  • Data: 2011-04-25 22:44:03
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W dniu 2011-04-25 22:17, wit pisze:

    > Znaczy co? Ma się drzemnąć a po przebudzeniu stwierdzić "no, dwie godzinki
    > było w sam raz!"? ;)

    Niech wrzuci przebiegi np. wartości temperatury oleju i powietrza w
    kanale dolotowym za turbosprężarką w funkcji czasu podczas i po szybkiej
    jeździe. Wtedy będą jakieś dane, o których można dyskutować (a nie
    polemika jak na języku polskim - co autor miał na myśli).

    Ktoś napisze, że wystarczy spokojnie na parking wjechać. Inny, że 2
    minuty wystarczą. Tylko, że to może opierać się na intuicji, a to już
    może być mało wiarygodne, zwłaszcza, że konstruktorów silników tu pewnie
    jest niewielu (tak, wiem, każdy się przecież zna na motoryzacji) i nie
    wszyscy wiedzą jakie są temperatury elementów turbosprężarki i powierza
    po ciężkiej pracy i jakie są wartości akceptowalne ze względu na
    trwałość i wytrzymałość materiałów.
    Pół biedy, jeśli ktoś opiera się na instrukcji obsługi, zawsze to coś...

    PS w instrukcji do mojego samochodu z silnikiem benzynowym jest
    napisane, by nie pozostawiać uruchomionego silnika na postoju dłużej niż
    20 minut. Ciekawe, czy chodzi tu o kwestię niedostatecznego chłodzenia...?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.