eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 253

  • 61. Data: 2011-06-17 13:34:55
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:10:04 +0200, Arek napisał(a):

    > Dziwne, bo jadąc drogą, gdzie jedna strona jest w: liściach, śniegu,
    > lodzie nigdy nie odnotowałem ściągania (pomijam większe prędkości ale to
    > już trochę inna sprawa). Ale to może dlatego, że zmienia się obwód planety.

    Wyłącz ESP i spróbuj jeszcze raz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 62. Data: 2011-06-17 13:42:01
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 09:04:51 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    >> A jeśli się nie zacznie? W sytuacji kiedy oczywistym jest, że obwód koła
    >> się nie zmieni, wiedziałem że zacznie się kombinowanie z poślizgami,
    >> uślizagami, obrót o 300st do przodu i 15st do tyłu etc ;) W tej sytuacji
    >> EOT z mojej strony
    >
    > znów błąd w założeniach. Opona w najlepszym wypadku sie pofałduje i obwód po
    > bieżniku sie niby nie zmieni, ale całego koła jako takiego owszem.

    Nas interesuje punkt styku opony z ziemią. Ile byś powietrza nie upuścił,
    tak koło na jeden obrót musi przejechać po ziemi 2?r, choćby i gnąc tę gumę
    niemiłosiernie. Pomijając poślizgi.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 63. Data: 2011-06-17 14:11:44
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:1az9vxhvn12bc.18libzwpp4j67.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 17 Jun 2011 09:04:51 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
    >
    >>> A jeśli się nie zacznie? W sytuacji kiedy oczywistym jest, że obwód koła
    >>> się nie zmieni, wiedziałem że zacznie się kombinowanie z poślizgami,
    >>> uślizagami, obrót o 300st do przodu i 15st do tyłu etc ;) W tej sytuacji
    >>> EOT z mojej strony
    >>
    >> znów błąd w założeniach. Opona w najlepszym wypadku sie pofałduje i obwód
    >> po
    >> bieżniku sie niby nie zmieni, ale całego koła jako takiego owszem.
    >
    > Nas interesuje punkt styku opony z ziemią. Ile byś powietrza nie upuścił,
    > tak koło na jeden obrót musi przejechać po ziemi 2?r, choćby i gnąc tę
    > gumę
    > niemiłosiernie. Pomijając poślizgi.

    a wlasnie,z e nas interesuje, bo jeśli opona sie pofałduje (choć to bardzo
    mocno przesadzone słowo, jednak dość dobrze obrazujące zjawisko) to koło
    będzie miało mniejszy obwód, mimo, ze bieżnik zachowa swoją długość.

    ps. nadal znikasz systemy oparte na ABSie...


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 64. Data: 2011-06-17 14:13:02
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:vs3fje5uzfr2$.1b2wwfz0jdfnw.dlg@40tude.net...
    >
    > Obie rzeczy da się zrobić liczeniem impulsów, z jakąś dokładnością, po
    > kalibracji.

    nigdzie nie napisalem, ze jest to dokładny i genialny system. Wskazuje
    jednak że takie zjawisko występuje i jest (albo bylo) wykorzystywane przez
    producentów samochodów i ... działa.
    Nie jest to rozwiązanie pozbawione wad, ale JEST i nie da sie z tym
    dyskutować.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 65. Data: 2011-06-17 14:14:32
    Temat: Re: jak oni to robia ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:6acb2951-76d4-4852-beb5-3b9954a06b9d@e16g2000vb
    q.googlegroups.com...
    > Moze byc tak ze sa dwa czujniki. Jeden obrotu kola a drugi
    > przyspieszenia korpusu samochodu.

    nie ma zadnych dwóch czujników i nie ma zadnej filozofii.

    Czujniki mierza predkosc obrotowa kola i tyle, komputer to przelicza,
    usrednia i bada spadki predkosci. NIC wiecej.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka






  • 66. Data: 2011-06-17 14:18:41
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:11:44 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    >> Nas interesuje punkt styku opony z ziemią. Ile byś powietrza nie upuścił,
    >> tak koło na jeden obrót musi przejechać po ziemi 2?r, choćby i gnąc tę
    >> gumę niemiłosiernie. Pomijając poślizgi.
    >
    > a wlasnie,z e nas interesuje, bo jeśli opona sie pofałduje (choć to bardzo
    > mocno przesadzone słowo, jednak dość dobrze obrazujące zjawisko) to koło
    > będzie miało mniejszy obwód, mimo, ze bieżnik zachowa swoją długość.

    Nie wiem co to by musiała być za opona, by się pofałdować, zamiast zrobić
    placek. Jej konstrukcja musiałaby być niezwykle sztywna, by dać opór masie
    samochodu i się nie wyprostować w miejscu styku z ziemią. I jak takie cos
    napompować?

    > ps. nadal znikasz systemy oparte na ABSie...

    Opisałem w innej gałęzi wątku.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 67. Data: 2011-06-17 14:33:05
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:1ngasw5s5gsxj$.1f6yvtkgnae0z.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:11:44 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
    >
    >>> Nas interesuje punkt styku opony z ziemią. Ile byś powietrza nie
    >>> upuścił,
    >>> tak koło na jeden obrót musi przejechać po ziemi 2?r, choćby i gnąc tę
    >>> gumę niemiłosiernie. Pomijając poślizgi.
    >>
    >> a wlasnie,z e nas interesuje, bo jeśli opona sie pofałduje (choć to
    >> bardzo
    >> mocno przesadzone słowo, jednak dość dobrze obrazujące zjawisko) to koło
    >> będzie miało mniejszy obwód, mimo, ze bieżnik zachowa swoją długość.
    >
    > Nie wiem co to by musiała być za opona, by się pofałdować, zamiast zrobić
    > placek. Jej konstrukcja musiałaby być niezwykle sztywna, by dać opór masie
    > samochodu i się nie wyprostować w miejscu styku z ziemią. I jak takie cos
    > napompować?
    >
    >> ps. nadal znikasz systemy oparte na ABSie...
    >
    > Opisałem w innej gałęzi wątku.

    a ja napisalem, ze słowo pofałdować jest mocno przesadzone, ale obrazujące
    zjawisko...

    Brniesz w temat, mimo, ze zjawisko jest w praktyce wykorzystywane w różnych
    samochodach od dawna i DZIAŁA, a Ty nadal udowadniasz, ze to niemożliwe.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 68. Data: 2011-06-17 15:04:02
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:33:05 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    >> Opisałem w innej gałęzi wątku.
    >
    > a ja napisalem, ze słowo pofałdować jest mocno przesadzone, ale obrazujące
    > zjawisko...

    To opisz zjawisko dokładnie.

    > Brniesz w temat, mimo, ze zjawisko jest w praktyce wykorzystywane w różnych
    > samochodach od dawna i DZIAŁA, a Ty nadal udowadniasz, ze to niemożliwe.

    Piszę, że upuszczanie powietrza nie zmienia promienia koła.

    Opona jest balonem, więc wbicie kilku atmosfer lekko ją powiększy. I jak
    pisałem obok, to powinno dać się zmierzyć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 69. Data: 2011-06-17 15:07:23
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:33:05 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    >> Opisałem w innej gałęzi wątku.
    >
    > a ja napisalem, ze słowo pofałdować jest mocno przesadzone, ale obrazujące
    > zjawisko...

    To opisz zjawisko dokładnie.

    > Brniesz w temat, mimo, ze zjawisko jest w praktyce wykorzystywane w różnych
    > samochodach od dawna i DZIAŁA, a Ty nadal udowadniasz, ze to niemożliwe.

    Piszę, że upuszczanie powietrza nie zmienia promienia koła w zauważalny
    sposób.

    Opona jest balonem, więc wbicie kilku atmosfer lekko ją powiększy. I jak
    pisałem obok, to powinno dać się zmierzyć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 70. Data: 2011-06-17 15:17:24
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:1iv5aa44sd50w$.1mvgdz8eza8s5$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:33:05 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
    >
    >>> Opisałem w innej gałęzi wątku.
    >>
    >> a ja napisalem, ze słowo pofałdować jest mocno przesadzone, ale
    >> obrazujące
    >> zjawisko...
    >
    > To opisz zjawisko dokładnie.

    co mam jeszcze opisywać?
    To, ze przy zmniejszeniu cisnienia zmieni sie obwód koła i zmieni sie
    prędkość obrotowa koła i że istnieją między tymi wielkościami zależności i
    to, ze skoro materiału jest tyle samo, a jednak zmniejsza sie obwód to
    gdzies sie musi podziać?

    > Opona jest balonem, więc wbicie kilku atmosfer lekko ją powiększy. I jak
    > pisałem obok, to powinno dać się zmierzyć.

    nie powinno tylko sie da, a dowód na to przedstawilem już w kilku postach
    pokazując to, ze zjawisko zostalo wykorzystane przez producentów samochodów
    do minitorowania cisnienia w kołach, bez umieszczania w nich czujników
    cisnienia.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: