  • Data: 2009-07-03 21:37:01
    Temat: Re: iPhone vs Nokia
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ALEX Przekliniak pisze:

    > Mógłbyś przybliżyć? Zupełnie nie znam tematu :-(

    Poszukaj wedle słów kluczowych "Palm WebOS" (system) oraz "Palm Pre"
    (pierwsze urządzenie pracujące pod jego kontrolą). Ogólnie Palm wydawał
    się niemal martwy - od paru lat niby pracowali nad nową wersją (v6)
    swojego systemu operacyjnego (PalmOS) ale wraz z upływem czasu ludzie
    zaczęli sobie zdawać sprawę, że to pewnie będzie taki Duke Nukem Forever
    (powstaje kilkanaście lat i powstać nie może) albo "Chinese Democracy"
    zespołu Guns and Roses (płyta wydana po kilkunastu latach zapowiadania).
    Gdy wypuścili serię smartfonów Treo na Windows Mobile ludzie zaczęli
    rozgłaszać rychłą śmierć firmy.
    A tymczasem nie. Wyszli na rynek z produktem i systemem "iPhone like".
    Muszę przyznać, że filozofia obsługi i interfejs całkiem ładnie wygląda.
    Co prawda niedługo po premierze pojawiły się pogłoski o pewnych
    problemach z samym Pre, wynikających z błędów w produkcji obudowy
    wywołujących drobny luz na baterii, ale to akurat łatwe do poprawienia.
    Zresztą Pre ma nie być jedynym urządzeniem z tym systemem - zaraz za nim
    mają iść następne. :) Ja trzymam kciuki.

    Ma multitouch, w przeciwieństwie do iPhone'a jest wyposażony w wysuwaną
    klawiaturę QWERTY. Ciekawostką jest możliwość "bezprzewodowego",
    indukcyjnego ładowania. ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=JRnlzbuLRwM
    http://www.youtube.com/watch?v=fpfQSLBezn4

    > Nie iPhone. AppStore jest całą potęgą iPhona. iPhone jako taki jest
    > cienki.Ale konkurencja nie śpi.

    Nie ma jednak co udawać, że sama idea systemu zrobiła sporo zamieszania.
    Apple wprowadziło na rynek coś, co było już od lat dostępne w ofercie
    biznesowej, robiąc z tego proste urządzenie dla bardziej zasobnych w
    gotówkę nastolatków. Co zrobiła konkurencja? Oczywiste, że zaczęła
    przerabiać gotowe rozwiązania dla biznesu (Windows Mobile) na urządzenia
    podobne do iPhone'a (Manilla od HTC, Widgety Samsunga na Omnii itp.)

    > Nic dodać nic ująć. Też żałuję, bo chciałem żeby było jak kiedyś.

    Ogólnie ja jestem zwolennikiem pracy za pomocą rysika. Współczesne menu
    "finger friendly" mnie odrzucają. To naprawdę wielki "postęp" kiedy na
    ekranie 2,8" mieszczą się cztery przyciski zamiast całego rozbudowanego
    interfejsu aplikacji...
    Wzorem ergonomii jak dla mnie jest wm2003(se) - wszystko potem to już
    regres...

    > Nawet jeżeli aplikacje będą męczące i upierdliwe. Zresztą co to za
    > sztuka zainstalować aplikację. Proste jak drut. No chyba że zeszliśmy
    > do takiego zidiocenia ze trzeba wymyśleć centralne repozytorium. Bo
    > iZosia sobie inaczej nie poradzi. Tylko skoro sobie nie radzi ze
    > smartfonem to po jaką cholerę w ogóle go tyka? mało to prostych
    > telefonów, z którymi iZosia sobie poradzi?

    Ogólnie z jednej strony to dobrze, że sprzęt staje się dostępny dla
    ludzi nie będących geekami, ale męczy mnie to całe przedstawienie
    wyższości iPhone za pomocą argumentu pod tytułem "App Store" - może i
    centralne repozytorium to fajne rozwiązanie, zwłaszcza gdy mamy do
    czynienia z systemem Uniksowym, ale niech nikt mi nie wmawia, że jest to
    niezbędne. Instalowanie softu z *.cab jakoś nigdy mi w WM nie
    przeszkadzało. ;)