eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 253

  • 51. Data: 2011-06-17 11:40:29
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:10:58 +0200, Arek napisał(a):

    >> "Intuicja" to najgorszy przyrząd pomiarowy.
    >
    > Zgadzam się, dlatego bardziej mnie przekonuje teoria + praktyka. Niż
    > luźne gdybanie, o wirtualnej odległości od asfaltu, wpływie odległości
    > klocków itp.

    To bierz kredę, pompkę i sprawdź.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 52. Data: 2011-06-17 11:52:08
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:11wkih7rwi95j.ph2t638emy62$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:10:58 +0200, Arek napisał(a):
    >
    >>> "Intuicja" to najgorszy przyrząd pomiarowy.
    >>
    >> Zgadzam się, dlatego bardziej mnie przekonuje teoria + praktyka. Niż
    >> luźne gdybanie, o wirtualnej odległości od asfaltu, wpływie odległości
    >> klocków itp.
    >
    > To bierz kredę, pompkę i sprawdź.


    może ktoś w koncu odpowie mi na pytanie jak mierzą cisnienie samochody z
    kontrolą cisnienia w kołach, które wykorzystują do tego czujniki ABSu i
    usrednioną prędkość obrotową każdego koła?
    Trzeci raz pisze w tym wątku i każdy ma jakąś teorie, ale jakoś nie potrafi
    sie odnieść do tego, co od dawna stosowane bylo w niekórych autach.
    Owszem nowsze i dokładniejsze systemy wykorzystują czujniki cisnienia w
    samych kołach i łączą sie radiowo z autem (np. RDC w BMW) ale starsze
    systemy korzystające z ABSu też działały (np RPA w BMW)

    Zamiast więc dorabiać filozofie wystarczy tylko troche doczytać.

    ps. sam kiedyś uważałem, ze to nie może działać, a jednak działa...


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 53. Data: 2011-06-17 11:58:03
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:itf84b$m91$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Zamiast więc dorabiać filozofie wystarczy tylko troche doczytać.
    >
    > ps. sam kiedyś uważałem, ze to nie może działać, a jednak działa...

    w VW można nawet samemu taki system sobie dołożyć, jeśli fabrycznie go njie
    bylo..
    http://www.mytouran.de/html/reifendruckkontrolle.htm
    l

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 54. Data: 2011-06-17 12:03:33
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:52:08 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    >> To bierz kredę, pompkę i sprawdź.
    >
    > może ktoś w koncu odpowie mi na pytanie jak mierzą cisnienie samochody z
    > kontrolą cisnienia w kołach, które wykorzystują do tego czujniki ABSu i
    > usrednioną prędkość obrotową każdego koła?

    Właśnie sobie czytam white papers firm, które produkują takie systemy. Ma
    to dość sporo ograniczeń i potrafi wykryć tylko spore spadki ciśnienia
    (rzedu 25%). IMO są tu dwa warianty do rozpatrzenia:

    - zmniejszenie się *faktycznego* obwodu koła, zwiększonego przy porządnym
    dopompowaniu przez rozciągliwość materiału opony
    - wykrywanie uślizgów gdy pojawi się "kapeć"

    Obie rzeczy da się zrobić liczeniem impulsów, z jakąś dokładnością, po
    kalibracji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 55. Data: 2011-06-17 12:10:04
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 11:38, wit pisze:
    > Arek<a...@a...pl> wrote:
    >> LOL, naprawdę niezłe, to jest chyba efekt matury giertycha?
    >>
    >> A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej
    >> powietrza to zaczyna lekko ściągać?
    >
    > A jak wjedziesz jednym kołem w kałużę i Cię ściąga w bok, to zmienia się pod
    > kałużą obwód planety czy koła, czy jeszcze jakiś inny? Zapytaj Giertycha.
    >
    > Otóż zmieniają się Opory toczenia.

    Dziwne, bo jadąc drogą, gdzie jedna strona jest w: liściach, śniegu,
    lodzie nigdy nie odnotowałem ściągania (pomijam większe prędkości ale to
    już trochę inna sprawa). Ale to może dlatego, że zmienia się obwód planety.



    A.



  • 56. Data: 2011-06-17 12:11:20
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Massai,
    >
    > Friday, June 17, 2011, 8:28:17 AM, you wrote:
    >
    > > Borys Pogoreło wrote:
    >
    > >> Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisał(a):
    > >>
    > >> >> Zły tok rozumowania. A jakby oś była osadzona mimośrodowo, to
    > >> wpływałoby >> to na obwód opony i drogę jaką pokonuje w ciągu
    > jednego >> obrotu? Na jeden >> obrót koła będzie ta sama droga (obwód
    > opony). >> >
    > >> > No co Ty gadasz?
    > >> > Jak masz flaka to zmienia Ci się promień koła, tak czy nie?
    > >>
    > >> Nie.
    > >>
    > >> Panowie, narysujcie to sobie.
    >
    > > Teoretycznie miałbyś rację... ale nie jeździsz na slikach.
    >
    > > Klocki na oponie są w pewnych odegłościach od siebie, prawda?
    > > Mniejsza ilość powietrza powoduje że opona bardziej się ugina i na
    > > styku z jezdnią klocki bardziej sie do siebie zbliżają - w efekcie
    > > obwód koła maleje.
    >
    > Na styku odległości między klockami są zawsze takie same

    A to niby z czego wynika? Jak opona mocniej się ugnie (bo ma mniej
    powietrza) - klocki bardziej się do siebie zbliżą.

    > - bez względu
    > na to, czy styka się klocków 5 czy 10. Argument do bani.

    Tylko jeśli przyjmiesz że klocki stykając się z ziemią - zawsze się
    "zgniatają" tak, że przerwy pomiędzy nimi zanikają.

    Ale tak nie jest, bo inaczej - klocki byłyby zbędne. Skoro na styku z
    ziemią mielibyśmy mieć płaską powierzchnie przylegających do siebie
    klocków, to po co robić klocki - prościej slika.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 57. Data: 2011-06-17 12:50:41
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Arek <a...@a...pl> wrote:
    >> Otóż zmieniają się Opory toczenia.
    >
    > Dziwne, bo jadąc drogą, gdzie jedna strona jest w: liściach, śniegu,
    > lodzie nigdy nie odnotowałem ściągania (pomijam większe prędkości ale to
    > już trochę inna sprawa). Ale to może dlatego, że zmienia się obwód planety.

    To rzeczywiście dziwne, bo na śniegu, lodzie i piasku ja akurat odnotowałem
    jak najbardziej. Przez kopne liście się nie przebijałem, a te kilka co
    przejechałem różnicy przeczywiście nie robiły.

    Ale w kałuży odnotowałeś? To który obwód tam się zmienił?

    wit


  • 58. Data: 2011-06-17 12:51:23
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Arek,

    Friday, June 17, 2011, 11:09:19 AM, you wrote:

    >>> A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej
    >>> powietrza to zaczyna lekko ściągać?
    >> Zwiększonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste?
    > Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są dwie:
    > 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody
    > 2. Takie same obwody a różna prędkość obrotowa
    > Reasumując: Ty twierdzisz, że mimo zmiany promienia obwód pozostaje ten
    > sam a koło się wolniej kręci i hamując pojazd zmienia jego trakcję, a ja
    > obstawiam, jednak pkt. 1 - który nadal jest dla mnie bardziej oczywisty.

    Czytasz to, na co odpowiadasz? Ściąganie jest związane z większymi
    oporami toczenia. Nic do tego obwód nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 59. Data: 2011-06-17 12:59:39
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 16, 2:57 pm, "pavellz" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomościnews:itcu12$dta$3@inews.gazeta.pl...
    >
    > >W dniu 16.06.2011 14:25, mz pisze:
    > >>http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-ham
    ulcem-w-uczciwego-k...
    >
    > >> Ktoś wie jak można to zrobić ?
    >
    > > Wprowadzasz przednie koła w poślizg i tak jedziesz paląc gumy - licznik
    > > pokazuje więcej, choć prędkość jest niższa.
    >
    > > Na pewno się nie rzuca w oczy ;->
    >
    > To nie łatwiej taksówkarskim sposobem spuścić trochę powietrza z kół?
    > Obwód mniejszy = wyższe wskazanie, tylko nie wiem czy przy tych rzeczonych
    > 15 km/h
    > nie zakatowałoby się felg. :)

    Ale ten usmiech to taki podpuszczajacy?
    Bo spuszczenie powietrza tylko powiekszy opory.


  • 60. Data: 2011-06-17 13:04:47
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 17, 11:52 am, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Borys Pogore o" <b...@p...edu.leszno> napisa w wiadomo
    cinews:11wkih7rwi95j.ph2t638emy62$.dlg@40tude.net...
    >
    > > Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:10:58 +0200, Arek napisa (a):
    >
    > >>>   "Intuicja" to najgorszy przyrz d pomiarowy.
    >
    > >> Zgadzam si , dlatego bardziej mnie przekonuje teoria + praktyka. Ni
    > >> lu ne gdybanie, o wirtualnej odleg o ci od asfaltu, wp ywie odleg o ci
    > >> klock w itp.
    >
    > > To bierz kred , pompk i sprawd .
    >
    > mo e kto w koncu odpowie mi na pytanie jak mierz cisnienie samochody z
    > kontrol cisnienia w ko ach, kt re wykorzystuj do tego czujniki ABSu i
    > usrednion pr dko obrotow ka dego ko a?
    > Trzeci raz pisze w tym w tku i ka dy ma jak teorie, ale jako nie potrafi
    > sie odnie do tego, co od dawna stosowane bylo w niek rych autach.
    > Owszem nowsze i dok adniejsze systemy wykorzystuj czujniki cisnienia w
    > samych ko ach i cz sie radiowo z autem (np. RDC w BMW) ale starsze
    > systemy korzystaj ce z ABSu te dzia a y (np RPA w BMW)
    >
    > Zamiast wi c dorabia filozofie wystarczy tylko troche doczyta .
    >
    > ps. sam kiedy uwa a em, ze to nie mo e dzia a , a jednak dzia a...
    >
    Moze byc tak ze sa dwa czujniki. Jeden obrotu kola a drugi
    przyspieszenia korpusu samochodu.
    Wtedy przy dobrze napompowanym kole nacisniecie hamulca spowoduje
    prawie natychmiastowa reakcje korpusu bo kola napompowane sa
    sztywniejsze niz flaki.
    A w sflaczalym kole po nacisnieciu hamulca piasta kola sie zatrzyma
    ale cale kolo nie bo opona sie lekko podda. W rezultacie efekt
    hamowania bedzie opozniony.
    Nie wiem jak jest ale tak bym zbudowal taki system.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: