  • Data: 2011-05-19 13:30:44
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 19, 1:33 pm, Michal Kleczek <k...@g...com> wrote:

    > Dokladnie o to mi chodzi - niebanalny system ma taka ceche, ze jego
    > "fragment" nie ma sensu z punktu widzenia uzytkownika. To nie jest tak, ze
    > funkcjonalnosc (juz nie mowiac o cechach) daje sie dzielic i "wyciagac" i
    > nadal twierdzic, ze system jest uzyteczny. To jest IMO mit rozpowszechniany
    > przez zwolennikow "agile", ktorzy probuja - na szkode klienta - przekonac
    > go, ze prototyp i produkt to to samo.

    Oczywiście, że się daje. Kiedyś był taki czas, że nie było na świcie
    ani jednego RDBMSa. Maksymalnie okrojony pseudo-RDBMS byłby wtedy
    produktem potencjalnie przydatnym. Tak samo jakby ktoś dzisiaj chciał
    zrobić system o funkcjonalności wczesnego CP/M, to nikomu by taki
    system bnnie był potrzebny, mimo że kiedyś był powszechnie używany i
    bardzo użyteczny dla wielu ludzi.

    > LOL - to wlasnie jest podstawowa cecha definiujaca RDBMS (specjalnie nie
    > napisalem DBMS). Sam fakt, ze w pliku mozna przechowywac rekordy stalej
    > dlugosci nie swiadczy o tym, ze system plikow to RDBMS.

    A ja nie mówię o tym, czym jest, a czym nie jest RDBMS, tylko co jest
    trywialnym jądrem RDBMSa. System zarądzania bazą danych, o którym
    pisałem, nie miał języka zapytań, a jednak z powodzeniem służył do
    zarządzania bazami wielkiej ilości produktów, na których firma
    zarabiała kupę szmalu.

    > Mozliwosc rownoleglego dostepu jest jedna z cech definiujacych DBMS (juz nie
    > mowiac o RDBMS) - za wikipedia:
    > "A DBMS provides facilities for controlling data access, enforcing data
    > integrity, managing concurrency control, recovering the database after
    > failures and restoring it from backup files, as well as maintaining database
    > security"

    No więc system, o którym pisałem, nie robił połowy z tych rzeczy, a
    jednak chodziły na nim bazy danych wielkiej ilości produktów itd. itp.