  • 11. Data: 2011-11-27 00:02:01
    Temat: Re: inwalidzi notorycznie parkujacy na miejscu dla rodzicow z dzieckiem...
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-26 23:43, Tomek Kańka pisze:
    > Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a)

    > Pod wieloma większymi sklepami.

    OK, a jaka jest podstawa prawna tego?

    > Tak. Jak trzeba np. wyjąc dziecko z fotelikiem, albo go w tym foteliku
    > przypiąć, albo jak większe dzieci, to nie mają siły utzrymać drzwi i
    > można uszkodzić sąsiada.
    Ale to jest problem tego, który przyjeżdża z dzieckiem do sklepu. Jeśli
    nie może tak zaparkować żeby nie uszkodzić sąsiedniego auta, to niech
    poszuka miejsca gdzie może otworzyć drzwi bez takiego ryzyka. Zawsze się
    można zatrzymać na chwilę, wysadzić pasażerów i zaparkować. Posiadanie
    dziecka nie daje tutaj żadnych przywilejów. Takie same problemy mają
    osoby starsze, osoby z kończynami w gipsie itd. Jakoś nikt nie oznacza
    specjalnie miejsc dla nich.

    > Bo nie mają go z kim zostawić? Albo chcą z nim spędzić trochę czasu, a
    > tu akurat trzeba pojechać do marketu, bo kran cieknie?
    Nooo teraz to przesadziłeś. Chcą? OK, to wolny kraj. Niech sobie to tak
    zorganizują, żeby ich "chcenie" nie naruszało chęci posiadania
    nieobitego samochodu innym ludziom. "Spędzania czasu z dzieckiem w
    markecie" kojarzy mi się nieodmiennie z taką jedną sytuacją sprzed kilku
    miesięcy, gdy to dzieciak "spędzający czas z tatusiem" w Castoramie
    widowiskowo zdemolował stoisko z lampami i żyrandolami. Podejrzewam że
    opiekunka wyszłaby temu panu zdecydowanie taniej.

    > Nie masz dzieci, uważasz, że od dzieci są kobiety, czy tak sobie
    > trolujesz?

    Zwykle nie zgadzam się z uwagami AŁ, ale tym razem zadał konkretne
    pytania. Ty natomiast odpowiedziałeś w stylu "bo mi się należy i już".
    Otóż według obowiązujących przepisów PoRD "nie należy się". Tak samo jak
    przyklejenie "zielonego listka" nie oznacza że możesz bezkarnie obijać
    cudze auta.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 12. Data: 2011-11-27 00:38:34
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Marcin Jan

    > może miałoby to większy sens ale pod warunkiem: 1. Usankcjonowania przez
    > prawo - duża najlepiej na dachu tak jak "L" 2. Jak jedziesz bez dziecka
    > to nalepka znika
    >
    > wówczas może wyostrzyłby się potencjalnie zmysł kierownika widzącego
    > takie oznaczenie.

    Co Ty bierzesz?

  • 13. Data: 2011-11-27 00:40:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-26 14:49, KM pisze:
    > Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa zajmowania miejsc
    > przeznaczonych dla samochodow rodzicow z dzieckiem. Jak wyglada to od
    > strony prawnej - czy inwalida moze zajac takie miejsce ? . Oczywiscie
    > mowa tu o parkingach przed centrami handlowymi i oznaczanych jako sterfa
    > ruchu.
    > Pytam poniewaz bardzo czesto, miejsca sa zajmowane przez inwalidow, w
    > sytuacji gdy miejsca dla nich wyznaczone sa puste....
    A jeśli pod market podjedzie inwalida z dzieckiem? :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2011-11-27 07:48:50
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 00:02:01 +0100, MZ napisał(a):

    > OK, a jaka jest podstawa prawna tego?

    Prawna pewnie żadna, podobnie jak znaków sugerujących jazdę "na zamek". Ot,
    taka próba wprowadzenia odrobiny uprzejmości i myślenia o innych.

    > Ale to jest problem tego, który przyjeżdża z dzieckiem do sklepu. Jeśli
    > nie może tak zaparkować żeby nie uszkodzić sąsiedniego auta, to niech
    > poszuka miejsca gdzie może otworzyć drzwi bez takiego ryzyka.

    No i mają takie miejsca przygotowane. Źle?

> [...]
    > dziecka nie daje tutaj żadnych przywilejów. Takie same problemy mają
    > osoby starsze, osoby z kończynami w gipsie itd. Jakoś nikt nie oznacza

    Widocznie komuś wyszło, że statystycznie najwięcej takich przypadków to
    właśnie dzieci. Czy to dobry wynik, to osobna historia.

    > Nooo teraz to przesadziłeś. Chcą? OK, to wolny kraj. Niech sobie to tak
    > zorganizują, żeby ich "chcenie" nie naruszało chęci posiadania
    > nieobitego samochodu innym ludziom.

    Wyjaśnisz, skąd takie wnioski? Jedzie człowiek do sklepu, zabiera dziecko,
    ma miejsce, gdzie może je wygodnie wysadzić - super. Nie ma - kombinuje,
    żeby mieć. Gdzie widzisz tu podejście "miejsca nie ma, to se go przytrę"?
    Jak dla mnie, to dośpiewujesz sobie coś, co nie zostało napisane i radośnie
    dyskutujesz z przyjętymi przez siebie samego tezami.

> [...]
    > miesięcy, gdy to dzieciak "spędzający czas z tatusiem" w Castoramie
    > widowiskowo zdemolował stoisko z lampami i żyrandolami.

    Niektórzy mają normalne dzieci i ich pilnują w miejscach publicznych.

    > Zwykle nie zgadzam się z uwagami AŁ, ale tym razem zadał konkretne
    > pytania. Ty natomiast odpowiedziałeś w stylu "bo mi się należy i już".

    Przecież Tomek całkiem normalnie odpisał, jakie są zagrożenia i do czego
    takie miejsce może się przydać, o kij ci właściwie chodzi? Nie ma
    wydzielonego miejsca - OK, też da się z tym poradzić, tylko trochę więcej
    zabiegów może być.

    > Otóż według obowiązujących przepisów PoRD "nie należy się". Tak samo jak
    > przyklejenie "zielonego listka" nie oznacza że możesz bezkarnie obijać
    > cudze auta.

    Owszem, nie należy się. Jazda na zamek też się nie należy i wpuszczanie
    kogoś z podporządkowanej też się nikomu nie należy. Ale ułatwia życie i
    jakoś milej jest.

    AK

  • 15. Data: 2011-11-27 08:31:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Prawna pewnie żadna, podobnie jak znaków sugerujących jazdę "na zamek".
    > Ot,
    > taka próba wprowadzenia odrobiny uprzejmości i myślenia o innych.

    > No i mają takie miejsca przygotowane. Źle?

    Widać zdaniem niektórych sfrustrowanych takie miejsca są za blisko wejścia
    do sklepu, więc on woli pokazać chamstwo i zająć takie miejsce nie
    przeznaczone dla niego, niż się trochę przejść.
    A to że utrudni życie tym, dla których te miejsca są przeznaczone, to już
    zupełnie inna sprawa. i ma to w pompie.
    Na tej samej zasadzie będzie blokował lewy pas przed zwężeniem, bo jak on
    jest głupi i w związku z tym jedzie pasem prawym, to inni również powinni
    być równie głupi.

  • 16. Data: 2011-11-27 10:24:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-11-26 23:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak na marginesie: po jaką cholerę ludzie chodzą z dzieciakami na
    > zakupy?? I jeszcze rozumiem, jak idą dziecku kupić jakaś zabawkę albo
    > ubranko... ale do marketu budowlanego?

    Ty nie masz dzieci, prawda?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 17. Data: 2011-11-27 10:32:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ty nie masz dzieci, prawda?

    I tak nawet lepiej, jeszcze by się któreś wrodziło w niego.....

  • 18. Data: 2011-11-27 11:21:40
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-27 07:48, Andrzej Kubiak pisze:

    > Prawna pewnie żadna, podobnie jak znaków sugerujących jazdę "na zamek". Ot,
    > taka próba wprowadzenia odrobiny uprzejmości i myślenia o innych.

    Zgadzam się i napisałem to powyżej, ale literalnie podchodząc do tematu
    podstawy prawnej brak, więc egzekucja nie jest możliwa.

    > No i mają takie miejsca przygotowane. Źle?
    Nie, że źle, ale nadal jest to "miękkie" oznaczenie. Jak udowodnisz że
    samochód który zaparkował przyjechał bez dzieci? Albo że inwalida który
    zaparkował nie przyjechał z dzieckiem?

> [...]
    > Jak dla mnie, to dośpiewujesz sobie coś, co nie zostało napisane i radośnie
    > dyskutujesz z przyjętymi przez siebie samego tezami.
    To Twoja opinia. Ja się odniosłem do stwierdzenia, że ktoś "musi" jechać
    z dzieckiem do hipermarketu. To nie moja teza, tylko przedpiśccy.

    > Niektórzy mają normalne dzieci i ich pilnują w miejscach publicznych.
    Niektórzy owszem. Niestety przywoływana przez Ciebie statystyka IMHO
    pokazuje co innego.

> [...]
    > takie miejsce może się przydać, o kij ci właściwie chodzi? Nie ma
    > wydzielonego miejsca - OK, też da się z tym poradzić, tylko trochę więcej
    Nie. On napisał że takie miejsce się "należy", bo ..itd. Zasadnicza
    różnica. I z takim podejściem się nie zgadzam.

    > Owszem, nie należy się. Jazda na zamek też się nie należy i wpuszczanie
    > kogoś z podporządkowanej też się nikomu nie należy. Ale ułatwia życie i
    > jakoś milej jest.
    Tak jak napisałem to jest kwestia kultury. Natomiast pytanie
    rozpoczynające ten wątek brzmiało gwoli przypomnienia "Chcialbym sie
    dowiedziec jak wyglada sprawa zajmowania miejsc przeznaczonych dla
    samochodow rodzicow z dzieckiem. Jak wyglada to od strony prawnej".

    Więc od strony prawnej wygląda to tak jak napisałem i kwestie
    zwyczajowo-kulturowe nie mają przy tak postawionym problemie zastosowania.

  • 19. Data: 2011-11-27 11:34:01
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-27 08:31, Cavallino pisze:

> [...]
    > Na tej samej zasadzie będzie blokował lewy pas przed zwężeniem, bo jak
    > on jest głupi i w związku z tym jedzie pasem prawym, to inni również

    Zapomniałeś dodać, że jeszcze będzie rowerzystów rozjeżdżać, jechać na
    wprost z pasa do skrętu, przejeżdżać na ciemnożółtym, tankować opał do
    diesla, kapeluszować i szarżować zależnie od tego co Ci się bardziej nie
    spodoba itd. A w ogóle każdy kto ma inne zdanie niż Ty to pijak i
    złodziej, bo każdy pijak to złodziej. Ogarnij się chłopie, pytanie
    dotyczyło "sytuacji prawnej" i odpowiedź na tak zadane pytanie może być
    tylko jedna, tak jedna wersja PoRD obowiązuje.

  • 20. Data: 2011-11-27 12:56:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wprost z pasa do skrętu, przejeżdżać na ciemnożółtym, tankować opał do
    > diesla, kapeluszować i szarżować zależnie od tego co Ci się bardziej nie

    Nie zapomniałem, po prostu tu nie ma analogii.

    >Ogarnij się chłopie, pytanie
    > dotyczyło "sytuacji prawnej"

    Jakie pytanie, czyje?
    Nie odpowiadałem na żadne pytanie, w szczególności Twoje, więc nie widzę
    powodów dla których miałbyć coś ogarniać czy też nie.
    Jeśli nie zrozumiałeś czego dotyczyła moja wypowiedź, to już Twój problem,
    mną sobie gęby nie wycieraj.

    >odpowiedź na tak zadane pytanie może być
    > tylko jedna, tak jedna wersja PoRD obowiązuje.

    Na PORD nie kończy się ani lista przepisów na parkingach prywatnych, anie
    tym bardziej lista zasad które należy przestrzegać, nawet jeśli odwrotna
    sytuacja nie jest karana z tytułu wykroczenia przeciwko PORD.

    Odpowiedź jest rzeczywiście jedna - teoretycznie mogą, bo kary za to nie ma,
    ale nie powinni.