    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Date: Thu, 19 May 2011 06:30:44 -0700 (PDT)
    <iqr4u7$qpo$1@news.onet.pl> <iqr7pi$r95$1@node2.news.atman.pl>
    <iqrujs$b8$1@news.onet.pl> <iqs0o4$85o$1@news.onet.pl>
    <1...@l...localdomain> <iqtglc$5c5$1@news.onet.pl>
    <iqthln$9gp$1@news.onet.pl> <iqtirb$9kr$1@news.onet.pl>
    <iqtj7p$fel$1@news.onet.pl>
    <c...@w...googlegroups.com>
    <4dd25ea6$0$2500$65785112@news.neostrada.pl> <iqu0ii$7kc$1@news.onet.pl>
    <ir05n4$nik$1@news.onet.pl>
    <b...@v...googlegroups.com>
    <ir0mu9$qof$1@news.onet.pl>
    <5...@2...googlegroups.com>
    <ir0qoc$8c3$1@news.onet.pl>
    <4...@c...googlegroups.com>
    <ir32nd$2js$1@news.onet.pl>

    On May 19, 1:33 pm, Michal Kleczek <k...@g...com> wrote:

    > Dokladnie o to mi chodzi - niebanalny system ma taka ceche, ze jego
    > "fragment" nie ma sensu z punktu widzenia uzytkownika. To nie jest tak, ze
    > funkcjonalnosc (juz nie mowiac o cechach) daje sie dzielic i "wyciagac" i
    > nadal twierdzic, ze system jest uzyteczny. To jest IMO mit rozpowszechniany
    > przez zwolennikow "agile", ktorzy probuja - na szkode klienta - przekonac
    > go, ze prototyp i produkt to to samo.

    Oczywiście, że się daje. Kiedyś był taki czas, że nie było na świcie
    ani jednego RDBMSa. Maksymalnie okrojony pseudo-RDBMS byłby wtedy
    produktem potencjalnie przydatnym. Tak samo jakby ktoś dzisiaj chciał
    zrobić system o funkcjonalności wczesnego CP/M, to nikomu by taki
    system bnnie był potrzebny, mimo że kiedyś był powszechnie używany i
    bardzo użyteczny dla wielu ludzi.

    > LOL - to wlasnie jest podstawowa cecha definiujaca RDBMS (specjalnie nie
    > napisalem DBMS). Sam fakt, ze w pliku mozna przechowywac rekordy stalej
    > dlugosci nie swiadczy o tym, ze system plikow to RDBMS.

    A ja nie mówię o tym, czym jest, a czym nie jest RDBMS, tylko co jest
    trywialnym jądrem RDBMSa. System zarądzania bazą danych, o którym
    pisałem, nie miał języka zapytań, a jednak z powodzeniem służył do
    zarządzania bazami wielkiej ilości produktów, na których firma
    zarabiała kupę szmalu.

    > Mozliwosc rownoleglego dostepu jest jedna z cech definiujacych DBMS (juz nie
    > mowiac o RDBMS) - za wikipedia:
    > "A DBMS provides facilities for controlling data access, enforcing data
    > integrity, managing concurrency control, recovering the database after
    > failures and restoring it from backup files, as well as maintaining database
    > security"

    No więc system, o którym pisałem, nie robił połowy z tych rzeczy, a
    jednak chodziły na nim bazy danych wielkiej ilości produktów itd. itp.