eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyinwalidzi notorycznie parkujacy na miejscu dla rodzicow z dzieckiem... › Re: inwalidzi notorycznie parkujacy na miejscu dla rodzicow z dzieckiem...
    From: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>
    Subject: Re: inwalidzi notorycznie parkujacy na miejscu dla rodzicow z dzieckiem...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 27 Nov 2011 07:48:50 +0100

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 00:02:01 +0100, MZ napisał(a):

    > OK, a jaka jest podstawa prawna tego?

    Prawna pewnie żadna, podobnie jak znaków sugerujących jazdę "na zamek". Ot,
    taka próba wprowadzenia odrobiny uprzejmości i myślenia o innych.

    > Ale to jest problem tego, który przyjeżdża z dzieckiem do sklepu. Jeśli
    > nie może tak zaparkować żeby nie uszkodzić sąsiedniego auta, to niech
    > poszuka miejsca gdzie może otworzyć drzwi bez takiego ryzyka.

    No i mają takie miejsca przygotowane. Źle?

    > Zawsze się
    > można zatrzymać na chwilę, wysadzić pasażerów i zaparkować. Posiadanie
    > dziecka nie daje tutaj żadnych przywilejów. Takie same problemy mają
    > osoby starsze, osoby z kończynami w gipsie itd. Jakoś nikt nie oznacza
    > specjalnie miejsc dla nich.

    Widocznie komuś wyszło, że statystycznie najwięcej takich przypadków to
    właśnie dzieci. Czy to dobry wynik, to osobna historia.

    > Nooo teraz to przesadziłeś. Chcą? OK, to wolny kraj. Niech sobie to tak
    > zorganizują, żeby ich "chcenie" nie naruszało chęci posiadania
    > nieobitego samochodu innym ludziom.

    Wyjaśnisz, skąd takie wnioski? Jedzie człowiek do sklepu, zabiera dziecko,
    ma miejsce, gdzie może je wygodnie wysadzić - super. Nie ma - kombinuje,
    żeby mieć. Gdzie widzisz tu podejście "miejsca nie ma, to se go przytrę"?
    Jak dla mnie, to dośpiewujesz sobie coś, co nie zostało napisane i radośnie
    dyskutujesz z przyjętymi przez siebie samego tezami.

    > "Spędzania czasu z dzieckiem w
    > markecie" kojarzy mi się nieodmiennie z taką jedną sytuacją sprzed kilku
    > miesięcy, gdy to dzieciak "spędzający czas z tatusiem" w Castoramie
    > widowiskowo zdemolował stoisko z lampami i żyrandolami.

    Niektórzy mają normalne dzieci i ich pilnują w miejscach publicznych.

    > Zwykle nie zgadzam się z uwagami AŁ, ale tym razem zadał konkretne
    > pytania. Ty natomiast odpowiedziałeś w stylu "bo mi się należy i już".

    Przecież Tomek całkiem normalnie odpisał, jakie są zagrożenia i do czego
    takie miejsce może się przydać, o kij ci właściwie chodzi? Nie ma
    wydzielonego miejsca - OK, też da się z tym poradzić, tylko trochę więcej
    zabiegów może być.

    > Otóż według obowiązujących przepisów PoRD "nie należy się". Tak samo jak
    > przyklejenie "zielonego listka" nie oznacza że możesz bezkarnie obijać
    > cudze auta.

    Owszem, nie należy się. Jazda na zamek też się nie należy i wpuszczanie
    kogoś z podporządkowanej też się nikomu nie należy. Ale ułatwia życie i
    jakoś milej jest.

    AK