  • 1. Data: 2011-03-10 10:57:43
    Temat: TV i jednocześnie monitor
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Planuje zakup TV, który chciałbym jednocześnie uzywać jako monitor
    komputerowy.
    Wybór to LCD.

    I teraz mam problem, bo chciałbym miec jak najwiekszy Tv (dosc duży pokój)
    a jednoczesnie wygodnie pracować na nim jako na monitorze z ogległości +-
    metra.

    Wybór padł na 32 cale, ale zastanawiam się czy istnieje mozliwosc, aby w
    trbie pracy PC korzystać tylko z czesci monitora.
    Dzieki temu Tv ogladałbym np. na 42 calach a w trybie monitor obszar
    zmniejszyc tylko do 32 cali.
    Da się tak?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 2. Data: 2011-03-10 11:14:20
    Temat: Re: TV i jednocześnie monitor
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-10 11:57, Użytkownik Budzik napisał:
    > Witam
    > Planuje zakup TV, który chciałbym jednocześnie uzywać jako monitor
    > komputerowy.
    > Wybór to LCD.

    Nie ma problemu, tylko wielkość dobierz pod monitor,
    odradzam coś większego niż dwadzieścia kilka cali.
    No i patrz na rozdzielczość bo jak zaoszczędzisz i kupisz
    HDready zamiast HD to praca przy komputerze będzie na tym
    przykra.

    > I teraz mam problem, bo chciałbym miec jak najwiekszy Tv (dosc duży pokój)
    > a jednoczesnie wygodnie pracować na nim jako na monitorze z ogległości +-
    > metra.

    Zapomnij. Chcesz duży TV to kup oddzielny monitor do kompa.

> [...]
    > trbie pracy PC korzystać tylko z czesci monitora.
    > Dzieki temu Tv ogladałbym np. na 42 calach a w trybie monitor obszar

    Generalnie to już zależy od kompa i jego oprogramowania tyle
    że z punktu widzenia użytkownika zamiast ekranu 1900x1200 będziesz
    używał jego fragment np. 1330x786 a to kompletny idiotyzm.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-03-10 11:57:45
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

> [...]
    > a jednoczesnie wygodnie pracować na nim jako na monitorze z ogległości +-

    Jeśli rzeczywiście uprzesz się przy używaniu TV jako monitora, to nie podłączaj
    go do wyjścia hdmi karty graficznej, ale do wyjścia DVI, kablem DVI (po stronie
    TV daj przejściówkę DVI->hdmi). Unikniesz w ten sposób przykrych problemów z
    opóźnieniami. U mnie jest np. tak że każdy ruch myszką jest odwzorowany ruchem
    kursora na ekranie TV z opóźnieniem rzędu 0,25 sek a może i więcej. To bardzo
    dużo! Bardzo utrudnia klikanie i w ogóle - porażka.

    Wielkosć tego opóźnienia zależy też od paru innych rzeczy, takich jak wybrana
    częstotliwość odświeżania, rozdzielczość, głębia kolorów itp. No i pewnie od
    konkretnej karty graficznej. Mam nadzieję, że istnieją takie, których ten
    problem nie dotyczy. Mojej GT-240 niestety dotyczy. I choć nie używam TV jako
    monitora, to problem opóźnienia jest dokuczliwy w filmach (desynchronizacja),
    jeśli dźwięk wypuszczam nie przez HDMI, ale prosto z kompa do amplitunera.

    Przy podłączeniu TV do wyjścia HDMI karty graficznej mam też bardzo ograniczone
    możliwości wyboru głębii kolorów i częstotliwości odświeżania przy danej
    rozdzielczości. Np. pełną głębię kolorów (32 bit) przy full HD mogę uzyskać
    tylko przy częstotliwości 24 Hz (a chciałbym więcej, bo przy 24 Hz opisane
    opóźnienie jest najgorsze). Z kolei przy 50 Hz i 60 Hz jest to wyboru tylko
    głębia 8-bit, co wygląda fatalnie (256 kolorów). Ciekawe jednak, że problem nie
    dotyczy aplikacji wyświetljących filmy - obraz w filmach jest OK.

    Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach graficznych.

    latet

  • 4. Data: 2011-03-10 13:09:40
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach
    > graficznych.

    GTX 470 SOC i tv LG32LD465 - nie wystepuje zadne z opisywanych przez
    Ciebie zjawisk. Jak dla mnie 32cale swietnie spisuja sie jako monitor.
    DO tego tv jest na matrycy IPS a kosztowal okolo 1,4kpln.

  • 5. Data: 2011-03-10 14:32:28
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):

    >GTX 470 SOC i tv LG32LD465 - nie wystepuje zadne z opisywanych przez
    >Ciebie zjawisk. Jak dla mnie 32cale swietnie spisuja sie jako monitor.
    >DO tego tv jest na matrycy IPS a kosztowal okolo 1,4kpln.

    Ja na codzien w domu pracuje na monitorze 23 cale 1920x1080, ale czasami
    podlaczam komputer pod TV 32 cale 1920x1080 i powiem tak: nie jest zle,
    ale jednak piksel jak dla mnie jest za duzy i wole zdecydowanie prace na monitorze.

  • 6. Data: 2011-03-10 14:50:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > opisane opóźnienie jest najgorsze). Z kolei przy 50 Hz i 60 Hz jest to wyboru
    > tylko głębia 8-bit, co wygląda fatalnie (256 kolorów).

    Kolejny "specjalista". Zainstalowałeś chociaż sterowniki? Czemu na ati 3650 pro
    na agp mam podłączony tv i monitor (oba na 1920x1080 przy 60 Hz i 32 bit.
    palecie)? Nie mam twojego opóźnienia? Skonfigurowałeś tv odpowiednio (profil
    PC)?

  • 7. Data: 2011-03-10 16:25:20
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 20:14:54 +0100, Latet napisał(a):

    > Chętniej przeczytałbym jak się pozbyć problemu na GT240 podłączanego przez
    > wyjście HDMI.

    Bez żadnego kombinowania GT240 podpięta kablem DVI-HDMI do LG 42' nie
    wykazuje problemów podanych przez Ciebie.

  • 8. Data: 2011-03-10 16:45:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 10.03.2011 11:57, Budzik pisze:
    > I teraz mam problem, bo chciałbym miec jak najwiekszy Tv (dosc duży pokój)
    > a jednoczesnie wygodnie pracować na nim jako na monitorze z ogległości +-
    > metra.

    Czyli max 24 cale gdzieś.

    Osobiście jestem *przeciwko* łączeniu funkcji TV i monitora,
    bo nie da się ich spełnić z wymaganą ergonomią bez kompromisów.

    > Wybór padł na 32 cale, ale zastanawiam się czy istnieje mozliwosc, aby w
    > trbie pracy PC korzystać tylko z czesci monitora.

    Nie, rozdzielczość TV LCD jest stała i zgodna z HD, a obraz
    będzie wypełniał całą powierzchnię.

    > Dzieki temu Tv ogladałbym np. na 42 calach a w trybie monitor obszar
    > zmniejszyc tylko do 32 cali.

    No to 42" czy 32"?

    I choć pewnie ktoś znajdzie jakiś jeden model, który takie
    coś będzie potrafił, ja jestem przekonany, że tak się nie
    da.

    Nie lepiej kupić TV taki, jaki jest potrzebny i uzupełnić
    go 20"-22" monitorem? Przynajmniej będzie można pracować
    na komputerze w czasie, gdy ktoś inny będzie chciał oglą-
    dać telewizję.

    Swoją drogą myślałem, że czasy, kiedy komputer podłączało
    się do telewizora minęły jakieś 20 lat temu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-03-10 17:25:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    > Swoją drogą myślałem, że czasy, kiedy komputer podłączało
    > się do telewizora minęły jakieś 20 lat temu.

    Podobno wraca moda na rozwiązania retro. ;)
    Kiedyś podłączało się magnetowid, dziś STB, ale to już OT.

  • 10. Data: 2011-03-10 19:14:54
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Kolejny "specjalista". Zainstalowałeś chociaż sterowniki?

    Bez komentarza.

    > Czemu na ati 3650 pro na agp mam podłączony tv i monitor (oba na 1920x1080
    > przy 60 Hz i 32 bit. palecie)? Nie mam twojego opóźnienia?

    Może dlatego, że to całkowicie inna karta?
    Chętniej przeczytałbym jak się pozbyć problemu na GT240 podłączanego przez
    wyjście HDMI.
    Kartę mam od ok. roku. W tym czasie 3 czy 4 razy pokusiłem się o najnowsze
    sterowniki, w nadziei, że to coś zmieni. Ale zawsze jest tak samo.

    > Skonfigurowałeś tv odpowiednio (profil PC)?

    Sprawdzałem na wszystkich profilach TV, w tym na PC, Games. Testowalem wszystkie
    ustawienia w TV (początkowo byłem pewny, że problem jest z winy TV). Bez efektu.

    latet