eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria"inny" gwintRe: "inny" gwint
  • X-Received: by 10.224.72.199 with SMTP id n7mr54502211qaj.5.1358208931417; Mon, 14
    Jan 2013 16:15:31 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!p13no1928718qai.0!news-out.g
    oogle.com!k2ni11qap.0!nntp.google.com!p13no62553qai.0!postnews.google.com!glegr
    oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 14 Jan 2013 16:15:31 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <15uriku0zhtrk.1fzruppds9wtg$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.112.93.153;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 46.112.93.153
    References: <4fe1bd1c$1@news.home.net.pl> <4fe1c119$1@news.home.net.pl>
    <jrslff$doo$1@mx1.internetia.pl>
    <50f31f24$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd1j6f$p36$1@mx1.internetia.pl>
    <50f451b5$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd1v87$13a$1@mx1.internetia.pl>
    <15uriku0zhtrk.1fzruppds9wtg$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: "inny" gwint
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 15 Jan 2013 00:15:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 68
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32017
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 23:55:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 14 Jan 2013 22:54:44 +0100, Padre napisał(a):
    >
    > > No to przecież ja o tym pisałem a szanowny raczył polemizować, jaki może
    >
    > > być inny cel stosowania mniejszych elementów jeśli nie zmniejszenie
    >
    > > kosztów, szczególnie jeśli rzeczony fotel fabrycznie mocowany jest na 4
    >
    > > śruby z czego dwie mają łeb 12mm a dwie 13mm. Jaki może być inny cel
    >
    > > mocowania pompy wspomagania na czterech śrubach m7 o standardowym
    >
    > > gwincie i wytrzymałości skoro bez problemu zmieściły by się m8.
    >
    >
    >
    > M8 ma wiekszy skok, moze cos z tym.
    >
    >
    >
    > > Widać
    >
    > > skala produkcji śrub m7 w Japonii jest wystarczająca, żeby były tańsze
    >
    > > niż m8.
    >
    >
    >
    > lzejsze sa, to i tansze. A koszt obrobki ten sam.
    >
    >
    >
    > Ewentualnie ... chcecie po tyle samo co M8, to musicie zamowic 10 mln
    >
    > sztuk. No i zaczyna sie kombinowanie - co by tu jeszcze przykrecic 7-ka,
    >
    > bo wstepnie potrzebowalismy 4 mln ...
    >
    >
    >
    > Ale to nie jest japonski wymysl - Renault bardzo lubil M7 w Dacii, tzn w
    >
    > modelu 12, gdzies w latach 60-tych.
    >
    >
    >
    > J.

    Zaraz doktorat ze śrub zrobicie. W samochodach, jak ktos już napisał, często stosuje
    się dziwne gwinty zeby żaden fajansiarz śruby ze stali klamkowej nie wkręcił jak
    zgubi oryginalną. ma iść do sklepu i kupić nową, taką samą jak była. Przemysł
    samochodowy jest mało wrażliwy na cenę nietypowych śrub. Zamawia tyle że jak będą
    mieli kaprys to im zrobią gwint wzdłuż a nie w poprzek. Na dodatek kiedyś można było
    kluczem nastawnym rozkręcić i skręcić samochód. A teraz łby śrub to same wynalazki.
    Chciałem sobie amortyzator wymienić w renówce. Dojście do śrub dobre. Zero problemów.
    Okazało się że musiałbym nabyć drogą kupna dwa specjalne klucze. Robienie gwintu na
    pręcie to jedna z najtańszych operacji. I na cenę praktycznie nie ma wpływu rozmiar
    ani skok.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: