  • 41. Data: 2009-01-20 09:35:22
    Temat: Re: jak fotografowac zime
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    wiadomościnews:gl3ua3$cm2$2@news.wp.pl...

    > sorry
    > przyslone
    > i zeby uprzedzic watpliwosci ale to chyba oczywiste wybor odleglosci i
    > ogniskowej nie zaleza od warunklow oswietleniowych.

    Czasami może zależeć, od liczby przewodniej lampy :P

    wer

  • 42. Data: 2009-01-20 10:04:35
    Od: j...@a...at

    On 20 Jan., 10:35, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    wiadomościnews:gl3ua3$cm2$2@news.wp.pl...

    > Czasami może zależeć, od liczby przewodniej lampy :P
    >
    > wer- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    he , he , he
    a ta jak wiadomo jest zalezna od pory roku ;.-))

  • 43. Data: 2009-01-20 10:29:54
    Od: Andrzej Ozieblo <y...@c...edu.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Skomentowalem, ze w tym 5 stronnicowym artykule nie ma NIC konkretnego.
    > Ot, takie lanie wody. Rownie dobrze moglby to byc tekst o tym jak
    > fotografowac lato. Poza tym, ze snieg trzebaby zamienic na wode, gory na
    > plaze, a zime na lato.

    Ale takich ogolnie traktujacych artykulów nie da sie inaczej napisac.
    Musi byc ogolnikowy i musi byc lanie wody. Jak dla mnie, amatora
    fotograficznego artykul jest dobry. Nie daje jednoznacznych wskazowek,
    bo takich dac nie da. Sam mam wiele watpliwosci, typu lustrzanka czy
    kompakt, poprawiac recznie parametry przy fotografowaniu na sniegu, czy
    nie. Jak usunac "niebieskosc" sniegu, zwlaszcza w cieniu. Odpowiedzi na
    te pytania sa w artykule. Jak rowniez bardzo wazna wskazowka, by nie
    przecierac zaparowanego obiektywu tylko czekac az przeschnie. W skali
    1-6 moja subiektywna ocena za artykul, pamietajac, ze jest on niewielki
    i przeznaczony na mas wynosi -5.

    Andrzej

  • 44. Data: 2009-01-20 11:36:54
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <y...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    > T...@s...in.the.world pisze:
    >
    > przecierac zaparowanego obiektywu tylko czekac az przeschnie. W skali 1-6
    > moja subiektywna ocena za artykul, pamietajac, ze jest on niewielki i
    > przeznaczony na mas wynosi -5.

    To chyba w skali -6 do 6 ;)

    JD

  • 45. Data: 2009-01-20 11:49:54
    Od: gajowy <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl>

    j...@a...at wrote:

> [...]
    > pszyslone
    > czulosc.
    > ( czasem piatym parametrem jest ogniskowa ) (...)

    Przepraszam, w przeciętnym cyfrowym kompakcie? :)

    --
    pozdrawiam
    gajowy

  • 46. Data: 2009-01-20 12:39:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "abpc" <o...@a...com.pl> wrote in message

    > Użytkownik "KuFeL" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy śmiesznie , na pewno nie wniosłeś n ic nowego ....
    > same prawdy uniwersalne ... równie dobre tak i na pogrzeb jak i na
    > wesele :))

    Czepiasz sie i tyle. Artykul o ktorym mowa w watku jest z Onetu. Z zalozenia
    nie jest przeznaczony dla profesjonalistow, tylko ludzi ktorzy czesto nie
    wiedza ktora strona aparat sie trzyma.

    Na kursie prawa jazdy tez ucza wylacznie 'prawd uniwersalnych'. To ze Kubicy
    na nic sie ten kurs nie przyda nie znaczy, ze miliony ludzi nie wyniosa z
    niego czegos pozytecznego.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 47. Data: 2009-01-20 12:41:22
    Od: JacekJ <j...@m...pl>

    > i zeby uprzedzic watpliwosci ale to chyba oczywiste wybor odleglosci i
    > ogniskowej nie zaleza od warunklow oswietleniowych.
    >
    > XXX
    Ogniskowa wpływa na głebię ostrości czyli pośrednio jest związana z
    parametrami ekspozycji. Dłuzsza ogniskowa powoduje mniejszą głębię i
    chcąc ją utrzymać trzeba zamknąć przysłonę i zwiększyć czas migawki aby
    utrzymać ekspozycję. Może to być w w konkretnych warunkach
    oświetleniowych trudne do wykonania (jak czas migawki już jest długi).

    Ale i tak najwazniejsza jest
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    kompozycja

    Jacekj

    --
    Kto się wymądrza ten się wygłupia (Lec)

  • 48. Data: 2009-01-20 12:56:25
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Czepiasz sie i tyle. Artykul o ktorym mowa w watku jest z Onetu. Z
    > zalozenia nie jest przeznaczony dla profesjonalistow, tylko ludzi ktorzy
    > czesto nie wiedza ktora strona aparat sie trzyma.

    Czepiasz się i tyle ..... czytaj tekst ze zrozumieniem i zauważ do
    jakiego artykułu odnoszą się moje słowa :)

    abpc

  • 49. Data: 2009-01-20 13:21:00
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gl4gpi$jun$1@news.task.gda.pl>,
    JacekJ <j...@m...pl> wrote:

    > Ale i tak najwazniejsza jest
> [...]

    Fakt. Czasem zagladam na strone www.daisukebike.be.
    Daisuke uzywa kompakta. Ricoh jakis, AFAIR.

    TA

  • 50. Data: 2009-01-20 13:53:12
    Od: j...@a...at

    On 20 Jan., 13:41, JacekJ <j...@m...pl> wrote:

    > Ogniskowa wpływa na głebię ostrości czyli pośrednio jest związana z
    > parametrami ekspozycji.

    posrednio z parametrami expozycji jest zwiazane wszystko nawet zuzycie
    paliwa w moim samochodem , bo gdy ciemno to jade wolniej a wtedy
    zuzycie paliwa spada.
    z parametrami expozycji zwiazana jest takze dlugosc zycia , bo im
    ciemniej tym wegetacja wolniejsza , czyli mniej srodkow odzywczych i
    mniej witamin , czyli krotsze zycie.
    w ten sposob mozna sie dopatrzec i zwiazku pomiedzy dlugoscia
    ogniskowej a parametrami expozycji ,
    albo pomiedzy dlugoscia ogniskowej a dlugoscia zycia .

    NIe - ogniskowa nie zalezy od oswietlenia .
    zmiana oswietlenia pociaga za soba bezwzgledna koniecznosc dopasowania
    czasu lub przyslony a nie wymaga zmiany ogniskowej - dlatego nie ma co
    dzielic wlosa na czworo i zaciemniac obraz sytuacji wprowadzajac
    jakies pseudoodkrywcze twierdzenia.

    > Ale i tak najwazniejsza jest
> [...]

    wszystko jest wazne - coz z dobrej kompozycji jak zdjecie jest o 5 ev
    niedoswietlone i jest czysta czarna kartka papieru , albo odleglosc
    nastawiona na 5 cm zamiast na nieskonczonosc.

    tak jak w samochodzie rownie wazne sa kola co i silnik tak samo wazne
    sa w fotografi wszystkie elementy.

    KOmpozycja trzeba saobie zaprzatac glowe gdyz w przeciwienstwie do
    nastawien aparatu , automatyka nie dokona za nas wyboru optymalnego.