eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 148

  • 141. Data: 2017-08-20 16:47:02
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 16:47, Zenek Kapelinder pisze:
    > Pierdolisz jak potluczony albo jestes idiota. Mam prawie szesc dych na garbie
    A to prawie to ile, bo mnie 3 :( sam się dziwię że już tak stary jestem.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 142. Data: 2017-08-21 13:49:54
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-20 o 16:45, Janusz pisze:
    > A na czym czytasz, smartfonie czy normalnym kopie? jak normalnym to
    > wystarczy czytnik zainstalować np thunderbird-a i wtedy wszystko widać,
    > ładnie pokazuje wątki
    > i widać komu się odpowiada, sam z niego piszę.

    Używam od kilku miesięcy thunderbirda. Nie wnikałem we wszystkie
    możliwości konfiguracyjne.
    Przełączam tylko:
    Widok-Wątki-Nieprzeczytane
    Widok-Wątki-Wszystkie

    Normalnie mam włączone: - Nieprzeczytane.
    Jak w danym wątku pojawi się jeden nowy post to nie widzę na co to jest
    odpowiedź.
    Zazwyczaj mnie to nie obchodzi. W wyjątkowej sytuacji (pi razy oko raz
    na miesiąc) przełączam na chwilę na Wszystkie.
    P.G.


  • 143. Data: 2017-08-22 18:15:00
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2017-08-18 o 20:40, J.F. pisze:
    >
    >> Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
    >> ... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach :-)
    >
    > Raczej sie nie zdarza :) a oporności duże, mierzyłem różne kable zapłonowe
    > i mają od 3 do nawet 10Kom oporności :) sam kabel, a okazuje się że
    > świece też są
    > z opornikami, sam mam takie co jeszcze w środku mają 5k, dla mnie szok
    > że to w ogóle jeszcze działa.

    Dlaczego Cię to dziwi że to działa?

    Bez tych oporów miałbyś straszne zakłócenia w okolicy o takich iskier -
    radio nie działałoby dobrze.

    Ograniczenie prądu wyładowania rezystorem nic tu nie przeszkadza - przeskok
    i tak wymaga pokonania dużo większej oporności między elektrodami świecy.


  • 144. Data: 2017-08-25 23:07:55
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-22 o 18:15, Pszemol pisze:
    > Janusz <j...@o...pl> wrote:
    >> W dniu 2017-08-18 o 20:40, J.F. pisze:
    >>
    >>> Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
    >>> ... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach :-)
    >>
    >> Raczej sie nie zdarza :) a oporności duże, mierzyłem różne kable zapłonowe
    >> i mają od 3 do nawet 10Kom oporności :) sam kabel, a okazuje się że
    >> świece też są
    >> z opornikami, sam mam takie co jeszcze w środku mają 5k, dla mnie szok
    >> że to w ogóle jeszcze działa.
    >
    > Dlaczego Cię to dziwi że to działa?
    >
    > Bez tych oporów miałbyś straszne zakłócenia w okolicy o takich iskier -
    > radio nie działałoby dobrze.
    >
    > Ograniczenie prądu wyładowania rezystorem nic tu nie przeszkadza - przeskok
    > i tak wymaga pokonania dużo większej oporności między elektrodami świecy.
    >
    Ale te oporności są stosunkowo duże, pamiętam że w maluchu przewody były
    zrobione z drucika oporowego i relatywnie oporność była ich mała.
    A świece z czasem się brudzą i pogarsza się im oporność na izolatorze
    więc potrzeba energii, a większość się jej traci na oporach, wiem że to
    pomaga na zakłócenia ale mimo wszystko jestem zdziwiony :)

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 145. Data: 2017-08-25 23:10:30
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-21 o 13:49, Piotr Gałka pisze:
    > W dniu 2017-08-20 o 16:45, Janusz pisze:
    >> A na czym czytasz, smartfonie czy normalnym kopie? jak normalnym to
    >> wystarczy czytnik zainstalować np thunderbird-a i wtedy wszystko
    >> widać, ładnie pokazuje wątki
    >> i widać komu się odpowiada, sam z niego piszę.
    >
    > Używam od kilku miesięcy thunderbirda. Nie wnikałem we wszystkie
    > możliwości konfiguracyjne.
    > Przełączam tylko:
    > Widok-Wątki-Nieprzeczytane
    > Widok-Wątki-Wszystkie
    >
    > Normalnie mam włączone: - Nieprzeczytane.
    > Jak w danym wątku pojawi się jeden nowy post to nie widzę na co to jest
    > odpowiedź.
    > Zazwyczaj mnie to nie obchodzi. W wyjątkowej sytuacji (pi razy oko raz
    > na miesiąc) przełączam na chwilę na Wszystkie.
    Ja mam cały czas na wszystkie a poruszam się spacją, wtedy sam
    przeskakuje na następną nieprzeczytaną, jak mnie wątek nie interesuje to
    naciskam "t" wtedy oznacza jako przeczytany cały wątek i skacze do
    następnego.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 146. Data: 2017-08-28 13:39:39
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-25 o 23:10, Janusz pisze:
    > Ja mam cały czas na wszystkie a poruszam się spacją, wtedy sam
    > przeskakuje na następną nieprzeczytaną, jak mnie wątek nie interesuje to
    > naciskam "t" wtedy oznacza jako przeczytany cały wątek i skacze do
    > następnego.
    >
    Dzięki za podpowiedź że należy poszukać skrótów klawiszowych.
    Nie miałem (i nie mam) czasu zagłębiać się w możliwości thunderbirda.
    W zasadzie przyjąłem, za pewnik, że (we wszystkich programach) jak na
    jakąś pozycję menu jest skrót to przy tej pozycji menu jest to napisane.
    Gdy pod prawym klawiszem wybieram Oznacz|Wątek jako przeczytany nie
    widziałem tam żadnego skrótu więc przyjąłem (właściwie bez
    zastanowienia), że widocznie nie ma.
    P.G.


  • 147. Data: 2017-09-05 17:01:57
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tck,

    Thursday, August 10, 2017, 10:02:46 PM, you wrote:

    >>> Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.
    >> A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na postawie info z
    >> czujnika położenia wału, reszta to rachunek prawdopodobieństwa.
    > skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze

    Jeśli silnik ma czujnik spalania stukowego to ma informację o każdym
    zapłonie.



    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 148. Data: 2017-09-05 17:04:54
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Saturday, August 12, 2017, 2:36:34 PM, you wrote:

    >> Ja silnik ma cztery cylindry, teraz to norma ze tyle ma, to jak jeden nie dziala
    to sie jechac nie daje.
    > Daje się daje. Wolisz żeby stanął?
    > Nawet na dwóch da się awaryjnie gdzieś zjechać.

    Na dwóch daje się na lawetę wjechać.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: