  • 101. Data: 2011-11-25 14:51:39
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na news:jalp6i.8fc.0@poczta.onet.pl:

    > Tłumaczę jeszcze raz: wolę mieć ciut mniejszy wyświetlacz
    > z większą ilością pikseli, który łatwiej się zmieści w kieszeni
    > niż wyświetlacz z dużo mniejszą ilością pikseli powiększonych

    Czy róznica pomiędzy 800x480 a 960x640 jest duża?
    Czy różnica w rozmiaże pomiędzy SII a 4S jest jakaś wielka?
    125.3 x 66.1 x 8.5 mm 115.2 x 58.6 x 9.3 mm
    116 g 140 g
    Centymetr wysokości i 8mm szerokości i już się w kieszeń nie mieści?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 102. Data: 2011-11-25 14:55:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message

    > To oczym piszesz może występowac przy ekranach PenTile takie jakie
    > ma własnie Galaxy S pierwszy. Ale już SII ma pełną rozdzielość. Lepiej
    > idź i poszukaj SII i wtedy porównaj ze swoim iP.

    A jaki ekran ma Motorla Droid Razr? Też złe porównanie?

    > Łe? Znaczy telefon wpychasz sobie po nos?
    > Jak blisko oczu trzymasz telefon?
    > Ja mam około pół metra, a monito około 80cm.

    ??? 50cm??? Od ekranu telefonu???? Weź Ty się przejdź do
    okulisty bo dla mnie komfortowa odległość oglądania ekranu
    iPhone4 to jakieś 24-26cm (ciężko samemu zmierzyć dokładnie).
    Jak nie pójdziesz dziś do okulisty po okulary to za rok może
    Ci długości ramienia zabraknąć... Ja właśnie zmierzyłem jaka
    jest u mnie odległość od ekranu gdy telefon wyciągnę na całą
    długość ramienia i mam jakieś 65cm. Panowie! Tak to czytał
    gazetę mój dziadek mający 77 lat i stare okulary bo nie stać
    go było na nowe... :-)))

    Proponuję tu niektórym doszkolić się z dziedzinie starzenia
    się wzroku bo zauważam u Was wyraźne symptomy
    http://www.webmd.com/eye-health/eye-health-presbyopi
    a-eyes
    http://en.wikipedia.org/wiki/Presbyopia
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Starczowzroczno%C5%9B%C
    4%87
    I nie to żebym chciał zgrywać tu eksperta okulistę - po prostu
    sam doświadczam pierwszych symptomów starczowzroczności
    i potrzebowałem tego typu korekcji w okularach jakie noszę
    od dzieciństwa z powodu wrodzonego astygmatyzmu...

    > Ty nie masz. Jak wyświetlacz _SAMĄ_ czerń to owszem ekran nie jest
    > podświetlany i czerń jest jak w amoledzie. Ale na czarnym tle wyświetl
    > białe
    > literki na całym ekranie. Spowoduje to że diody będą musiał podświetlić
    > całą
    > powieżchnie ekranu i wtedy czerń już elegancko zblednie.

    Nie wiem jak ty, ale ja zwykle oglądam tekst w postaci czarnych
    liter na białym tle, dokładnie tak jak w przypadku książki, gazety.
    Nie widać wtedy problemów z czernią. Nie widać jej też przy
    oglądaniu obrazków czy filmów. Kontrast jest wystarczający do
    komfortowej pracy w każdej sytuacji. Ekran jest wręcz za jasny
    i razi po oczach gdy telefon ogląda się w nocy, w ciemnym
    pokoju lub samochodzie... Do tego służy ustawienie autobrightness.
    A jeśli czerń nie jest super czarna tylko nieco czarna przy oglądaniu
    tekstów pisanych jasną czcionką na czarnym tle to co z tego?
    Dałeś sobie wmówić że to jakiś straszny problem? W czym Cię to
    ogranicza? Naprawdę wolisz mieć super czerń przy słabej jasności
    i niemożności oglądania ekranu na zewnątrz w słonecznej pogodzie?
    Bo jak gdybym miał wybierać to wolałbym mieć ekran jaśniejszy
    kosztem małego zubożenia czerni...

  • 103. Data: 2011-11-25 14:56:27
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na news:jal92v.82g.0@poczta.onet.pl:

    > Tu jest cytat:
    > "Mało która nawigacja na telefon działała w trybie offline...
    > Telefony nie miały do pewnego czasu wystarczającej
    > mocy przerobowej w procesorach do przeliczania
    > strategii omijania skrzyżowań czy rekalkulacji trasy
    > przy jakiejś zmianie w czasie rzeczywistym - odsyłały
    > tylko pozycję do serwera i instrukcje wracały z serwera."
    >
    > Ale i tak zabraknie Ci honoru aby odszczekać nieprawdę...

    Co jest raczej nie prawdą bo większość nawigacji jest offline. To dopiero
    moda ostatnich miesięcy na nawigacje on line. A co do mocy... To już zabawki
    z 200MHz procem bez problemu odnajdywały najlepsze trasy.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 104. Data: 2011-11-25 14:58:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-11-2011 15:21, Pszemol pisze:

    > A jakie "pojęcie w temacie" jest wymagane do oceny dwu ekranów
    > telefonów w sklepie i wybranie tego który ma bardziej biały i
    > jaskrawy ekran oraz wyraźniejszy lepiej obrysowany tekst? :-)

    Pytanie o stosunek kontrastu w przypadku amoleda świadczy o twojej
    totalnej ignorancji tematu - oczywiście chciałbyś go porównać ze swoim
    ajfonem, nie?

    > Co do PMS to wiem o samochodach więcej niż nie jeden tamtejszy
    > grupowicz co sobie korka zlewu oleju z miski odkręcić nie umie...

    Dostałeś głupcze dokumentacje techniczną, od samego producenta która
    informuje iz opróżnianie oleju przez odessanie jest dokładniejsze -
    ściągniesz ok 0,5litra oleju więcej niż przez wykręcanie korka. Ale ty
    nawet z dokumentacja producenta dyskutowałeś, więc okreslenie troll
    idealnie pasuje do twojej osoby. Zreszta EOT bo NTG.

    Ale ekspertem nie jestem i takiego nie zgrywam. Za to Ty zgrywasz
    > wielkiego eksperta i tu i tam, ale na proste pytanie "jaki kontrast ma
    > wyświetlacz w SGII" umiałeś tylko zarechotać jak kretyn... smutne.
    > Więc jak, umiesz coś merytorycznego dodać czy ROTFL to wszystko
    > co masz do powiedzenia w kwestii kontrastu ekranu, expierdzie?

    Możesz mi wyjaśnić, dlaczego miałbym nie rechotać z takiego przygłupa
    jak ty?

    --
    Paweł

  • 105. Data: 2011-11-25 14:58:58
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > Picza? Chodzi Ci może o brzoskwinię? :-)

    Oj tam miało byś Bicza :)
    Miałem w ręku i testowałem iphona 3 i 4 , SGS, SGSII a i tak wybrałem HTC
    ... taki mi pasuje do pracy i już ...

    > Ile masz lat i kiedy odwiedziłeś ostatnio okulistę?

    Byłtaki serial kiedyś związany z wiekliem :) okulistę odwidziłem rok temu
    :) od urodzenia astygmatyzm :)

  • 106. Data: 2011-11-25 14:59:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-11-2011 15:26, Pszemol pisze:

    > Dalej nic. Są jednak ludzie bez ambicji i honoru...

    Dobrze że wreszcie uświadomiłeś sobie swoje ułomności.

    --
    Paweł

  • 107. Data: 2011-11-25 15:04:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dnia 24 lis 2011, naskrobałes(as) pl.misc.telefonia.gsm:

    > Zapominasz że zwykłym ludziom lepiej się czyta duże literki
    > na dużym ekranie niż maczki na znaczku pocztowym.

    Oczywiście. I dlatego do długiego czytania ludzie kupują
    urządzenia tego typu jak Kindle czy Nook lub 10" tablety...

    Problem w tym że nie każdy ma takie duże kieszenie :-))
    A zatem telefony wolimy mieć z ekranami małymi...

    A jeśli ekran ma już być mały to chyba lepiej aby miał więcej
    pikseli i bardziej dokładnie rysował literki niż aby miał
    mniej i tworzył kanciaste, kwadratowe literki z kolorowymi
    obwódkami męczącymi wzrok lub wymagał konieczności
    powiększania czcionki na mały ekraniku tak że zamiast
    całych zdań w linii mieściły się tam tylko 2-3 wyrazy?

    Ty, mając komfort czytania dopiero z 50cm jesteś dla mnie
    wyraźnym przypadkiem starszego gościa (>40L) co już dawno
    zapomniał jak dobrze widział z bliska 20 lat temu - odwiedź
    okulistę a być może on Ci przypomni że jesteś w stanie zobaczyć
    nawet drobny maczek z odległości 20-25cm z pomocą
    (normalnych w Twoim wieku) okularów lub soczewek kontaktowych.
    Nie ma się czego wstydzić - wszyscy się przecież starzejemy
    i każdy z nas wcześniej czy później będzie cierpiał na presbyopię.

  • 108. Data: 2011-11-25 15:05:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-11-2011 11:46, Waldek Godel pisze:

    > i na pl.rec.foto.cyfrowa i paru innych.
    > W sumie nie pierwszy i nie ostatni tego typu, widać ta choroba nie jest
    > odosobniona - taki sam był, jak mu tam, Eneuel Ciszewski (czy jakoś tak),
    > bul bul Werbliński, Kamiński kryjący się jako Strybyszewski, wcześniej
    > Zaciek...

    Eneuel vel Manolo jest nadal aktywny, raz do roku ma fazę na newsy.
    Podejrzewam że chodzi o przepustkę z oddziału zamkniętego :)

    --
    Paweł

  • 109. Data: 2011-11-25 15:08:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message
    > Pszemol nabazgrał(a):

    > Oj tam miało byś Bicza :)
    > Miałem w ręku i testowałem iphona 3 i 4 , SGS, SGSII
    > a i tak wybrałem HTC ... taki mi pasuje do pracy i już ...

    Którego HTC wybrałeś?

    > Byłtaki serial kiedyś związany z wiekliem :)
    > okulistę odwidziłem rok temu :) od urodzenia astygmatyzm :)

    I z jakiej odległości patrzysz na ekran telefonu?
    50cm jak Adramelech czy z 25cm jak ja?

  • 110. Data: 2011-11-25 15:10:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na

    > Co jest raczej nie prawdą bo większość nawigacji jest offline.

    Włączasz się do dyskusji późno i nie znasz kontekstu...
    Mowa była o nawigacjach na telefonach sprzed 6 lat.
    I miałem taką właśnie od AT&T w USA.
    Miałeś nawigację w telefonie 6 lat temu czy nie miałeś?