  • 61. Data: 2017-08-16 17:13:40
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mirek <m...@n...dev> wrote:
> [...]
    lania-stukowego

    > Ale tam nic nie piszą o wykrywaniu _prawidłowego_ zapłonu.
    > Zresztą nazwa tego czujnika jest jednoznaczna.
    > IMHO kolega Marek ma rację.

    Ma rację, czyli co?

  • 62. Data: 2017-08-16 17:13:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.
    >
    > Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut

    Dokładnie tak!

    Ja mam w tej chwili problem w Passacie V6/2,8l że silnik na zimno ma
    czkawkę na wolnych obrotach i nie wszystkie cylindry palą jak należy. Nie
    wkręca się też dobrze w obroty po naciśnięciu pedału gazu. Lampka "check
    engine" się nie zapala.

    Po nagrzaniu, po przejechaniu 5-6km silnik pracuje równo.

    Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
    cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL? Bo inna naprawa będzie
    jak nierówna praca spowodowana jest jednym cylindrem a inna jak wszystkie
    sześć co jakiś czas wypadają z obiegu...

  • 63. Data: 2017-08-16 18:14:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z tym co
    fabryka mowi ze moze jeszcze byc.

  • 64. Data: 2017-08-16 18:14:44
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:

    > Ma rację, czyli co?

    Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
    położenia wału. Wyłącznie.

    --
    Mirek.

  • 65. Data: 2017-08-16 18:29:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:

    > Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
    > cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL?
    Z moich obserwacji wynika, że przy rozgrzewaniu silnika sterownik jest
    bardzo "wyrozumiały" i nie będzie zapalał check-a z byle powodu.
    Bawiłem się tylko prostym interfejsem OBD2 i programami Torque, Piston -
    świeci check - to błąd pokaże, jak nie świeci to nie. A czy błąd jest
    gdzieś do odczytania "głębiej" - nie wiem.

    --
    Mirek.

  • 66. Data: 2017-08-16 20:17:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
    > tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.

    Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie
    diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?

    Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
    byłyby problemy z ciśnieniem??

  • 67. Data: 2017-08-16 20:22:29
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
    > położenia wału. Wyłącznie.

    A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
    konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają odpalać na
    raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w Passacie ma
    podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila dwie
    świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...

    No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
    a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę :-))))

  • 68. Data: 2017-08-16 21:08:51
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:

    > np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
    >
    > No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
    > a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę :-))))

    Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
    wydech / zasysa, ale V6?
    www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
    chyba, że jest to jakoś tak wykombinowane, że drugi iskrę dostaje jak
    jest w dolnym położeniu pod koniec pracy... albo na początku ssania jak
    jeszcze nie wtryśnięte jest paliwo.

    --
    Mirek.

  • 69. Data: 2017-08-16 21:11:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:

> [...]
    > a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę :-))))
    Oczywiście że nie odpalają :) dlatego mogą mieć wspólną cewkę zapłonową.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 70. Data: 2017-08-16 21:35:52