  • Data: 2009-01-20 15:08:34
    Temat: Re: jak fotografowac zime
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Ozieblo pisze:
    >> To chyba w skali -6 do 6 ;)

    Skalowanie i punktowanie wszystkiego jest znakiem naszych czasów i jest
    głupie, ale okej...

    > - zdjecia trzeba robic szybko i nie ma czasu ani glowy do kombinacji,
    > np. zmiany ekspozycji. Jedyne co mozna zmienic to balans bieli na dzien
    > pochmurny lub sloneczny. Probowalem tryb "snieg" ale nie bylem nim
    > zachwycony. BTW wlasnie o taki tryb pytalem kiedys i nie dostalem
    > konkretnej odpowiedzi. Czyli "P" z ewentalna zmiana trybu balansu bieli

    Kompakty praktycznie rzecz biorąc nie posiadają kontrolowanej go,
    dlatego najlepiej wybrać taki z pamięcią parametrów (trybami custom) -
    ustawić f=4, tryb A, najniższe iso, podbić ekspozycję o 1ev przy
    pochmurnej pogodzie, przy słonecznej nie podbijać, awb, ostrość ustawić
    na ok. 2,5m i pamiętać, by nie wyciągać obiektywu pow. eq. 50-80mm -
    sprzęt pracuje błyskawicznie i rzadko się myli.
    O zaprzęgnięciu trybu raw nie wspomnę, jak jest to polecam.

    > - najstromsze stoki wygladaja na moich fotkach jak klepisko w Bialce.
    > Nie wiem jak wydobyc stromizne

    Kadrować z punktem odniesienia (pionowe elementy o oczywistym pionie -
    drzewa, ludzie itp) i nie wzdłuż stoku.

    > - procz zdjec warto tez filmowac. Moj Canon A710 robi calkiem niezle
    > filmiki. Mozna zoomowac, choc tylko cyfrowo, ale na filmik to wystarczy.
    > Filmik zajmuje duzo miejsca, ale od czego np. programik Dr.Divx robiacy
    > bardzo skuteczna kompresje.

    Albo PocketDivXEncoder.
    Niedoceniane filmy są najfajniejszą pamiątką po latach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl