-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Date: Tue, 9 Jan 2018 14:58:41 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 115
Message-ID: <p32hql$1d0$1@node2.news.atman.pl>
References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
<p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
<p30sai$fho$1@dont-email.me> <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
<p3186v$khu$2@dont-email.me> <p321i5$rl6$1@node1.news.atman.pl>
<p32feo$b6v$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1515506325 1440 46.21.210.209 (9 Jan 2018 13:58:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Jan 2018 13:58:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p32feo$b6v$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180109-0, 2018-01-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622152
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-09 o 14:18, Pszemol pisze:
>>>>>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
>>>>>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
>>>>>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
>>>>>> przez test, dzięki start stopowi.
>>>>>
>>>>> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
>>>>> to bedzie tez nizsza w korku.
>>>>
>>>> To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
>>>> razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
>>>
>>> Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
>>> deszczu, śniegu, temperatura, itp
>>
>> Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
>> w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
>> z rzeczywistością.
>
> Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.
Wszyscy mają ciężkie nogi w porównaniu od warunków testowych fabryki.
Nie zauważyłeś czy znowu rzeczywistość zaklinasz?
>>>>>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
>>>>>> mniejszym stopniu.
>>>>>
>>>>> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
>>>>> naprawami.
>>>>
>>>> Nie liczył bym na to.
>>>
>>> W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
>>> powyżej 200tyś mil.
>>
>> Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
>> systemu start stop który go dodatkowo obciąża.
>
> Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?
Kupujesz używane i ktoś wcześniej mógł zmienić.
A czy auto kiepskie? moze i tak skoro nie amerykańskie. :-)
>>>>>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
>>>>>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
>>>>>
>>>>> Otóż to.
>>>>>
>>>>>> ale bendix w rozruszniku?
>>>>>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
>>>>>> działają.
>>>>>
>>>>> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
>>>>> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
>>>>> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
>>>>
>>>> I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
>>>> raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
>>>> trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
>>>> W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
>>>> I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
>>>> dla nie myślących.
>>>
>>> Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
>>> potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
>>> rozgrzanym, który minute temu pracował.
>>
>> Jakieś problemy z matematyką?
>> Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
>> a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
>> czy cię to przerasta?
>
> Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
> ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
> To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
> szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.
Praca bendixu i rozrusznika skoro jest wykonywana nie będzie pomijalnie
mała.
>>>>>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
>>>>>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
>>>>>
>>>>> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
>>>>> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
>>>>> w dowolnych warunkach.
>>>>>
>>>>>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
>>>>>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
>>>>>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
>>>>>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
>>>>>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
>>>>>> oszczędności
>>>>>
>>>>> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
>>>>> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
>>>>> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
>>>>
>>>> Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
>>>
>>> Nie wiesz tego.
>>
>> Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
>> A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?
>
> Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
> bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.
Ty nie masz auta z systemem start stop.
I nie potrafisz się powołać na opinie posiadacza takiego.
Ale za to będziesz zaklinał rzeczywistość że na pewno masz rację. :-)
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.18 15:05 J.F.
- 09.01.18 15:06 laisar
- 09.01.18 15:07 laisar
- 09.01.18 15:07 J.F.
- 09.01.18 15:13 Kamil 'Model
- 09.01.18 15:21 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 15:35 J.F.
- 09.01.18 15:57 Pszemol
- 09.01.18 17:15 Marek
- 09.01.18 17:16 RadoslawF
- 09.01.18 18:14 Czarek
- 09.01.18 18:24 Pszemol
- 09.01.18 18:34 LEPEK
- 09.01.18 18:50 Pszemol
- 09.01.18 19:15 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=