  • 1. Data: 2011-03-11 05:19:29
    Temat: Mulenie komputera
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,

    Komputer z Win XP się zaczyna mulić/zacinać.
    Załóżmy, że od strony oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i
    wygląda, że jest ok.
    Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-03-11 07:08:43
    Temat: Re: Mulenie komputera
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Bedziemy potrzebowac
    -szklanej kuli
    -logu systemowego
    -dokladnego opisu problemu i sprzetu

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-03-11 07:53:35
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

    Sprawdź temperatury.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-03-11 08:57:16
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

    sprawdzić dysk twardy. Mulenie to często też przechodzenie kontrolera w tryb
    PIO.

  • 5. Data: 2011-03-11 09:02:27
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 06:19:29 +0100, BAREK napisał(a):

> [...]
    > oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i wygląda, że jest ok.
    > Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

    Linux Live Cd + memtest, plus lspci, plus lsusb.
    + otwarcie obudowy i sprawdzenie wiatraków.

  • 6. Data: 2011-03-11 09:40:12
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@i...pl>

    W dniu 2011-03-11 10:02, Smok Eustachy pisze:

    > Linux Live Cd + memtest, plus lspci, plus lsusb.
    > + otwarcie obudowy i sprawdzenie wiatraków.

    to chyba najprostrza opcja, pozatym jest coś takiego jak Hirens Boot
    CD/USB który ma o wiele więcej softu do testowania.

    do zestawu linuksowego dorzuciłbym CPUburn ;>

    Pozdrawiam Serdecznie

    --
    Jarosław Kłopotek

  • 7. Data: 2011-03-11 11:59:50
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >Komputer z Win XP się zaczyna mulić/zacinać.
    >Załóżmy, że od strony oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i
    >wygląda, że jest ok.
    >Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

    Mi ostatnio komp sie przycinał jak byl nieoznaczony bad na dysku, oznaczył i
    jakby jest lepiej.

    Buniek

  • 8. Data: 2011-03-12 12:36:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.03.2011 06:19, BAREK pisze:
    > Komputer z Win XP się zaczyna mulić/zacinać.

    Rozwiń, proszę.

    > Załóżmy, że od strony oprogramowania wszystko już zostało sprawdzone i wygląda, że
    jest ok.

    Skąd wiesz, że wszystko?

    > Jak zdiagnozować, czy nie ma problemów z jakimś elementem sprzętu?

    Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
    oprogramowanie. W przypadku sprzętu możliwe jest głównie prze-
    grzewanie się procesora i wynikające z tego jego spowalnianie
    lub problemy z uszkodzeniem sprzętu lub zgłaszaniem przerwań
    skutkujące wstrzymywaniem pracy.

    Wszystko to jednak rzadkość w porównaniu z błędnym ustawieniem
    trybu DMA dysków, błędami w programach obsługi urządzeń, insta-
    lowaniem jakichś dziwnych optymalizatorów pamięci i tak dalej.
    A to wszystko są przyczyny leżące po stronie oprogramowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-03-12 14:33:25
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-03-12 13:36, Radosław Sokół pisze:
    > Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
    > oprogramowanie.

    Indeksowanie plików i jak WU zaczyna pracę na czyimś dysku (instalowanie
    w tle poprawek, robienie kopii zapasowych). Najlepiej wyłączyć (jak się
    da) harmonogram zadań czy usunąć z zadań wszystko co tam jest zaplanowane.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-03-12 14:50:34
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > lowaniem jakichś dziwnych optymalizatorów pamięci i tak dalej.
    > A to wszystko są przyczyny leżące po stronie oprogramowania.

    Ja ostatnio miałem przypadek z dyskiem twardym w laptopie, system
    działał, wszystko było OK, tyle, że niesamowicie wolno. Dysk miał
    strasznie niski transfer. Szybkość pracy dysku była na tyle niska, że
    podczas logowania się do systemu XP Home na odpowiedni profil, dźwięk
    się przycinał. Skanowanie dysku, wraz ze skanowaniem powierzchni trwało
    17 godzin i na 5 etapie miało 60%. Skanowanie wykonywane było przez
    narzędzie systemowe po restarcie komputera a jeszcze przed załadowaniem
    się systemu. Dysk był wymieniony 3 miesiące temu, w serwisie stwierdzono
    uszkodzenie pamięci w twardym dysku. Dysk miał chyba 160GB pojemności.