    rozwiązaniem jest przejście na 10-bitowy kolor. :) Obsługuje go HD4870
    (i pewnie kilka innych kart też) po DisplayPort ale do tego przydałby
    się jeszcze monitor z 10bitową matrycą. Tanio nie będzie...
    A juz tak poważniej to bez znaczenia - zdjęcia każda karta wyświetli
    tak samo, lepiej skoncentruj się na monitorze.
    --
    pozdrufka,
    Żurek GG#371288

  • 5. Data: 2010-11-01 12:48:43
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > A juz tak poważniej to bez znaczenia - zdjęcia każda karta wyświetli
    > tak samo

    ...przez DVI, bo z analogowym D-Sub roznie bywa.

    --
    KILu

  • 6. Data: 2010-11-01 13:50:42
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-01 13:48, KILu pisze:

    > ....przez DVI, bo z analogowym D-Sub roznie bywa.

    Dokładnie - w czasach korzystania z analogowych wyjść D-sub jakość
    zarówno karty jak i kabla miały podstawowe znaczenie - szczególnie przy
    wyższych rozdzielczościach monitora. Kiepskie karty potrafły wtedy
    bardzo psuć jakość obrazu - cierpiała głównie ostrość, pojawiały się
    podwójne kontury wskutek odbić sygnału w kablu, ale i przekłamania
    kolorów się zdarzały. Między obrazem z Matroxa a obrazem ze zwykłej,
    taniej karty różnica bywałą przerażająca.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2010-11-01 14:02:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 14:50:42 +0100, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > kolorów się zdarzały. Między obrazem z Matroxa a obrazem ze zwykłej,
    > taniej karty różnica bywałą przerażająca.

    w czasach korzystania z D-Sub ustawiało się częstotliwości odświeżania na
    85 Hz i wyższe, żeby się oczy nie męczyły, co stawiało wysokie wymagania
    przed całym układem analogowym, zwłaszcza przy wysokich rozdzielczościach.
    Panele LCD pracują na 60 Hz i nie ma potrzeby podkręcania wyżej, więc
    parametry nie są już tak krytyczne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-11-01 14:40:17
    Od: Darzur <z...@g...com>

    On Mon, 1 Nov 2010 13:48:43 +0100, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    >...przez DVI, bo z analogowym D-Sub roznie bywa.

    To prawda. Być może niesłusznie załozyłem, że analogowego VGA się juz
    nie używa.
    --
    pozdrufka,
    Żurek GG#371288

  • 9. Data: 2010-11-01 14:45:09
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-01 15:02, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > przed całym układem analogowym, zwłaszcza przy wysokich rozdzielczościach.
    > Panele LCD pracują na 60 Hz i nie ma potrzeby podkręcania wyżej, więc

    Spadek częstotliwości też ma wpływ, ale chyba jednak zbyt mały do
    skompensowania wpływu wzrostu rozdzielczości. Zauważ, że czas
    wyświetlania pojedyńczego piksela skraca sie zarówno w przypadku wzrostu
    częstotliwości, jak i w przypadku wzrostu ilości pikseli w obrazie. W
    czasach analogowych typowa ilość pikseli w obrazie rzadko przekraczała
    1.2Mpix (a często było to zaledwie kilkaset kpix), obecnie w zasadzie
    standardem jest już ok. 2Mpix. Przyrost ilości pikseli do wyświetlenia
    jest więc znacznie większy, niż wzrost dysponowanego czasu wskutek
    zmniejszenia częstotliwości odświeżania. To, że obecnie jakość karty i
    kabla ma mniejszy niż kiedyś wpływ na jakość obrazu jest w/g mnie
    skutkiem zmiany transmisji z analogowej na cyfrową.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2010-11-01 15:13:42
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > kabla ma mniejszy niż kiedyś wpływ na jakość obrazu jest w/g mnie
    > skutkiem zmiany transmisji z analogowej na cyfrową.

    Używam monitora z kineskopem.
    LCD jest w planach następnej pięciolatki ;-(