  • 71. Data: 2017-08-16 21:46:03
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:

    >Oczywiście że nie odpalają :) dlatego mogą mieć wspólną cewkę
    >zapłonową.

    Z tym, ze po okresie stosowania tego (np wtryskiwacze benzynowe
    laczone parami), poszli w kierunku indywidualnego sterowania.
    Potrzebny czujnik polozenia walka rozrzadu ... i chyba alternatywnie
    moze zastapic czujnik polozenia walu, jak ten sie popsuje.

    J.

  • 72. Data: 2017-08-16 21:54:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:

    >Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
    >wydech / zasysa, ale V6?
    >www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74

    To samo, iskra co dwa obroty, jak w jednym trzeba zaplonu, to w jakims
    innym akurat sie konczy wydech.

    Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
    4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.

    J.

  • 73. Data: 2017-08-16 23:07:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > innym akurat sie konczy wydech.
    >
    > Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o

    Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
    cewki.

  • 74. Data: 2017-08-17 12:56:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie

    Niby tak.

    > diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?

    Ale też normę powinno trzymać i nie różnić się zbyt wiele między sobą.

    > Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
    > byłyby problemy z ciśnieniem??

    Nic prostszego, jak sprawdzić, przy okazji przyjrzeć się świecom?
    150kmil to nie tak mało. To będzie ze ćwierć bańki kilkometrów.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 75. Data: 2017-08-17 13:01:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
    > cewki.

    Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
    zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
    jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
    jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
    sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
    O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...

  • 76. Data: 2017-08-17 15:46:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Nic prostszego, jak sprawdzić, przy okazji przyjrzeć się świecom?
    > 150kmil to nie tak mało. To będzie ze ćwierć bańki kilkometrów.

    Mam nawet taki czujnik, nówka w opakowaniu - czujnik, który kiedyś kupiłem
    dawno temu bo mnie ciekawiło jakie sprężanie mam w silniku Toyoty Camry z
    przebiegiem 278 tyś mil. Ale jak doczytałem jak się go używa, że to Ty
    przytykasz czujnik a ktoś ma pokręcić silnikiem tylko kilka obrotów aby nie
    zmienić warunków uszczelnienia pierścieni olejem to mi się nie chciało
    fatygować...

  • 77. Data: 2017-08-17 15:51:27
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

> [...]
    > sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
    > O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...

    No myślałem właśnie o takim rozwiązaniu: smok z dwiema głowami zionącymi
    ogniem :-)

    Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
    dwie świece.

    I tak, zgadzam się, że to stary patent. To jest 2004 Passat z silnikiem
    V6/2,8l który był zdaje się popularny w latach 1999-2001 w samochodach
    Audi, które przesiadły się na nowszy, 3-litrowy V6 a ten stary zaczęto
    montować w lepsiejszych Passatach.

    Obecnie silniki mają cewkę zintegrowaną z fajką, z tego co widuję :-)

  • 78. Data: 2017-08-17 16:13:27
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > przebiegiem 278 tyś mil. Ale jak doczytałem jak się go używa, że to Ty
    > przytykasz czujnik a ktoś ma pokręcić silnikiem tylko kilka obrotów aby

    Albo ktoś przytyka, a ty kręcisz. Jednakże spotkałem się z wersją wkręcaną w
    gniazdo świecy i sam wszystko badasz.

    > zmienić warunków uszczelnienia pierścieni olejem to mi się nie chciało
    > fatygować...

    W sumie jak chodzi...

  • 79. Data: 2017-08-17 18:08:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Albo ktoś przytyka, a ty kręcisz. Jednakże spotkałem się z wersją wkręcaną w
    > gniazdo świecy i sam wszystko badasz.

    Ja kupiłem taki z gumową końcówką. I nie chciało mi się z tym bawić, na
    dodatek 4 razy dla każdego cylindra.

    > W sumie jak chodzi...

    No ale przebieg miał ten silnik imponujący bez potrzeby robienia żadnych
    szlifów czy nawet wymiany pierścieni. Od nowości tam głowica nigdy nie była
    nawet odkręcana.
    Chciałem przetestować jakie niskie jest ciśnienie sprężania z takim
    przebiegiem i bez remontu w porównaniu do sprężania w nowym. No ale czujnik
    przeleżał w szafie czekając aż przyjdzie mi "melodia" do takiej zabawy no i
    się nie doczekał aż Toyotkę sprzedałem.

  • 80. Data: 2017-08-17 19:58:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 15:51, Pszemol pisze:

    > No myślałem właśnie o takim rozwiązaniu: smok z dwiema głowami zionącymi
    > ogniem :-)
    >
    > Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
    > dwie świece.
    Nie, jest ciekawiej, to jest jedno uzwojenie WN które jeden koniec ma do
    jednej świecy a drugi do drugiej :)

    --
    Pozdr
    Janusz