  • 51. Data: 2011-04-25 19:31:56
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: spammtrapp <d...@o...pl>

    W dniu 2011-04-25 19:25, Filip KK pisze:
    > Jeśli masz coś mądrego do powiedzenia w temacie, pisz. Wycieczki
    > personalne sobie pozostaw dla rówieśników.

    Tak jak ty? Nic mądrego do napisania za to same wycieczki personalne? :D

  • 52. Data: 2011-04-25 19:54:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Ja teraz już wiem dlaczego wszystkim turbosprężarki wysiadają... Bo
    > wszyscy bagatelizują odpoczynek po szybkiej i długiej jeździe. Jeśli
    > myślicie, że olej się schłodzi w 2 minutki po kilkuset kilometrach albo i
    > lepiej z maksymalnymi prędkościami, to jesteście skończonymi idiotami.

    nie ma większego znaczenia dla turbo, czy zrobisz kilkanascie czy 20
    kilometrów na ostrym bucie, czy 1000 km z dużą prędkością. Osiągnie pewnie w
    przybliżeniu tą samą temperature.
    Chłodzenie jej nie polega na schłodzeniu do temp pokojowej, a do zbicia
    jakiegoś tam procentu temperatury, dlatego minuty wystarczają..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 53. Data: 2011-04-25 19:56:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Mowa tu o Kanadzie i Stanach zjednoczonych w ciężarówkach nieco większych
    > jak te wszystkie nasze. Na youtubie jest z 15 odcinków jak chłopak (Polak)
    > jeździł na ciężarówkach w tamtych rejonach. Imho bardzo ciekawe rzeczy
    > można na tych filmikach się dowiedzieć i przy okazji posłuchać co ma do
    > powiedzenia w temacie kierownik ciężarówki, który jeździł kilka lat, w
    > trasach nie rzadko krótszych jak 5 tys km.

    ale wiesz, ze nawet prawo zabrania pozostawiać uruchomiony samochód na
    postoju...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 54. Data: 2011-04-25 19:56:44
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-25 14:49, Olo pisze:

    > rozwiń temat, bo 1.9TDI w Audi to po chipie masz pewnie +20KM max =
    > 150KM. Skąd 200KM?

    1.9TDI seria 130KM, do tego dorzucisz większe turbo (np. z Mercedesa ML
    2.7 CDI), wtryski AL, FMIC i można na luzaku dobić do 220KM a jak
    wsadzisz jeszcze ciut większe turbo to ludzie dobijaja 250KM.

    ps. dobry program w zdrowym 1.9TDI 130KM daje około 170KM, były
    przypadki nawet 190KM.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 55. Data: 2011-04-25 20:05:35
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > Chłodzenie jej nie polega na schłodzeniu do temp pokojowej, a do zbicia
    > jakiegoś tam procentu temperatury, dlatego minuty wystarczają..

    Potwierdź to jakimiś testami.

  • 56. Data: 2011-04-25 20:45:49
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Ok może odłuzmy te spory, mowie na poważnie. Wlasnie przesiadam się po 20
    latach jezdzenia benzyniakami na diselka 1,9 TDI ale tego najslabszego
    90KM. Wiec tak na poważnie , co to znaczy nie pałować do chwili rozgrzania?
    Rozumiem że nie wciskac pedału przyspieszenia w sama podlogę,a może nie
    przekraczać pewnych obrotów? No i to nieszczęsne studzenie - Czy jezdząc
    powiedzmy kapelusznikowato np do 120km/h przy powiedzmy 150km
    przejechanych, turbinka też jest mocno zagotowana? A jak jest przy naprawdę
    krótkich wolnych miejskich przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc
    ganiany na krótkich dystansach nonstop.

  • 57. Data: 2011-04-25 20:54:48
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > Skoro nie widzisz różnicy między seryjnym 2,7 TDI, a mocno podłubanym
    > 1,9 (które w serii miało pewnie ze 130KM)...

    Dłubiąc w 1,9 trzeba zadać mu chłodnicę oleju o odpowiednim wydatku -
    fabryczna nad filtrem oleju na 1000% nie wyda ;)

    Pozdrawiam !

  • 58. Data: 2011-04-25 20:59:44
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-25 16:40, Filip KK pisze:

    > Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi prędkościami? Wiesz do
    > jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?

    Taaaaa do 5000 stopni celsjusza ;P

  • 59. Data: 2011-04-25 21:06:49
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Apr 2011 16:40:57 +0200, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    >Wiesz do
    >jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?

    Do jakiej?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 60. Data: 2011-04-25 21:07:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-25 20:59, Czarek Daniluk pisze:

    > Taaaaa do 5000 stopni celsjusza ;P

    Zależy od trasy i warunków - później i tak z tych 5k na śniegu
    zatrzymujesz się na 4 metrach. Być może to jest wyjaśnieniem zagadki ;)