eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile autko pali na wolnych obrotach?Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
  • Data: 2018-01-08 23:45:38
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:
    >> MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
    >>> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>>
    >>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >>>>
    >>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >>>> auto stop-start.
    >>>>
    >>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >>>> nogę z hamulca...
    >>>
    >>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    >>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >>>
    >>
    >> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    >> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
    >>
    >> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    >> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    >> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    >> odpaleniem go znowu był minimalny...
    >>
    > nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    > ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    > albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    > przez test, dzięki start stopowi.

    No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
    to bedzie tez nizsza w korku.

    > OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    > mniejszym stopniu.

    Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
    naprawami.

    > podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    > silnikiem i właśnie przestał być ładowany,

    Otóż to.

    > ale bendix w rozruszniku?
    > łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    > działają.

    Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
    - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
    wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...

    > Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    > jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.

    No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
    jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
    w dowolnych warunkach.

    > Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    > przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    > na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    > też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    > start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    > oszczędności

    Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
    znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
    gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: