  • Data: 2009-01-20 14:52:01
    Temat: Re: jak fotografowac zime
    Od: Andrzej Ozieblo <y...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JD pisze:

    > To chyba w skali -6 do 6 ;)

    :) Pisalem calkiem powaznie. Sam kiedys pytalem jak optymalnie
    fotografowac na sniegu i dlatego artykul mnie zainteresowal. Nawiasem
    mowiac, gdy pytalem w grupie, a moze gdzies na forum, odpowiedzi byly metne.

    Moje niewielkie, ale jednak kilkuletnie doswiadczenie sniezne podpowiada mi:

    - tylko kompakt, czyli cos co mi sie miesci w kieszeni. Nawet i to nie
    zawsze chce sie wyciagac. Do tego kompakt z dobrym gripem. Uzywalem
    troche malutkiego Canon Ixus i przyznam, ze lepiej mi sie focilo
    wiekszymi Canonami z serii A (obecnie A710), wlasnie z uwagi na dobry
    chwyt i nieco wieksze przyciski. Dlatego, ze lustrzanki nie chcialo mi
    sie wozic na narty posiadam tak malo zdjec narciarskich z epoki
    lodowc... znaczy sie analogowej.

    - zdjecia trzeba robic szybko i nie ma czasu ani glowy do kombinacji,
    np. zmiany ekspozycji. Jedyne co mozna zmienic to balans bieli na dzien
    pochmurny lub sloneczny. Probowalem tryb "snieg" ale nie bylem nim
    zachwycony. BTW wlasnie o taki tryb pytalem kiedys i nie dostalem
    konkretnej odpowiedzi. Czyli "P" z ewentalna zmiana trybu balansu bieli

    - aparat najlepiej wozic w wewnetrznej kieszeni. Chroni go to od mrozu i
    wilgoci, ale zdarzylo mi sie, ze jednak obiektyw zaparowal

    - najstromsze stoki wygladaja na moich fotkach jak klepisko w Bialce.
    Nie wiem jak wydobyc stromizne

    - procz zdjec warto tez filmowac. Moj Canon A710 robi calkiem niezle
    filmiki. Mozna zoomowac, choc tylko cyfrowo, ale na filmik to wystarczy.
    Filmik zajmuje duzo miejsca, ale od czego np. programik Dr.Divx robiacy
    bardzo skuteczna kompresje.