  • 11. Data: 2009-02-18 08:49:46
    Temat: Re: hybryda
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    j...@a...at napisał(a):
    [...]
    > zeby zachowac te sama wielkosc motywu w kadrze zmieniajac ogniskowa
    > musisz odpowiednio zmieniac odleglosc .
    > - ona odpowiednio wplywa na zakres ostrosci. Skracajac ogniskowa
    > powiekszasz glebie i w podanym przykladzie odpowiednio skracasz
    > odleglosc - pomiejszasz glebie.
    >
    > czy bedzie taka sama to teraz nie ma znaczenia

    Ależ ma znaczenie. Właśnie chodzi o to, że przy założeniu określonego
    kadru te dwa czynniki - ogniskowa i odelgłość się prawie całkowicie
    kompensują.

    >ale zmiana tej glebi
    > zachodzi w wyniku zmiany ogniskowej i odleglosci JEDNOCZESNIE ,
    > wzor :
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%
    C5%9Bci
    > funkcja 4 zmiennych.
    >

    > Jak juz pisalem nic ponad to co jest napisane w tym wzorze nie wiem.

    No to się dowiedz, że po nałożeniu na zmienne dodatkowego warunku robi
    się z tego funkcja 3 zmiennych.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 12. Data: 2009-02-18 08:51:09
    Od: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>

    Ja z kolei wybrałem Lumixa FZ50, za którym (w porównaniu do FZ28) przemawia
    możliwość ręcznej regulacji ostrości (tzn. bez udziału silniczków, które
    zawsze są mniej precyzyjne). Do tej pory wykonałem nieco ponad 46 tysięcy
    zdjęć i jestem bardzo zadowolony ze sprzętu. Aby w pełni wykorzystać jego
    możliwości na pewno warto dokupić konwerter makro (polecam Raynoxa DCR-250
    i DCR-150), do bardziej odległych zwierzątek telekonwerter (zrujnowałem sie
    na DMW-LT55), do ładnych chmurek filtr kołowy polaryzacyjny.
    Ze słynnymi szumami radzę sobie tak: ISO=100 (na stałe) oraz program
    NeatImage. Dobrze opanowany Silkypix Developer Studio (zdjęcia RAW) pozwoli
    na wyeliminowanie wad obiektywu (aberracja). Wiele zdjęć makro można
    doświetlić wbudowaną lampą błyskową, stosując prostej konstrukcji dyfuzor
    (np. z rozciętego pudełka po małych tic-tacach, oklejonego dodatkowo białym
    papierem. Do tego mały statyw z głowicą i szybkozłączką. Cały zestaw jest
    poręczny i umożliwia gonienie za robalami po najgorszym nawet terenie (bo
    do tego głównie używam aparatu).
    Przykładowe fotki:
    http://krokus.tpn.pl/wenta/index.html

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-02-18 09:03:56
    Od: j...@a...at

    On 18 Feb., 09:49, Jan Rudziński <j...@a...net> wrote:
> [...]
    > kompensują.

    %C5%9Bci

    > No to się dowiedz, że po nałożeniu na zmienne dodatkowego warunku robi

    powiem wiece.j jesli nalozysz na zmienna jeszcze jeden warunek to sie
    zrobi funkcja dwoch zmiennych .
    wiedziales o tym ?

    moze ktos wpadnie na te mysl i ustali jeszcze trzeci parametr. - to
    beda dopiero jaja ze ho , hoo...
    glebia ostrosci bedztie wtedy zalezec tylko od jednego nieustalonego
    parametru.
    gdyby canon o tym wiedzial ... . Ech , pomazyc mozna

  • 14. Data: 2009-02-18 10:20:34
    Od: c...@p...onet.pl

    On 18 Lut, 09:51, Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl> wrote:
    > Ja z kolei wybrałem Lumixa FZ50, za którym (w porównaniu do FZ28) przemawia
    > możliwość ręcznej regulacji ostrości (tzn. bez udziału silniczków, które
    > zawsze są mniej precyzyjne).

    Przyznam, że jakiś czas temu m.in. pod wpływem postów na tej grupie
    faktycznie poszłam do sklepu "pomacać" to cudo. Przede wszystkim jest
    on dość ciężki i duży, a chciałabym aby aparat służył mi również na
    wycieczkach, więc wiadomo im mniej do niesienia tym lepiej ;) Poza tym
    wydaje mi się, że ogniskowa zaczynająca sie od 35 mm to chyba trochę
    mało, a może wystarczy?

> [...]
    > poręczny i umożliwia gonienie za robalami po najgorszym nawet terenie (bo

    Akurat nie tylko o makro mi chodzi ale dobrze wiedzieć :)
    Czy filtr polaryzacyjny jest też określony jako filtr UV?

    Pozdrawiam
    Carmen

  • 15. Data: 2009-02-18 12:18:39
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ja z kolei wybrałem Lumixa FZ50, za którym (w porównaniu do FZ28)
    > przemawia możliwość ręcznej regulacji ostrości (tzn. bez udziału
    silniczków,
    > które zawsze są mniej precyzyjne).

    ę?

    Przeciez ten pierscien jest z przeniesieniem elektronicznym, a nie
    mechanicznym.
    Znaczy - przez silniczek wlasnie...

    > Do tej pory wykonałem nieco ponad 46 tysięcy
    > zdjęć i jestem bardzo zadowolony ze sprzętu. Aby w pełni wykorzystać
    > jego możliwości na pewno warto dokupić konwerter makro
    > (polecam Raynoxa DCR-250 i DCR-150),

    A probowales w to miejsce stargo poczciwego Heliosa? :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 16. Data: 2009-02-18 12:37:37
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Troche pospamuje, ale najprawdopodobniej bede mial do sprzedania Fuji S9600 z
    kompletem akcesoriow (karty, akumulatorki, jakis filtr) pewnie w okolicach
    800 zlotych. Lokalizacja - Krakow.

    Uzywana przez mojego ojca, zadbana, niezajechana - jak na hybryde to bardzo w
    porzadku sprzet. Przymierzam sie do wystawienia na allegro ale nie moge sie
    zebrac zeby zdjecia porobic.

    W razie gdybys byla zainteresowana pisz na pawel.rumian at gmail.com
    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 17. Data: 2009-02-18 13:17:27
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 18 Lut, 10:20, c...@p...onet.pl wrote:

    > Akurat nie tylko o makro mi chodzi ale dobrze wiedzieć :)
    > Czy filtr polaryzacyjny jest też określony jako filtr UV?

    To są 2 różne filtry, przy czym UV może pełnić jedynie funkcję
    ochronną, w szczególności w fotografii cyfrowej.
    Filtry polaryzacyjne są najczęściej oznaczane skrótem CPL i dotyczy to
    kołowych filtrów polaryzacyjnych (Circular PoLarizer), których można
    używać zarówno z kompaktami jak i z lustrzankami.
    Polaryzacyjnych filtrów liniowych nie proponuję stosować do
    lustrzanek, bo autofokus może mieć problemy (oczywiście ten w trybie
    LV z detekcją kontrastu nie będzie mieć najmniejszego problemy).

  • 18. Data: 2009-02-18 13:21:34
    Od: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>

    Vituniu wrote:

    > silniczków,
    >
    > ę?
    >
    > Przeciez ten pierscien jest z przeniesieniem elektronicznym, a nie
    > mechanicznym.
    > Znaczy - przez silniczek wlasnie...
    A ja myślałem, że jak reguluję ostrość paluchami chwytając za obiektyw to
    odbywa się to bez silniczka. Sorry, widocznie coś pokręciłem ;-)

    > A probowales w to miejsce stargo poczciwego Heliosa? :)
    Nie. Jakoś wolałem kupić Raynoxa...

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2009-02-18 13:36:22
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Też troche pospamuje:
    mam na zbyciu w bardzo dobrym stanie (uzywane głównie w czasie urlopów) :
    - Panasonic FZ20 (420 PLN)
    - Panasonic FZ8 + futerał (420 PLN)
    oba z fabrycznymi kompletnymi akcesoriami (i kartonami).

    Kontakt:
    784069158
    s...@w...pl

    Możliwość przetestowania i obejrzenia - Radomsko, Częstochowa.

    Pzdr,
    Sławek

  • 20. Data: 2009-02-18 15:10:31
    Od: "Carmen" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Rumian" <c...@c...barg.cy> napisał w wiadomości

    >W razie gdybys byla zainteresowana pisz na pawel.rumian at gmail.com

    Przykro mi, ale interesuje mnie tylko nowy sprzęt :)

    Carmen