  • 1. Data: 2011-03-11 14:54:32
    Temat: jaka drukarka do domu (tcp/ip,laser,kolor,duplex)?
    Od: marek <m...@o...pl>

    Witajcie!

    Od wielu lat korzystam w domu z drukarki HP 4100 i jestem z niej bardzo
    zadowolony pomimo, że znacznie przekracza moje wymagania. Drukuje
    miesięcznie około 200-300 stron. Ponieważ kolega chce ode mnie odkupić tą
    drukarkę, to pomyślałem by kupić sobie inną, bardziej "wypasioną".

    Szukam drukarki:
    * kolorowej, *laserowej*
    * sieciowej (ethernet wystarczy)
    * z sprzętowym dupleksem
    * wspieranej sensownie przez cups
    * z wbudowanym skanerem (czasem potrzeba zrobić kopie dokumentów), skaner
    nie musi mieć adf
    * taniej i możliwie niezniszczalnej ( tu mnie hp4100 rozpieściło )
    * niekoniecznie nowej

    Przeznaczenie:
    Druk dokumentów z elementami kolorowymi (wykresy głównie). Żadnych zdjęć.
    Chciałbym by ta drukarka posłużyła mi przez kolejne parę lat bezawaryjnie.

    Jestem świadomy że taka drukarka będzie miała delikatnie wyższe koszty
    druku jednej kartki niż moja obecna drukarka, ale dla koloru jestem w
    stanie się na to zgodzić :)

    Drodzy grupowicze: doradźcie proszę które modele warto brać pod uwagę..
    Szukałem na stronach producentów, ale przy takich wymaganiach dostaje same
    "potwory biurowe" które są pare razy większe od starej hp4100 z 2
    dodatkowymi pojemnikami na papier.

    btw. aż dziwne że nie ma drukarek hybrydowych - czarnych laserowych z
    dołożoną plujką atramentową do koloru....

    Dziękuję!
    Marek

  • 2. Data: 2011-03-12 00:54:36
    Temat: Re: jaka drukarka do domu (tcp/ip,laser,kolor,duplex)?
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > btw. aż dziwne że nie ma drukarek hybrydowych - czarnych laserowych z
    > dołożoną plujką atramentową do koloru....

    bo to chyba nie ma sensu (albo sens jest gleboko ukryty :) )
    ceny atramentowych wydrukow dzisiaj bardzo mocno zblizyly sie do cen
    laserowych (mowie o oryginalach oczywiscie). Moge polecic drukarki
    atramentowe HP Officejet 4500, 6500 lub 8500 (klasycznie im wyzsza cena tym
    nizsze koszty wydruku). Chociaz w tanszej 4500 raczej duplexu nie
    znajdziesz.

    Powiem uczciwie, ze nie wiem, co to jest CUPS.
    Tak czy siak - zanim skreslisz definitywnie atramentowki, rzuc okiem na te
    modele, wydajnosci i ceny pojemnikow (oryginalow).

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2011-03-12 09:14:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Mar 2011, Michal AKA Miki wrote:

    > Powiem uczciwie, ze nie wiem, co to jest CUPS.

    Spytaj gugla ;>

    www.cups.org/
    +++
    CUPS is the standards-based, open source printing system developed by
    Apple Inc.
    ---
    pl.wikipedia.org/wiki/Common_UNIX_Printing_System
    +++
    CUPS (Common UNIX Printing System) – jest nowoczesnym, przenoœnym systemem
    obsługi urzšdzeń drukujšcych dla systemów bazujšcych na architekturze UNIX
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-03-12 15:02:26
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > * z sprzętowym dupleksem
    > * z wbudowanym skanerem (czasem potrzeba zrobić kopie dokumentów), skaner

    się trochę to wyklucza z

    > * taniej i możliwie niezniszczalnej ( tu mnie hp4100 rozpieściło )

    chyba że dasz spokój sobie z duplexem i skanerem

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-03-12 15:03:48
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > chyba że dasz spokój sobie z duplexem i skanerem

    albo zdefiniujesz pojęcie "taniej", bo pewno dla Billa Gatesa to jak po
    bułki skoczyć

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-03-12 19:01:11
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "marek" napisał:

    > Od wielu lat korzystam w domu z drukarki HP 4100 i jestem z niej bardzo
    > zadowolony pomimo, że znacznie przekracza moje wymagania.

    Nie rozumiem. Jesteś zadowolony "mimo, że przekracza wymagania"? Dziwne.

    Remek

  • 7. Data: 2011-03-12 22:15:54
    Od: marek <m...@o...pl>

    W dniu 12.03.2011 16:03, Irokez pisze:
> [...]
    to jest "must have" :)

    duplex mam obecnie, bez tego żyć nie potrafię. skaner potrzebuję, nowa
    drukarka ma mi dać więcej funkcjonalności niż poprzednia :)

    > albo zdefiniujesz pojęcie "taniej", bo pewno dla Billa Gatesa to jak po
    > bułki skoczyć
    do 1500zł na rynku wtórnym...

    pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2011-03-12 22:18:24
    Od: marek <m...@o...pl>

    W dniu 12.03.2011 01:54, Michal AKA Miki pisze:
    > Tak czy siak - zanim skreslisz definitywnie atramentowki, rzuc okiem na te
    > modele, wydajnosci i ceny pojemnikow (oryginalow).

    nie atrament, bo:
    * mam bardzo nieregularne wydruki, średnio parę razy w miesiącu. W starej
    atramentówce tusz zasychał, bądź drukarka go sporo marnowała na odtykanie :)

    * potrzebuje laseru ze względów technologicznych (czasami robię na tym
    płytki termotransferem)

    dzięki za porady,
    Marek

  • 9. Data: 2011-03-13 18:38:04
    Od: marek <m...@o...pl>

    W dniu 12.03.2011 20:01, Remek pisze:
    > Nie rozumiem. Jesteś zadowolony "mimo, że przekracza wymagania"? Dziwne.
    tą drukarką można zrobić spokojnie przebieg paru milionów... Jest to
    sprzęt przeznaczony do znacznie intensywniejszego użycia.

    M.

  • 10. Data: 2011-03-14 17:28:44
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-03-11 15:54, marek pisze:
> [...]
    > skaner nie musi mieć adf
    > * taniej i możliwie niezniszczalnej ( tu mnie hp4100 rozpieściło )

    Zasadniczo nie do końca chwytam ten cały CUPS, jednak jeśli chodzi o
    uniwersalną, nie za drogą drukarkę laserową/kolorową/LAN/skaner i
    dupleks i jeszcze ciut więcej nawet :-)
    To polecam;
    HP CM2320fxi MFP

    --