-
Data: 2018-04-14 09:02:38
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-04-14 o 02:33, Tomasz Pyra pisze:
> Widziałem już instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
> pewnie też by się upchało na dłuższych wężykach.
> A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje się łatwiej obniżać
> ciśnienie z bezwzględnych kilkunastu-kilkudziesięciu bar na 3bar niż na
> 1bar. On pracuje na różnicy ciśnienień.
Jakby było miejsce to można pchać, teraz turbię swojego okulara E55,
oczywiście LPG jak było tak będzie ale tam zostanie skromne 60-70KM z
cylindra więc nie będę się szarpać o 2 wtryski bo na jednym podoła jak
zadbam o stabilne ciśnienie.
> Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego LPG pracują na tak małych
> nadciśnieniach - rzędu 1.2bar ponad ciśnienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
> zazwyczaj 3-4bar.
>
Co do reduktora może fizycznie łatwiej zredukować o mniej niż więcej ale
sądzę że membrany i uszczelniacze szybko pójdą się czesać przy ciśnieniu
powiedzmy 3-4bar. Nieraz wystarczy że trafi się jakiś wściekły reduktor
typu KME Gold GT który w cutoffie pompuje się w kosmos i niejednokrotnie
powoduje zalewanie wtrysków ciekłym gazem.
>>> Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urządzenia
>>> przyspieszające zapłon (w praktyce po prostu opóźniające go o prawie całą
>>> fazę).
>>> Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
>>> dotyka.
>>> Niektóre ECU potrafią same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
>>> należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
>>> piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.
>>
>> Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)
>
> No ale właśnie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak dość rzadko.
Bo wszyscy idą na łatwiznę, elektronika samochodowa zrobiła się bardzo
hermetyczna i nieraz trudno podać jej sygnał inny niż jest przez nią
oczekiwany bo się wykrzaczy.
>
> O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
> prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.
>
> A dziś w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.
Dalej sam sobie odpowiedziałeś - TANIO PANIE MA BYĆ!
>> Dlatego trzeba skupić się na porządnej robocie a januszy gonić wpizdu
>
> No ale to się nie uda.
> 90% klientów obdzwoni wszystkie zakłady w województwie żeby znaleźć ten co
> mu el-pe-gie zamontuje za 1900zł.
> Na najgorszym reduktorze który będzie trzeba regulować przy każdej zmianie
> pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.
>
Mi się całkiem dobrze żyje z tym podejściem, o wiele mniej stresów :)
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.18 11:50 Shrek
- 14.04.18 12:01 Lewis
- 14.04.18 12:09 Shrek
- 14.04.18 12:21 Lewis
- 14.04.18 12:27 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=