eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: ile auto może spalić
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <7...@g...com>
    <paodhs$1p3$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 13 Apr 2018 02:01:23 +0200
    Message-ID: <1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude.net>
    Lines: 60
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
    X-Trace: 1523577689 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 992 89.64.40.32:26747
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628876
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):

    > Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
    > zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli nie,
    > jest zwyczajnie niesprawna.

    Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest rozgrzany i
    jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
    Bo powiedzmy że jak samochód przełącza się na LPG przy 30C, no to trzeba
    się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy go
    pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.


    > Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
    > technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.

    Nie ma takiego silnika ;)


    > Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższą wartość oktanową niż benzyna
    > 100oktanowa i jeśli soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
    > korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż
    > na benzynie.

    Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
    kilka % objętości cylindra, przez co mieści się tam mniej powietrza.
    Nadrabia nieco lepszymi właściwościami, i gdzieś to tam wychodzi w
    okolicach zera.

    W praktyce więc auta mają taką samą moc na LPG jak i benzynie.
    Wiadomo że indywidualnym strojeniem można ją trochę podnieść - ale to
    zarówno na lpg jak i benzynie.

    > Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników
    > benzynowych?

    Ło panie ;) To robiła fabryka, tego się nie dotyka.

    Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urządzenia
    przyspieszające zapłon (w praktyce po prostu opóźniające go o prawie całą
    fazę).
    Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
    dotyka.
    Niektóre ECU potrafią same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
    należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
    piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.


    > Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
    > ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

    Tu jest jedna racja którą powiedział RadoslawF - ludzie gaz montują z
    biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większości klientów jest cena
    instalacji.
    Gazownik, nawet jeśli byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
    czasu na strojenie.
    On ma jeden dzień na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
    przewody, po wiercenie kolektorów.
    Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
    przejeździe wokół warsztatu i tyle.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: