eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile autko pali na wolnych obrotach?Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
  • Data: 2018-01-08 23:23:31
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:
    > MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
    >> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>
    >>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >>>
    >>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >>> auto stop-start.
    >>>
    >>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >>> nogę z hamulca...
    >>
    >> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    >> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >>
    >
    > Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    > litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
    >
    > Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    > rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    > starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    > odpaleniem go znowu był minimalny...
    >
    nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    przez test, dzięki start stopowi.
    OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    mniejszym stopniu. podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    silnikiem i właśnie przestał być ładowany, ale bendix w rozruszniku?
    łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    działają. Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
    Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    oszczędności

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: