  • Data: 2009-01-22 12:42:25
    Temat: Re: jak fotografowac zime
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Jan., 16:41, Andrzej Ozieblo <y...@c...edu.pl> wrote:

    > Troche sie dowiedzialem, a wlasciwie upewnilem:
    >
    > - nie trzymac aparatu zbyt blisko ciala, bo moze zaparowac

    to niby jak - trzymac na wycignietym kiju , czy wiezc za soba na
    sankach?

    nalezy trzymac kolo ciala , ale tak zeby nie zaparowal.
    ( no nie wkladac do majtek zeby nie pomoczyc :-) )

    w zasadzie aparaty cyfrowe nie sa przeznaczone do fotografowania w
    temperaturach ujemnych - tak podaja instrukcje producentow .
    oczywiscie, ze w tych warunkach sie robi zdjecia , ale warto
    przynajmniej chronic o ile to mozliwe aparat przed wplywem b. niskich
    temperatur - ot chocby trzymajac go w poblizu ciala.
    malemu kompaktowi trzymanemi w kieszeni nic sie nie dzieje - nie
    zaparuje w tej kieszeni sam z siebie .
    dopiero kiedy zblizymy b zimny aparat do ciala to moze nastapic gdzies
    lokalnie wykroplenie pary wodnej
    podnoszac aparat do oczu fotografujac w zimie , jesli cialo jest
    rozgrzane np intensywna jazda na nartach to niemal zawsze wizjer od
    twarzy zostanie zaparowany. ale nie ma sie czym przejmowac - to nie
    jest niebezpieczne choc utrudnia kadrowanie.

    Generalnie jest odwrotnie - zblizajac zimny aparat do ciala bedzie on
    lokalnie zaparowywal chetniej anizeli bylby cieplejszy.

    > - gdy nie ma slonca zmien balans bieli na "pochmurne"
    > - gdy jest daj automat lub "sloneczne"
    > - fotografuj ludzi z wymuszonym flashem, gdy robisz im bliskie zdjecia
    > pod slonce. Proste, ale nie wiedzialem, a w kazdym razie nie stosowalem.

    tak samo mozna / winno sie postepowac na plazy pelnym latem.

    > Zabraklo mi jasnej wskazowki czy stosowac opcje "snieg" czy nie. W moim
    > Canon A710 ona jest i dalej nie wiem czy stoswac. Artykul raczej zacheca
    > do tej opcji.

    zrob probe raz z opcja , raz bez i sam sobie dasz odpowiedz na
    pytanie.

    z mojego doswiadczenia te opcje " motywow" czesciej zawodza niz
    pomagaja.

    XXX