  • 1. Data: 2009-09-09 22:38:25
    Temat: jak akarta graficzna do obróbki zdjęć ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Pewnie kupię photoshopa i zastanwiaam się nad doborem karty grafcznej do
    komputera. Tak, by nie przepłacić, ale i wykorzystać CUDA .

  • 2. Data: 2009-09-09 22:57:13
    Temat: Re: jak akarta graficzna do obróbki zdjęć ?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 00:38:25 +0200, Marek napisał(a):

    > Pewnie kupię photoshopa i zastanwiaam się nad doborem karty grafcznej do
    > komputera. Tak, by nie przepłacić, ale i wykorzystać CUDA .

    Akurat przy CS4 nie ma znaczenia czy kupisz kartę nvidii czy Ati (obsługuje
    jedno i drugie), ale sterowniki Ati stabilniejsze ;P

    Warto przy okazji zainwestować w x64.

  • 3. Data: 2009-09-10 01:06:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" g...@4...net

    > Pewnie kupię photoshopa i zastanwiaam się nad doborem karty
    > grafcznej do komputera. Tak, by nie przepłacić, ale i wykorzystać CUDA .

    Dama pik -- bez dwóch zdań!!!

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-09-10 03:28:29
    Od: Al <s...@u...to.interia.i.to.tez.pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > Dnia Thu, 10 Sep 2009 00:38:25 +0200, Marek napisał(a):
    >
    > Akurat przy CS4 nie ma znaczenia czy kupisz kartę nvidii czy Ati (obsługuje
    > jedno i drugie), ale sterowniki Ati stabilniejsze ;P

    Dobrze, że z ta rada z przymrużeniem oka, bo to akurat ostatnia rzecz,
    która w ati jest lepsza... Choć fakt, to już nie to ati co kiedyś, więc
    jest i tak dobrze, ale że lepiej to już gruba przesada...

    Al

  • 5. Data: 2009-09-10 05:10:50
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    CUDA w Photoshopie w ogóle nie jest wykorzystywane. Praktycznie każda
    nowsza karta się nada:
    http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
    http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html

    Wg Adobe każda karta z "at least 128 MB of RAM--and a display driver
    that supports OpenGL 2.0 and Shader Model 3.0" nada się równie dobrze
    do CS4.

    Co bym wybrał? Tę kartę: http://www.proline.pl/sklep.php?p=ASUS+HD4350+512MB
    (świetnie zrobiona, pasywna, potrzebuje jedynie 25W w szczycie, a w
    spoczynku około 4W) a sterowniki z ngohq.com (pogrzeb na forum, chodzi
    o te z Control Panelem a nie CCC)

  • 6. Data: 2009-09-10 07:49:00
    Od: Krzysztof Kudłacik <n...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 22:10:50 -0700 (PDT), P.Sperling napisał(a):

> [...]
    > (świetnie zrobiona, pasywna, potrzebuje jedynie 25W w szczycie, a w
    > spoczynku około 4W) a sterowniki z ngohq.com (pogrzeb na forum, chodzi

    ATI mnie mocno rozczarowało od czasu, kiedy sterowniki do mojej karty
    uniemożliwiły mi zainstalowanie aktualizacji .NET
    Jak to teraz wygląda? Nadal są konflikty i dlatego trzeba szukać
    alternatywnych sterów?

    --
    stopka tymczasowa
    por+folio: http://born66.net/portfolio/

  • 7. Data: 2009-09-10 08:09:24
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    A mnie się wydawało że CS4 wspomaga sprzętowo niektóre efekty jak np
    obracanie czy powiększanie.
    Ja bym kupił jakiś bardziej nowoczesny twór.
    A jeżeli nie liczysz się z budżetem to może to:

    http://www.nvidia.pl/object/io_1224235458907.html

    MW

    4336 (20090814) __________

  • 8. Data: 2009-09-10 08:47:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 05:28:29 +0200, Al napisał(a):

    > Dobrze, że z ta rada z przymrużeniem oka, bo to akurat ostatnia rzecz,
    > która w ati jest lepsza... Choć fakt, to już nie to ati co kiedyś, więc
    > jest i tak dobrze, ale że lepiej to już gruba przesada...

    Akurat kwestia stabilności nie była z przymrużeniem oka. Swego czasu na
    sieci były udostępnione wyniki badań według których ponad połowa padów
    Windows była spowodowana przez sterowniki nvidii.

    Moje prywatne doświadczenia z pracy niestety dają podobne wrażenia.

  • 9. Data: 2009-09-10 08:49:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 09:49:00 +0200, Krzysztof Kudłacik napisał(a):

> [...]
    > uniemożliwiły mi zainstalowanie aktualizacji .NET
    > Jak to teraz wygląda? Nadal są konflikty i dlatego trzeba szukać

    Żadnych konfliktów, brak potrzeby instalowania alternatywnych sterowników.

  • 10. Data: 2009-09-10 12:02:16
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    No to mi się podoba: kolega pisze "Tak, by nie przepłacić", a ty
    sugerujesz Quadro CX. Tak jakby kolega pytał jaki samochód tak aby
    nie przepłacić a ty "Ferrari F430". Wart swojej ceny? Chyba tak.
    Rzeczywiście nie przepłaci, tyle że będzie musiał sprzedać dom i
    zaciągnąć kredyt na 50 lat.

    PS Cywilne karty NV nie mają w Photoshopie CS4 ŻADNEJ przewagi na ATI.
    Ani nie korzystają z CUDA ani żadnych innych ficzerów. Koniec i
    kropka. Zaskakująco żywotna jest ta legenda miejska o przewadze NV nad
    ATI. Zazwyczaj jej koniec to moja prośba o wskazanie jakiegokolwiek
    biuletynu Adobe, które by o tym mówił.