-
1. Data: 2018-01-08 22:00:39
Temat: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
auto stop-start.
Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
nogę z hamulca...
-
2. Data: 2018-01-08 22:20:35
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
3.2V6 - 1.2l/h
1.6R4 - 0.9l/h
klima +0.1l/h
> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
> auto stop-start.
Chodzi o wymóg nowej normy emisji spalin, mówiący że jak samochód stoi to
ma ich nie emitować wogóle.
Plus trochę obniża zużycie paliwa i emisję CO2.
Jak się dużo w korkach stoi to nawet się tego może uzbierać.
> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
> nogę z hamulca...
W wolnossącym silniku jeszcze spoko, ale turbinie to raczej życia nie
przedłuża.
Swoją drogą są jakieś samochody z podtrzmaniem smarowania turbiny po
wyłączeniu silnika start-stopem?
-
3. Data: 2018-01-08 22:27:01
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
>
> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
> auto stop-start.
>
> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
> nogę z hamulca...
W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
4. Data: 2018-01-08 22:57:28
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: xyz <x...@i...pl>
W dniu 08.01.2018 o 22:27, MadMan pisze:
>
> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
>
Jakieś 0.6-0.7l/h przy włączonej klimie i światłach mijania, radio
włączone nie za głośno
Manual, 2.0, diesel, nie ma większego znaczenia czy na luzie czy na
sprzęgle, z hamulcem czy bez.
Daje to jakieś ~10-11,6ml na 1min ON.
--
--- xyz
-
5. Data: 2018-01-08 23:04:33
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: Pszemol <P...@P...com>
MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
>>
>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
>> auto stop-start.
>>
>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
>> nogę z hamulca...
>
> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
>
Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
odpaleniem go znowu był minimalny...
-
6. Data: 2018-01-08 23:04:34
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
>
> 3.2V6 - 1.2l/h
> 1.6R4 - 0.9l/h
>
> klima +0.1l/h
Dokładne wartości jakbyś przeczytał ze swego auta :-)
Swoją drogą ta klima mnie martwi - silnik stoi => kompresor klimy też stoi,
parownik się ogrzewa i zaczyna wpuszczać wilgotne/ciepłe powietrze z
zewnątrz, bez osuszania i chłodzenia. Ciekawe czy start-stop działa gdy
kierowca klimę włączył...
>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
>> auto stop-start.
>
> Chodzi o wymóg nowej normy emisji spalin, mówiący że jak samochód stoi to
> ma ich nie emitować wogóle.
> Plus trochę obniża zużycie paliwa i emisję CO2.
> Jak się dużo w korkach stoi to nawet się tego może uzbierać.
Racja.
>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
>> nogę z hamulca...
>
> W wolnossącym silniku jeszcze spoko, ale turbinie to raczej życia nie
> przedłuża.
> Swoją drogą są jakieś samochody z podtrzmaniem smarowania turbiny po
> wyłączeniu silnika start-stopem?
A turbina tego potrzebuje jak auto pracuje na wolnych obrotach?
-
7. Data: 2018-01-08 23:18:14
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>
Pszemol w
<news:p30m5m$2it$1@dont-email.me>:
> Powiedzmy coś z 1999cc i für
vier -- gamoniu
> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
> auto stop-start.
W tesli?
> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle
Było jechać, a nie stać, zwłaszcza na czerwonym -- nie stać? [1]
--
'Tom N'
-
8. Data: 2018-01-08 23:23:31
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:
> MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
>> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>>
>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
>>>
>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
>>> auto stop-start.
>>>
>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
>>> nogę z hamulca...
>>
>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
>>
>
> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
>
> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
> odpaleniem go znowu był minimalny...
>
nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
przez test, dzięki start stopowi.
OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
mniejszym stopniu. podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
silnikiem i właśnie przestał być ładowany, ale bendix w rozruszniku?
łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
działają. Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
oszczędności
ToMasz
-
9. Data: 2018-01-08 23:25:51
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-01-08 o 23:04, Pszemol pisze:
>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
>>> nogę z hamulca...
>>
>> W wolnossącym silniku jeszcze spoko, ale turbinie to raczej życia nie
>> przedłuża.
>> Swoją drogą są jakieś samochody z podtrzmaniem smarowania turbiny po
>> wyłączeniu silnika start-stopem?
>
> A turbina tego potrzebuje jak auto pracuje na wolnych obrotach?
Potrzebuje jak się zagrzeje.
Jak silnik pracuje na wolnych to ma, jak nie pracuje to nie ma.
Pozdrawiam
-
10. Data: 2018-01-08 23:45:38
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: Pszemol <P...@P...com>
ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:
>> MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
>>> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>>>
>>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
>>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
>>>>
>>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
>>>> auto stop-start.
>>>>
>>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
>>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
>>>> nogę z hamulca...
>>>
>>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
>>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
>>>
>>
>> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
>> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
>>
>> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
>> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
>> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
>> odpaleniem go znowu był minimalny...
>>
> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
> przez test, dzięki start stopowi.
No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
to bedzie tez nizsza w korku.
> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
> mniejszym stopniu.
Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
naprawami.
> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
Otóż to.
> ale bendix w rozruszniku?
> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
> działają.
Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
- tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
w dowolnych warunkach.
> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
> oszczędności
Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.