-
Data: 2018-01-09 17:16:47
Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-01-09 o 15:57, Pszemol pisze:
>>>>>>>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
>>>>>>>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
>>>>>>>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
>>>>>>>> przez test, dzięki start stopowi.
>>>>>>>
>>>>>>> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
>>>>>>> to bedzie tez nizsza w korku.
>>>>>>
>>>>>> To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
>>>>>> razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
>>>>>
>>>>> Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
>>>>> deszczu, śniegu, temperatura, itp
>>>>
>>>> Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
>>>> w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
>>>> z rzeczywistością.
>>>
>>> Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.
>>
>> Wszyscy mają ciężkie nogi w porównaniu od warunków testowych fabryki.
>> Nie zauważyłeś czy znowu rzeczywistość zaklinasz?
>
> Generalnie wszyscy mi znani zmieniaja biegi za pozno.
> Niektorzy nawet potrafia twierdzic ze jezdzac po Krakowie nie maja okazji
> wrzucać piątki...
To już wróciłeś z USA?
> A potem się dziwią że im auto pali więcej niż trzeba. Co kto lubi: lubisz
> dynamiczna jazde na 3-4 po calym miescie? Ok, ale płacisz wtedy więcej.
O ile rozumem że zawodowy kierowca w firmowym samochodzie dla kilku
litrów paliwa do sprzedania ma lewo zarzynał silnik męcząc go na
za niskich obrotach to ludzi robiących to samo z własnym autem nie
potrafię wytłumaczyć.
>>>>>>>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
>>>>>>>> mniejszym stopniu.
>>>>>>>
>>>>>>> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
>>>>>>> naprawami.
>>>>>>
>>>>>> Nie liczył bym na to.
>>>>>
>>>>> W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
>>>>> powyżej 200tyś mil.
>>>>
>>>> Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
>>>> systemu start stop który go dodatkowo obciąża.
>>>
>>> Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?
>>
>> Kupujesz używane i ktoś wcześniej mógł zmienić.
>
> Tak, kupuje zwykle 2-3-latki i jeżdzę potem nimi następne 12-15 lat.
> 1995 toyota camry przebieg 278k mil
> 1994 nissan sentra przebieg 190k mil
> 2004 honda accord coupe przebieg 240k mil
> 2007 acura tl-s przebieg 160k mil
Jak masz cztery samochody to nie jeździsz wszystkimi odpowiednio
dużo żeby bendix się zużył.
Czy lekko się z prawdą minąłeś z tym ile każdym jeździsz?
> Zero problemów z bendiksem ani rozrusznikiem w żadnym z tych autek.
>
> A kupione były zbyt nowe z mulutkim przebiegiem aby podejrzewac ze
> poprzedni właściciel coś takiego wymieniał.
>
>> A czy auto kiepskie? moze i tak skoro nie amerykańskie. :-)
>
> Napisz w jakich autach miałeś problemy z bendiksem i jak często. Ciekawi
> mnie czego tak się boisz.
Wymieniałem w dużym fiacie, polonezie, lanosie, fordzie mondeo.
I nie boje się, mam świadomość że jak mi zacznie tym strzelać
po ileś razy dziennie jakiś super hiper system to nie wystarczy
wymiana raz na ileś lat jak dotychczas.
>>>>>>>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
>>>>>>>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
>>>>>>>
>>>>>>> Otóż to.
>>>>>>>
>>>>>>>> ale bendix w rozruszniku?
>>>>>>>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
>>>>>>>> działają.
>>>>>>>
>>>>>>> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
>>>>>>> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
>>>>>>> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
>>>>>>
>>>>>> I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
>>>>>> raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
>>>>>> trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
>>>>>> W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
>>>>>> I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
>>>>>> dla nie myślących.
>>>>>
>>>>> Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
>>>>> potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
>>>>> rozgrzanym, który minute temu pracował.
>>>>
>>>> Jakieś problemy z matematyką?
>>>> Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
>>>> a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
>>>> czy cię to przerasta?
>>>
>>> Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
>>> ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
>>> To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
>>> szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.
>>
>> Praca bendixu i rozrusznika skoro jest wykonywana nie będzie pomijalnie
>> mała.
>
> Strachy na lachy. Obracanie gorącem silnikiem dla rozrusznika to pestka
> trywialna w porownaniu z zimnym rozruchem. Nie masz się czego bać.
Kup samochód z takim "udogodnieniem" i pojeździj dłużej niż rok.
>>>>>>>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
>>>>>>>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
>>>>>>>
>>>>>>> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
>>>>>>> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
>>>>>>> w dowolnych warunkach.
>>>>>>>
>>>>>>>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
>>>>>>>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
>>>>>>>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
>>>>>>>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
>>>>>>>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
>>>>>>>> oszczędności
>>>>>>>
>>>>>>> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
>>>>>>> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
>>>>>>> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
>>>>>>
>>>>>> Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
>>>>>
>>>>> Nie wiesz tego.
>>>>
>>>> Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
>>>> A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?
>>>
>>> Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
>>> bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.
>>
>> Ty nie masz auta z systemem start stop.
>> I nie potrafisz się powołać na opinie posiadacza takiego.
>> Ale za to będziesz zaklinał rzeczywistość że na pewno masz rację. :-)
>
> Ty masz problemy z rozrusznikiem w swoich autach bez SS, wiec co to zmienia
> ze w moich tez ss nie ma?
Nie mam problemu, co jakiś czas musiałem wymienić bendix.
Przy systemie start-stop trzeba będzie wymieniać częściej.
A to kosztuje.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.18 18:14 Czarek
- 09.01.18 18:24 Pszemol
- 09.01.18 18:34 LEPEK
- 09.01.18 18:50 Pszemol
- 09.01.18 19:15 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:30 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:32 Shrek
- 09.01.18 19:38 TomN
- 09.01.18 19:40 Shrek
- 09.01.18 19:47 Marek S
- 09.01.18 19:47 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:49 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:59 Shrek
- 09.01.18 20:03 Pszemol
- 09.01.18 20:03 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=