  • 31. Data: 2009-01-19 23:02:13
    Temat: Re: jak fotografowac zime
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "KuFeL" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gl2osm$833$1@inews.gazeta.pl...

    > czy u mnie brzmi to rownie smiesznie???

    Nie wiem czy śmiesznie , na pewno nie wniosłeś n ic nowego .... same
    prawdy uniwersalne ... równie dobre tak i na pogrzeb jak i na wesele :))

    abpc

  • 32. Data: 2009-01-20 06:30:20
    Od: j...@a...at

    > Skomentowalem, ze w tym 5 stronnicowym artykule nie ma NIC konkretnego.
    > Ot, takie lanie wody. Rownie dobrze moglby to byc tekst o tym jak
    > fotografowac lato.

    i rzeczywiscie tak jest.
    w lecie fotografujesz tak jak w zimie
    rozpietosc tonalna fotografowanego obiektu tak samo w zimie jak i w
    lecie moze przekraczac dynamike wejscia aparatu lub tez jej nie
    przekraczac..
    to cala trudnosc.
    jedyna roznica - w zimie starasz sie aparat trzymac blisko ciala ,
    zeby go nie przechlodzic - w lecie unikac slonca teby go nie
    przegrzac.

    to cala wiedza na ten temat.

    XXX

  • 33. Data: 2009-01-20 07:24:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    syriusz pisze:

    > Jeśli ktoś "pomyślał przez chwilę", to, czy to była klisza, czy obecnie
    > "całość... na jednej z wielu kopii", nie ma większego znaczenia - może
    > się zachować w równie dobrej formie, a w jakiej postaci - to jest tylko
    > wyznacznikiem danych czasów - współczesnych lub przeszłych.

    Napisano na tej grupie megabajty na temat, czy lepiej mieć jeden
    oryginał na papierze/slajdzie czy dziesięć kopii cyfrowych w różnych
    miejscach i nie ma sensu do tego wracać.

    > Nowe czasy przyniosły jednak większy "szum" w nośnikach - "szum",
    > którego tak bardzo boją się "cyfromaniacy" ;)
    > Kiedyś z tych 36 klatek - 30 było naprawdę wartościowych.

    Bzdura, to takie same knoty tylko w ich tle jest komuna, a na pierwszym
    planie dzieci, które dziś są siwe - oto cała wartościowość tych zdjęć.

    > Dziś te 30 wartościowych musimy wygrzebać z 10 tysięcy(!) zdjęć
    > bezmyślnie trzepanych cyfrakiem na wakacjach... ;)

    Mam na strychu całą walizkę, kilka tysięcy slajdów gościa, który dostał
    moje mieszkanie z przydziału powojennego i zeszło się mu kilkanaście lat
    temu. To bardzo dobry technicznie i kompozycyjnie materiał (gość był
    partyjna szycha, jeździł po świecie i miał zachodzie materiały), na
    którym kompletnie nic nie ma - mnóstwo wycieczek zagranicznych tak
    umiejętnie zrobionych, że mogłyby być pstryknięte ja jakimś
    socjalistycznym osiedlu w dowolnym polskim mieście.

    ''Bezmyślnie trzepał analogiem na wakacjach''.

    > Ot, wzrósł poziom szumów wraz z postępem technologii... ;-)

    Oraz niesamowicie wzrosła jakość techniczna i potencjał trwałości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 34. Data: 2009-01-20 07:25:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > to cala wiedza na ten temat.

    Cała twoja wiedza, dodaj :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię ciszę i spokój; marzę o małym domku pomiędzy cmentarzem, a kostnicą/

  • 35. Data: 2009-01-20 07:34:29
    Od: bans <g...@o...pl>

    KuFeL pisze:

    > Tetrabajty do kosza...

    Tak jak pieluchy tetrowe :P

    PS. Terabajty

    --
    bans

  • 36. Data: 2009-01-20 09:13:52
    Od: "gazu" <b...@w...pl>

    > Cała twoja wiedza, dodaj

    No dobra, kto wiec odpowie " profesjonalnie " na to pytanie ? Jak
    fotografowac (w) zimie(ę)? Moze krótki spis podstawowych zasad, taki dekalog
    dla matołków - posiadaczy cyfrowych kompaktów.
    Byłbym bardzo dzwięczny.

  • 37. Data: 2009-01-20 09:27:49
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    abpc pisze:
    > Użytkownik "KuFeL" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy śmiesznie , na pewno nie wniosłeś n ic nowego .... same
    > prawdy uniwersalne ... równie dobre tak i na pogrzeb jak i na wesele :))

    trudno ameryke odkryc... dobrze prznajmniej ze glupot nie pisze. Mam
    przynajmniej taka nadzieje...

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 38. Data: 2009-01-20 09:28:05
    Od: j...@a...at

    wiadomościnews:gl3ua3$cm2$2@news.wp.pl...

> [...]
    > fotografowac (w) zimie(ę)? Moze krótki spis podstawowych zasad, taki dekalog
    > dla matołków - posiadaczy cyfrowych kompaktów.

    tak jak przez caly rok

    w aparacie nastawiasz 4 parametry:
    odleglosc
    szas
    pszyslone
    czulosc.
    ( czasem piatym parametrem jest ogniskowa )

    wybor ktoregokolwiek z tych parametrow nie zalezy od pory roku.
    Zalezy od warunkow oswietleniowych

    zarowno w zimie mozesz miec takie same warunki oswietleniowe jak w
    lecie , moga tez byc rozne.

    sceny ze sniegiem charakteryzuja sie olbrzymia rozpietoscia tonalna
    przekraczajaca w sloncu dynamike aparatu
    podobnie jak np w lecie sceny na plazy pokrytej zlocistym piaskiem.

    nic sie nie zmienia poza wplywem tamperatury ( bateria wytrzymuje
    krocej , mozliwosc wykroplenia pary wodnej w obiektywie itp. ).

    W zimie mozesz miec zarowno sceny b kontrastowe jak i o oswietleni b
    miekkim ( mgla chmury).

    TYLE.
    Pytajac jak robic zdjecia pytaj sie zawsze o rozpietosc tonalna
    fotografowanego motywu ( tak samo w lecie jak i w zimie). Obsluga
    aparatu zarowno w zimie jak i latem jest prostsza od obslugi cepa.
    Ludzki mozg normalnego umyslowo czlowieka radzi sobie z wyborem 4-rech
    parametrow.

    XXX

  • 39. Data: 2009-01-20 09:31:03
    Od: bans <g...@o...pl>

    gazu pisze:

    > No dobra, kto wiec odpowie " profesjonalnie " na to pytanie ? Jak
    > fotografowac (w) zimie(ę)? Moze krótki spis podstawowych zasad, taki
    > dekalog dla matołków - posiadaczy cyfrowych kompaktów.

    W księdze XVI przygód Tytusa, Romka i A'Tomka (to ta, w której Tytus
    zostaje dziennikarzem) jest kilka klatek dotyczących tego tematu ;)

    Cytat z pamięci:

    Romek udając, że kąpie się w przerębli: "Rób szybciej te zdjęcia, bo się
    przeziębię!"

    A'Tomek: "Nie zdążysz, fotografuję z migawką 1/125s"

    ;)

    --
    bans

  • 40. Data: 2009-01-20 09:32:49
    Od: j...@a...at

    On 20 Jan., 10:28, j...@a...at wrote:

> [...]
    > aparatu  zarowno w zimie jak i latem jest prostsza od obslugi cepa.
    > Ludzki mozg normalnego umyslowo czlowieka radzi sobie z wyborem 4-rech

    sorry
    przyslone
    i zeby uprzedzic watpliwosci ale to chyba oczywiste wybor odleglosci i
    ogniskowej nie zaleza od warunklow oswietleniowych.

    XXX