  • 11. Data: 2011-11-23 17:40:31
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jaiub1$oqd$1@news.onet.pl...
    > Oj Pszemol, lubisz wsadzac lapki do ula ;]]] Tu przecie sami fani Japcoka

    E tam, po prostu chcę się dowiedzieć czy ci ludzie co tak chwalą
    te organiczne wyświetlacze LED naprawdę widzieli je w akcji
    i mieli okazję porównać je do DOBRYCH wyświetlaczy LCD...
    Bo mam wrażenie oglądając dwa telefony konkurencji, oba na
    AMOLED, że ich wyświetlacze są ZDECYDOWANIE gorsze niż
    ten w moim iPhone4.

    W poprzednim poście zapomniałem dodać jeszcze jedną różnicę,
    że wyświetlacz w iPhone4 był nie tylko dużo jaśniejszy, ale był też
    bardziej biały - tamte wyświetlacze miały coś skopane z równowagą
    bieli, bo ich białe tło było kremowe w porównaniu z LCD iPhone4.
    Być może suma trzech zapalonych pikseli RGB nie daje takiej
    ładnej bieli jak podświetlenie białą diodą w wyświetlaczu LCD?
    Nie wiem - wiem tylko że tamte miały brudną biel, iP4 miał
    jasną i czystą biel.

    > 1. Co do wielkosci ekranu - to kwestia w zdecydowanej mierze subiektywna.
    > Mam N8 i czesto robie na klawiaturze literowki, wymaga to tez z mojej
    > strony dodatkowej precyzji w innych przypadkach macania ekranu.

    Może to problem w czułości i precyzji pracy ekranu dotykowego
    a nie rozmiaru samego ekranu?

    > Jednym z czynnikow, ktory powoduje ze nie biore iP pod uwage jest wlasnie
    > tak maly ekran. W innym watku sugerujesz komus,
    > zeby zamist brac ekran 2.costam kupil iP z ekranem 3.5. Ja mam
    > podobne odczucia miedzy 3.5 a 3.7-4.0.

    Widzisz - wszystko zależy kto ma jakie duże kieszenie :-)

    > W przypadku SGS2 poszli zbyt daleko, 4.3 to juz faktycznie niezla
    > dachowka.

    Jest jeszcze nowszy Samsung Galaxy S2 Skyrocket, mieli tam
    też jego plastikową atrapę - ten to już jest totalna dachówka
    z ekranem 4.5" - ktoś mocno przesadził...

    Ale jak sobie obejrzę na gsmarena.com to widzę że ten ekran
    ma jeszcze mniejszą rozdzielczość od iPhone4 przy większym
    rozmiarze - ktoś tu chyba mocno się pomylił:
    http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_skyrocke
    t_i727-4303.php
    Raportują ~207 ppi pixel density dla tego telefonu...
    Dla Samsung Galaxy SII ~217 ppi pixel density przy 4.3".

    Dla porównania sprawdziłem właśnie iPhone4:
    ~330 ppi pixel density - nie jest teraz dla mnie dziwne
    że tekst jest bardziej czytelny właśnie na iPhone 4...

    > Jesli jednak mialbym wybor miedzy 3.5 a 4.3 bez wahania wybralbym ten
    > drugi. Do smartfona i tak
    > potrzebuje pustej kieszeni wiec to juz nie robi wiekszej roznicy.

    No cóż - nie miałem okazji włożyć żadnego z tych dużych
    telefonów do kieszeni bo oba były uwiązane na krótkiej
    smyczy aby ich ktoś ze sklepu nie wyniósł :-)))

    > 2. Czytelnosc ekranu: Ogrodnik moze sobie pisac, ze bzdura jest pakowanie
    > tylu pikseli na tak malym ekranie i ze tego nie widac.
    > Wlasnie o to chodzi - nie widac pikseli ani nawet ich sugestii na zadnych
    > krawedziach. SGS przy iP4 to porazka. Natomiast SGS2 wypada juz calkiem
    > dobrze, glownie ze wzgledu na nieco inny sposob wyswietlania barw, co
    > skutkuje wyzsza rozdzielczoscia.

    Nie zauważyłem tej wyższej rozdzielczości...
    Na wszystkich trzech telefonach wyświetliliśmy tą samą www
    i tekst był najbardziej czytelny na malutkim ekranie iPhone4.
    Sprzedawca, który miał konflikt interesów bo przecież dostałby
    prowizję gdybym kupił od niego telefon zgodził się ze mną
    że z tych trzech iPhone4 ma ekran najbardziej wyrazisty.

    > Koniec koncow, wyzsza rozdzielczosc iP w praktyce nie daje lepszej
    > czytelnosci (nie bede czytal tekstu w 2mm fontach) a jedynie
    > estetyczniejszy efekt koncowy. W przypadku fontow "normalnej"
    > wielkosci nie widze roznicy w czytelnosci.

    A ja widzę dramatyczną różnicę i to nie na 2mm fontach.

  • 12. Data: 2011-11-23 17:41:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jajaft$729$1@news.onet.pl...

    > Tak

    Nie bądź taki pewny - może w USA jest inne "S" niż w PL?
    Z tego co widzę na gsmarena to wyszukiwarka wywala
    mnóstwo różnych telefonów z całego świata jak wrzucisz jej
    Samsung Galaxy.

  • 13. Data: 2011-11-23 17:47:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> wrote in message
    > czyli chciałeś zrobić porównanie z porównywalnym telefonem?

    No chciałem zobaczyć najnowszy...

    > czyli z braku laku odniesiesz się do czegoś co w założeniach
    > spełnia inne funkcje?

    Inne funkcje spełnia Motorola Droid Razr??
    Jakieś to inne funkcje spełnia? Nie jest to smarfone?

    > tu właśnie jest przewaga ludzi którzy nie zostali członkami koscioła
    > steva. Myślą samodzielnie i wybierają urządzenia o różnej wielkośći
    > dostosowane do ich potrzeb.

    ??? Czy ja to krytykuję? Stwierdzam tylko fakt, że są duże.

    > my też nie wiemy. Oni też nie wiedzą. Po co więc Ty się zastanawiasz?
    > Parasol w tyłku już otwierałeś?

    Znowu nawalasz z kulturą?

    > Ale za duża jasność spowoduje zmęczenie oczu. Do pewnych granic czytelność
    > rośnie, gdy rośnie jasność, kontrast, rozdzielczość... Ale o ile ja wiem,
    > problemem nie jest technologia tylko oko ludzkie. Większość ludzi ma próg
    > rozpoznawania tekstu taki jak jest w monitorach komputerowych. Ekrany
    > telefonów mają duuuużo więcej punktów na cal

    Wolę mieć w telefonie rezerwę jasności aby tą jasność sobie
    podkręcić gdy jest taka potrzeba (np. w zimie na śniegu)
    niż żeby mieć telefon z gorszą jasnością i nie mieć tej rezerwy.

    > (...)
    > ale nie przyszło Ci do głowy sprawdzić jakiego typu masz ekran w iphonie,
    > sprawdzić jakie telefony mają ekran w tej technologii i zrobić porównanie?
    > Czy Ty jesteś trolem czy poprostu masz mózgojada?

    Ale o co Ci chodzi? Ja porównuję efekt końcowy, technologia
    nic nie znaczy jeśli tekstu dobrze na niej nie widać...

    > tak, nie stanowią. iphone ze swoją jasnoścą wymięka tylko
    > przy latarkach rowerowych.

    Dobrze się czujesz?

    > mało TUTAJ takich, bo TUTAJ ludzie wiedzą ze amoledy dają piękne kolory,
    > ale nie są najjaśniejsze.

    Piękność tych kolorów mało znaczy wobec gorszej czytelności
    tekstu - chyba że ogladasz na telefonie tylko obrazki ...

    > Tutaj, nie dajemy się omamiać. Właśnie ta grupa służy temu, aby podzielić
    > się własnymi odczuciami, zweryfikować reklamę i dane
    > podawane przez producentów. Dopiero potem można dokonać
    > właściwego wyboru.

    Jasne... tylko że różnicę widać i przewaga jest oczywista na
    korzyść iPhone4.

    > Wiesz ze po takiej analizie jeszcze nikt nie wybrał iPhona?

    Gdybym miał wybierać wczoraj wybrałbym go właśnie bez wahania.

  • 14. Data: 2011-11-23 17:49:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Niech no tylko Apple wypuści ajfona z AMOLEDem, wtedy automatycznie stanie
    > się najlepszą opcją wyświetlacza do urządzenia przenośnego.
    > Oczywiście Apple puści konkurencję z torbami, bo patent z dotykowym
    > AMOLEDem w telefonie wymyśliło Apple.

    Jeśli ich AMOLED będzie dawał tak krapiastą równowagę bieli
    i taką żałosną jasność ekranu jak te telefony jakie obejrzałem
    wczoraj to byłaby to katastrofa dla iPhone...
    Jak znam wyroby Apple to sobie na taką fuszerkę nie pozwolą.

  • 15. Data: 2011-11-23 18:01:31
    Od: atm <...@v...pl>

    > Nie bądź taki pewny - może w USA jest inne "S" niż w PL?
    > Z tego co widzę na gsmarena to wyszukiwarka wywala
    > mnóstwo różnych telefonów z całego świata jak wrzucisz jej
    > Samsung Galaxy.

    Jesli ma SAMOLED Plus to lepszy a widze, ze te poza wersja HD maja Plusa

  • 16. Data: 2011-11-23 18:18:58
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    (...)

    Staram się zawsze kulturalnie i rzeczowo krytykować, lub wyrażać swoje
    poglądy. Jednak dyskusja z Tobą to jak kopanie się z koniem
    poszedłeś porównać jasność wyświetlacza Amoded w "topowym" modelu. nie
    było go to zrobiłeś porównanie z tym co by. Jaki w tym sens? Jaki wogóle
    jest sens porównywania 2 różnych wyświetlaczy? JA teraz siedzę przed
    IPSem i wiem "o co kaman" A Ty? Ty też wiesz, ale trolujesz.
    pozatym, jasność to nie wszystko! co tam! Wyświetlacz to nie wszystko!
    JA mam w telefonie ekranik 2.4 cala i nie umiem znaleźć telefonu z
    wiekszym wyświetlaczem, na którym zrobie równie wygodnie to co na
    starym. A Ty sie "bryndzlujesz" jasnością i jakością wyświetlacza....
    nie robiąc porównania z takim samym typem ale w innym telefonie.
    daj spokój..

    > Gdybym miał wybierać wczoraj wybrałbym go właśnie bez wahania.
    ale ze względu na "bo tak". Nie analizę wad i zalet.

    ToMasz

  • 17. Data: 2011-11-23 18:44:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-11-2011 18:49, Pszemol pisze:

    > Jak znam wyroby Apple to sobie na taką fuszerkę nie pozwolą.

    Nom, za to słaba antena której nie wolno macać to pewnie ficzer a nie
    fuszera :)

    --
    Paweł

  • 18. Data: 2011-11-23 18:58:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    > (...)
    >
    > Staram się zawsze kulturalnie i rzeczowo krytykować, lub wyrażać
    > swoje poglądy. Jednak dyskusja z Tobą to jak kopanie się z koniem

    Co do kultury, to nie wiem gdzie się jej uczyłeś ale słabo Ci to wychodzi.

    > poszedłeś porównać jasność wyświetlacza Amoded w "topowym" modelu.
    > nie było go to zrobiłeś porównanie z tym co by. Jaki w tym sens?

    Czym różni się SII od Motoroli Droid Razr?
    Czy to nie jest topowy model Motoroli?

    Sens jest taki, aby porównać nowoczesne telefony obecne aktualnie
    na rynku z rocznym, starym telefonem Apple i sprawdzić czy wciąż
    może się równać z nowoczesnymi czy jest w tyle...

    Ale nie bój się, jak pojawi się u nich S II to sprawdzę S II.

    > Jaki wogóle jest sens porównywania 2 różnych wyświetlaczy?

    A dlaczego nie widzisz tu sensu?
    Porównuję od strony użytkownika użyteczność jednego ekranu
    w stosunku do drugiego ekranu. Gdzie tu widzisz brak sensu?

    > JA teraz siedzę
    > przed IPSem i wiem "o co kaman" A Ty? Ty też wiesz, ale trolujesz.

    Nie podoba ci się co piszę, to po co czytasz?

    > pozatym, jasność to nie wszystko! co tam!
    > Wyświetlacz to nie wszystko!

    Czy ja robiłem wyczerpujący test porównawczy telefonów? Nie!
    Od razu pisałem, ze porównuje ekrany... o co więc ci chodzi?

> [...]
    > na starym. A Ty sie "bryndzlujesz" jasnością i jakością wyświetlacza....
    > nie robiąc porównania z takim samym typem ale w innym telefonie.

    Ty nie rozumiesz i krytykujesz...
    Jaki sens ma porównywanie ekranu który nie planowałem kupić?
    Ja chcę porównać coś, co potencjalnie mógłbym kupić...
    Telefon Motoroli Droid Razr wygląda fajnie, ma fajne opcje,
    potencjalnie mógłbym zastanowić się nad kupnem go jak mi
    się skończy kontrakt na iPhone4. Ale jakoś ekranu jaką widziałem
    wczoraj mnie do tego nie zachęciła a wręcz przeciwnie: ekran
    jest wyraźnie gorszy niż w moim iPhone4. A więc "upgrade"
    byłby bezsensowny.

    > ale ze względu na "bo tak". Nie analizę wad i zalet.

    Ze względu na JAKOŚĆ!
    Wyraźnie lepszą jakość EKRANU, bo tylko o ekranie tu rozmawiamy.

    Chcę jeszcze zobaczyć Galaxy S II bo mówicie że sprzedawca się
    mylił, że ma ten ekran lepszą jakość, ale jeśli cechą ekranów
    AMOLED jest słabsza jasność i mniejsza rozdzielczość to już
    wiem z góry że szanse na to że ekran 4.5" mi się spodoba
    z mniejszą rozdzielczością niż mój aktualny ekran 3.5" są nikłe
    bo od większego ekranu oczekuje większej rozdzielczości
    pikseli (innymi słowy takiej samej gęstości ppi).

  • 19. Data: 2011-11-23 18:58:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Nom, za to słaba antena której nie wolno macać to pewnie ficzer a nie
    > fuszera :)

    To była raczej nieprzewidziana wpadka a nie celowe
    działanie typu "tak, ekran jest kijowy, gorszy niż
    w naszym starym modelu ale bierzemy go mimo to".

  • 20. Data: 2011-11-23 19:35:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2011-11-23 14:45, Franc pisze:

    > Z chęcią przeczytam Twojego posta, gdy porównasz również Galaxy S II do
    > IPhone 4S. Bo z tego co piszesz, nie zrobiłeś tego.

    Spokojnie. Najpierw w iPhone wdrożą to -
    <http://www.frazpc.pl/aktualnosci/919307,Nowy_patent
    _Apple_-_poduszka_powietrzna_dla_smartfonu.html>
    Ciekawe, czy wtedy ten ich ekran wytrzyma upadki bez szwanku. Bo jak
    wiadomo, może ci się trafić model z Gorilla Glass, albo i nie (za co
    serdecznie przepraszamy klientów). Nigdy nie wiesz co ci się trafi -
    "Due to customer agreements, we cannot identify all devices that feature
    Gorilla Glass. Your favorite device may include Gorilla Glass, even if
    you don't see it listed." (co już kiedyś Artur Maśląg tu cytował na grupie).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/