-
51. Data: 2011-04-25 19:31:56
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: spammtrapp <d...@o...pl>
W dniu 2011-04-25 19:25, Filip KK pisze:
> Jeśli masz coś mądrego do powiedzenia w temacie, pisz. Wycieczki
> personalne sobie pozostaw dla rówieśników.
Tak jak ty? Nic mądrego do napisania za to same wycieczki personalne? :D
-
52. Data: 2011-04-25 19:54:48
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:ip42gf$kue$6@news.net.icm.edu.pl...
> Ja teraz już wiem dlaczego wszystkim turbosprężarki wysiadają... Bo
> wszyscy bagatelizują odpoczynek po szybkiej i długiej jeździe. Jeśli
> myślicie, że olej się schłodzi w 2 minutki po kilkuset kilometrach albo i
> lepiej z maksymalnymi prędkościami, to jesteście skończonymi idiotami.
nie ma większego znaczenia dla turbo, czy zrobisz kilkanascie czy 20
kilometrów na ostrym bucie, czy 1000 km z dużą prędkością. Osiągnie pewnie w
przybliżeniu tą samą temperature.
Chłodzenie jej nie polega na schłodzeniu do temp pokojowej, a do zbicia
jakiegoś tam procentu temperatury, dlatego minuty wystarczają..
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
53. Data: 2011-04-25 19:56:06
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:ip4b4f$87e$4@news.net.icm.edu.pl...
> Mowa tu o Kanadzie i Stanach zjednoczonych w ciężarówkach nieco większych
> jak te wszystkie nasze. Na youtubie jest z 15 odcinków jak chłopak (Polak)
> jeździł na ciężarówkach w tamtych rejonach. Imho bardzo ciekawe rzeczy
> można na tych filmikach się dowiedzieć i przy okazji posłuchać co ma do
> powiedzenia w temacie kierownik ciężarówki, który jeździł kilka lat, w
> trasach nie rzadko krótszych jak 5 tys km.
ale wiesz, ze nawet prawo zabrania pozostawiać uruchomiony samochód na
postoju...
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
54. Data: 2011-04-25 19:56:44
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-04-25 14:49, Olo pisze:
> rozwiń temat, bo 1.9TDI w Audi to po chipie masz pewnie +20KM max =
> 150KM. Skąd 200KM?
1.9TDI seria 130KM, do tego dorzucisz większe turbo (np. z Mercedesa ML
2.7 CDI), wtryski AL, FMIC i można na luzaku dobić do 220KM a jak
wsadzisz jeszcze ciut większe turbo to ludzie dobijaja 250KM.
ps. dobry program w zdrowym 1.9TDI 130KM daje około 170KM, były
przypadki nawet 190KM.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
55. Data: 2011-04-25 20:05:35
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-04-25 19:54, Kuba (aka cita) pisze:
>
> nie ma większego znaczenia dla turbo, czy zrobisz kilkanascie czy 20
> kilometrów na ostrym bucie, czy 1000 km z dużą prędkością. Osiągnie
> pewnie w przybliżeniu tą samą temperature.
> Chłodzenie jej nie polega na schłodzeniu do temp pokojowej, a do zbicia
> jakiegoś tam procentu temperatury, dlatego minuty wystarczają..
>
Potwierdź to jakimiś testami.
-
56. Data: 2011-04-25 20:45:49
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: "aro333" <a...@g...pl>
Ok może odłuzmy te spory, mowie na poważnie. Wlasnie przesiadam się po 20
latach jezdzenia benzyniakami na diselka 1,9 TDI ale tego najslabszego
90KM. Wiec tak na poważnie , co to znaczy nie pałować do chwili rozgrzania?
Rozumiem że nie wciskac pedału przyspieszenia w sama podlogę,a może nie
przekraczać pewnych obrotów? No i to nieszczęsne studzenie - Czy jezdząc
powiedzmy kapelusznikowato np do 120km/h przy powiedzmy 150km
przejechanych, turbinka też jest mocno zagotowana? A jak jest przy naprawdę
krótkich wolnych miejskich przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc
ganiany na krótkich dystansach nonstop.
-
57. Data: 2011-04-25 20:54:48
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-04-25 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Skoro nie widzisz różnicy między seryjnym 2,7 TDI, a mocno podłubanym
> 1,9 (które w serii miało pewnie ze 130KM)...
>
Dłubiąc w 1,9 trzeba zadać mu chłodnicę oleju o odpowiednim wydatku -
fabryczna nad filtrem oleju na 1000% nie wyda ;)
Pozdrawiam !
-
58. Data: 2011-04-25 20:59:44
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-04-25 16:40, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-04-25 14:40, Mumin pisze:
>
>> Ja tam ekspertem nie jestem, ale IMO 2 godziny to gruba przesada. 15-20
>> min pewnie byłoby ok, a może i krócej.
>>
> Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi prędkościami? Wiesz do
> jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?
Taaaaa do 5000 stopni celsjusza ;P
-
59. Data: 2011-04-25 21:06:49
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Mon, 25 Apr 2011 16:40:57 +0200, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
>Wiesz do
>jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?
Do jakiej?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
60. Data: 2011-04-25 21:07:25
Temat: Re: jak to jest z dieslami?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-04-25 20:59, Czarek Daniluk pisze:
> W dniu 2011-04-25 16:40, Filip KK pisze:
>> W dniu 2011-04-25 14:40, Mumin pisze:
>>
>>> Ja tam ekspertem nie jestem, ale IMO 2 godziny to gruba przesada. 15-20
>>> min pewnie byłoby ok, a może i krócej.
>>>
>> Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi prędkościami? Wiesz do
>> jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?
>
> Taaaaa do 5000 stopni celsjusza ;P
Zależy od trasy i warunków - później i tak z tych 5k na śniegu
zatrzymujesz się na 4 metrach. Być może to jest wyjaśnieniem zagadki ;)