  • Data: 2013-02-24 22:07:44
    Temat: Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kojot23344" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:kgdkcb$jiu$1@node1.news.atman.pl...
    > Dźwięk z komputera stacjonarnego jest przesyłany do wzmacniacza
    > 10 metrowym kablem. Od strony komputera minijack a we wzmacniaczu RCA.
    > Problem jest taki, że gdy komputer jest wyłączony zachodzi zjawisko
    > dosyć głośnego buczenia w głośnikach. Na oko 50Hz. Kabel pewnie
    > zbiera zakłócenia z sieci elektrycznej. Po włączeniu komputera
    > oraz załadowaniu windowsa buczenie zanika całkowicie. Gdy kabel
    > jest wyjęty z komputera jest także takie samo buczenie. Sieć
    > elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
> [...]
    Podstawa to sprawdzić czy kabel napewno jest ekranowany czy przypadkiem nie
    ma tylko kilku nitek oplotu.
    Opisywany przez innych efekt anteny przy dobrym kablu ekranowanym nie ma
    prawa powstać, bo praktycznie cała linia sygnałowa jest schowana w ekranie.
    Jedynie zakłócenia może łapać końcówka wtyku, mowa tu o przypadku gdy kabel
    jest wyciagnięty z gniazda i nie dotyka innych przedmiotów. Jednak pojemność
    takiej końcówki jest tak mała że zakłócenia nie powinny być w żaden sposób
    odczuwane. W 99% winny jest podłej jakości kabel.
    Ja na takie długie połączenie kupowałem dobry kabel mikrofonowy i obydwoma
    żyłami zamkniętymi w jednym ekranie puszczałem sygnał jednego kanału. Do
    połączenie stereo trzeba było dać 2 takie kable ale sprawowało się
    wyśmienicie. Nawet "wiszący" w powietrzu koniec kabla pozostawał "cichy" :)

    Piotr sq3ogx