  • 81. Data: 2013-02-07 12:35:29
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    news:keuqdl$bgq$2@news.task.gda.pl...
    > A "cudowne lampki halogenowe" kupują ludzie chorzy, przeważnie biedni, w
    > nadziei, że ich to z czegoś uleczy. A to leczy - faktycznie - ale
    > handlarzy z ich własnej nędzy.

    A starych ludzi z pieniędzy...

  • 82. Data: 2013-02-07 12:44:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Odchody u grzybów?
    > To ja nie będę mówić, czym jest miód, wobec pszczół :))

    A już zwłaszcza spadziowy.

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2013-02-07 12:47:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.02.2013 20:21, Grzegorz pisze:

    > Przypomniało mi się jak budowano centrum Blue City w Warszawie.
    > Sąd stwierdził, że tak można i nic nikomu do tego.

    A znasz może sygnaturkę wyroku?

  • 84. Data: 2013-02-07 12:54:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Feb 5, 2:18 am, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Bioptronowcy dostawali sza u :) Straszyli mnie ju nawet :)
    > Ale par os b si dzi ki temu wycofa o z tego fenomenalnego zakupu -
    > warto by o !

    Ja kiedyś prowadziłem walkę z kolesiami sprzedającymi wtykacze do
    "oszczędzania energii", zmieniające współczynnik mocy. Czego to ja się
    nasłuchałem od ludzi, których próbowałem ostrzec... Nigdy więcej :>

    L.

  • 85. Data: 2013-02-07 13:05:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, February 7, 2013, 10:46:36 AM, you wrote:

    > I Ty Brutusie przeciwko mnie ? :-)

    Jasne. Bo ja uzywam czasem polaryzatorów :P

    > To co, dobry polaryzator wycina powiedzmy 1/180 swiatla,

    Niespolaryzowanego? mniej więcej połowę. Tak zmienia się w każdym
    razie czas naświetlania.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2013-02-07 13:27:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał

    >Jasne. Bo ja uzywam czasem polaryzatorów :P

    No to uzyj trzech i wytlumacz wyniki.
    Katy 0, 45 i 90 ..

    >Niespolaryzowanego? mniej więcej połowę. Tak zmienia się w każdym
    >razie czas naświetlania.

    No dobra, przyjmuje tlumaczenie ze przechodzi z pr-stem cosinusa
    (kwadratu ?), ale zachowuje polaryzacje.
    Tzn to jest nieprawda, ale zalozmy ze tak jest.

    Wtedy kolejny polaryzator ustawiony tak samo, powinien znow dosc
    znaczna ilosc swiatla wyciac, bo przeciez wiele skladowych ciagle jest
    odchylonych.
    Tymczasem on oslabia juz stosunkowo niewiele, choc jakies tam
    tlumienie nawet i dla dobrze spolaryzowanego swiatla ma, wiec pomiary
    trzeba dokladne ..

    Stop, przyjmijmy ze jest jak piszesz, foton na poczatku ma polaryzacje
    45 st (fizycy kwantowi by mnie wysmiali), trafia na polaryzator o osi
    0 st, moze nie przejsc, ale moze tez
    przejsc - na co ma pr-stwo 0.5 czy tam 0.707.
    Jak przejdzie, to niby nadal ma 45 st ? To teraz my na jego drodze
    ustawiamy polaryzator pod katem 90 st do pierwszego, ale ten foton ma
    odchylke tylko 45 st, a wiec spore szanse przejscia. A tymczasem ...

    P.S. jak masz fotograficzne polaryzatory, to one moga byc "kolowe"

    J.

  • 87. Data: 2013-02-07 13:41:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > A już zwłaszcza spadziowy.

    A to już na dwa baty... wróć, na dwie strony... :))

  • 88. Data: 2013-02-07 13:49:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.02.2013 12:44, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A już zwłaszcza spadziowy.

    Odchody mszyc zjedzone, nadtrawione enzymatycznie i wyrzygana przez
    pszczoły. Mlask :)

    Michoo

  • 89. Data: 2013-02-07 13:58:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > P.S. jak masz fotograficzne polaryzatory, to one moga byc "kolowe"

    Do cyfrówki mam już "kołowy" ale za starych czasów używałem zestawu
    dwóch klasycznych do dziwnych zabaw.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2013-02-07 14:52:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman wrote:

    > No tak , zgadza się. Tzn właściwie inaczej : filtr widoczny z zewnątrz
    > (żółty) to zwykła szybka kolorowa, natomiast w środku był "polaryzator"
    > z kawałka wypolerowanej blachy (a w innej wersji szklanej płytki).

    Metale nie zmieniają polaryzacji światła odbitego (dlatego metalizowane
    ekrany są w kinach 3D)

    [..]

    --
    AlexY