eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 253

  • 171. Data: 2011-06-26 22:34:16
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4e075bfb$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
    > Cavallino wrote:
    >
    >>>>> Śmiać mi się chce z tej Waszej całej dyskusji ;-) to o ile Twoim
    >>>>> zdaniem zmieni się promień toczny
    >>>>> koła przy obniżeniu ciśnienia z 2 bar na 1 bar?
    >>>>
    >>>> Obstawiam że niewiele.
    >>>
    >>> A w procentach?
    >>
    >> Co w procentach?
    >> Nawet ugięcie opony przy spadku ciśnienia jest zależne od tylu różnych
    >> czynników, że za chińskiego boga nie wyznaczysz żadnej stałej
    >
    > Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
    > jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?

    Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się jak
    mniejsze koło.


    >



  • 172. Data: 2011-06-26 22:54:57
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    >> Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
    >> jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?
    >
    > Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
    > jak mniejsze koło.

    Czyli "test RoMana" zaliczony :-)


  • 173. Data: 2011-06-26 23:29:39
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011, Borys Pogoreło wrote:

    > Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:39:47 +0200, Cavallino napisał(a):
    >
    >> Wróć jak zrozumiesz analogię.
    >
    > Wróć jak zauważysz różnicę między kołem samochodu, a gąsienicą czołgu.

    Ale ta analogia jest bardzo dobra - w przypadku "flaka" felga toczy się po
    pozbawionej powietrza oponie jak koło napędzające po gąsiennicy czołgu
    (oczywiście z bardzo dużym poślizgiem bieżnika względem podłoża) ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 174. Data: 2011-06-27 00:04:49
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote:

    > Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się jak
    > mniejsze koło.

    Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca się
    po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej" pomiędzy
    wspomnianą felgą a podłożem) :)

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 175. Data: 2011-06-27 08:15:13
    Temat: Re: jak oni to robiš ?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-06-26 17:34, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >>>>>> Gdzie znikłeś obwód i boki opony,\
    >>>>> Nie ma ich w interesującym nas miejscu.
    >>>> A gdzie są?
    >>> A co za różnica?
    >>
    >> Zaraz, a jaka jest teza ?
    >
    > Że zmiana ciśnienia powoduję zmianę wskazań licznika na złą.

    Do tego to wydaje mi się, że już doszliśmy (choć to "złą" jest trochę na
    wyrost) - teraz dyskutujemy z tym:

    "Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
    Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
    Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle zmniejsza
    się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m

    Czyli 5% mniej.
    I o tyle przekłamie licznik. "

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 176. Data: 2011-06-27 08:28:03
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-06-26 17:33, *Wojtek Borczyk* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > o ile Twoim zdaniem zmieni się promień toczny koła przy obniżeniu
    > ciśnienia z 2 bar na 1 bar?

    Nie mam pojęcia - sądzę z doświadczenia że dla koła 215/55 R16 to będzie
    około 2-3 cm przy zmianie ciśnienia z 2.5 do 1.5 - zmiana z 2 do 1 może
    dać nawet większe ugięcie.

    Przy takim kole 3cm oznacza zmianę promienia o ponad 9%.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 177. Data: 2011-06-27 08:29:38
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-27 00:04, Wojtek Borczyk pisze:
    > On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote:
    >
    >> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
    >> jak mniejsze koło.
    >
    > Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca
    > się po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej"
    > pomiędzy wspomnianą felgą a podłożem) :)

    Na pewno nie. Sprawdź kredą RoMana, przy kompletnym kapciu wirtualnie
    opona schodzi poniżej poziomu jezdni - cokolwiek to może znaczyć tak jest!:)

    A.


  • 178. Data: 2011-06-27 08:34:03
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-25 19:56, Borys Pogoreło pisze:

    >> Moje życzenia nie poruszają się w tej tematyce.
    >> A jak sobie chcesz wymyślać jakieś kretynizmy w rodzaju wpływu leżącej na
    >> asfalcie opony na promień koła,
    >
    > Jak na razie, to jesteś tutaj przodującym twórcą kretynizmów.

    No ale musisz przyznać, że doliczanie do promienia wirtualnego
    zagłębienia opony w asfalcie, jest nową jakością w wymyślaniu głupot:)

    >>> Opona się styka z gruntem *bieżnikiem* czy krawędzią? Od utraty powietrza
    >>> tego bieżnika ubyło?
    >>
    >> Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup
    >> powietrza.
    >
    > A co mnie obchodzi słup powietrza? Powietrze jest zamknięte w oponie, ma
    > stałą objętość, warunkującą geometrię opony.

    A jak ktoś ma azot? To wtedy jaki będzie miał promień.


    >> I nie pisz nic dopóki tej sztuki nie dokonasz, bo to się mija z celem.
    >
    > Trudno się przyznać, co?

    Do czego? Znajomości matematyki z zakresu szkoły podstawowej?:)

    A.



  • 179. Data: 2011-06-27 08:39:57
    Temat: Re: jak oni to robi? ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-26 17:41, Wojtek Borczyk pisze:
    > On Sun, 26 Jun 2011, J.F. wrote:
    >
    >> Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm.
    >
    > Dodaj jeszcze - *nieobciążonego* :) Bo obciążone koło się ugnie i jego
    > obwód przestanie być okręgiem ;-)

    Dlaczego analizujesz tą część koła która nie styka się z podłożem? Na co
    to ma wpływ?

    Interesują Cię tylko dwa punkty, punkt styku z podłożem oraz środek
    obrotu. Jeżeli analizujesz w tym przypadku coś więcej, to jesteś niezłym
    magikiem, ale niestety podstawówki kończyć nie powinieneś.

    >> Spuscisz powietrze, promien spadnie powiedzmy o 5 cm, ale obwod
    >> bieznika nadal bedzie 188.4 .. no moze troche mniej, 187.4 cm
    >> powiedzmy. To po jednym obrocie felgi auto ile przejedzie ?
    >
    > Obwód bieżnika minus tyle, ile ten bieżnik się "uślizgnie" względem
    > podłoża (bo względem felgi opona się raczej nie obraca)? ;-)

    Twierdzisz, że podczas normalnej jazdy opona cały czas się ślizga w ten
    sposób kompensuje różnice w ciśnieniu w stosunku do... no właśnie do czego?

    Jeszcze raz powtarzam, punkty styku <-> środek obrotu. Nic więcej.
    Reszta to wynik Twojej rozbujałej wyobraźni.


    A.


  • 180. Data: 2011-06-27 08:42:46
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-25 03:06, Borys Pogoreło pisze:
    > Dnia Fri, 24 Jun 2011 17:28:54 +0200, Arek napisał(a):
    >
    >> Dlatego, że jest to okrąg. W trakcie jazdy to jak duży jest "flak" ma
    >> wpływ tylko i wyłącznie na promień. I promień liczymy pomiędzy środkiem
    >> a punktem styku z asfaltem. To co się dzieje poza mało nas interesuje.
    >
    > Piramidalna bzdura. W ten sposób zaraz udowodnisz, że ziemia jest płaska,
    > bo to co jest poza horyzontem mało nas interesuje.

    Poziom argumentacji poniżej piaskownicy. Uzasadnij najpierw gdzie
    napisałem coś nieprawdziwego. Bo jak na razie piszesz jakieś ogólniki,
    którymi tylko udowadniasz, że nie wiesz o czym piszesz.

    A.

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: