  • 91. Data: 2013-02-07 14:59:03
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Grzegorz wrote:

    > Co to światło spolaryzowane to ja wiem.
    > Wiem też, że polaryzator (dobry polaryzator) zabiera tyle ze światła
    > niespolaryzowanego, że tego spolaryzowanego jest naprawdę mało.
    > Robiłem takie doświadczenia w uczelnianym labie.
    > Jest taki polaryzator który całe światło zamieni w spolaryzowane?

    Całego to nie, czytałem artykuł że polaryzatory odbiciowe wielopłytkowe
    potrafią spolaryzować do bodajże 98% światła ale nie mogę znaleźć
    źródła. Najlepiej od razu emitować światło spolaryzowane ale to
    przynajmniej na razie nie jest możliwe.

    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 92. Data: 2013-02-07 15:59:40
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 3 Feb 2013 15:08:08 +0100 Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>
    napisał:

    >Ty sie smiejesz a ja dokladnie ten piekarnik mam
    >i jestem z niego bardzo zadowolony :)

    Też go mam (ten z pierwszego zdjęcia na aukcji, ten co jest na dole to
    jakaś inna wersja), używam do lutowania rozpływowego, utwardzania
    epoksydów i suszenia Positivu, tylko że ja kupiłem go za 50zł...
    Wczoraj znowu Distal w nim utwardzałem (utwardza się w 30 minut
    zamiast w 24h). Lutowanie rozpływowe w nim też wychodzi dobrze.

    BTW, termostat jest od 100 stopni a w instrukcji od Positiva piszą
    żeby nie przekraczać 70. Wypróbowałem suszenie w 100 stopniach - nie
    ma problemu - wywołuje się dokładnie tak samo, nic się temu Positivowi
    nie dzieje. Wywołuję w roztworze NaOH o stężeniu ok. 400mmol/l.

    "Cena rynkowa: 1026zł"
    R O T F L

  • 93. Data: 2013-02-07 16:36:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
> [...]
    >mogę znaleźć źródła. Najlepiej od razu emitować światło spolaryzowane
    >ale to przynajmniej na razie nie jest możliwe.

    Jest mozliwe w laserach, i cos sie dzieje w temacie LED
    http://www.nature.com/lsa/journal/v1/n8/full/lsa2012
    22a.html

    J.

  • 94. Data: 2013-02-07 16:38:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Odchody mszyc zjedzone, nadtrawione enzymatycznie i wyrzygana przez
    > pszczoły. Mlask :)

    A teraz z tym do beczki, dolać wody i czekać aż drożdże dodadzą swoje
    odchody.

    Jarek

    --
    Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo.

  • 95. Data: 2013-02-07 16:44:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    > A teraz z tym do beczki, dolać wody i czekać aż drożdże dodadzą swoje
    > odchody.

    Półtorak czy dwójniak? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2013-02-07 17:07:32
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-02-07 12:31, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    > wiadomości news:5112d534$0$26686$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie widzę przeciwwskazań! (byle to nie był drzewniak... Widzisz? Nie
    > widzę... A widzisz!) :)

    Pij szybciej, bo się ściemnia.

    --
    Jingiel

  • 97. Data: 2013-02-07 17:41:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nawiasem mowiac to ostrzezcie dziadkow i rodzicow.
    > Niedawna historia - zadzwonili, "zapraszamu na bezplatne badania".
    > Przebadali, prosze do stolika. "Pani sie kwalikuje do programu leczenia".
    > "udzial w programie kosztuje 140zl, czy pani reflektuje ?"
    > 6 papierkow do podpisu, i dopiero na szostym
    > "harmonizator fotonowy, cena 6000zl, upust promocyjny 30%, do zaplaty
    > 4000, rata miesieczna 140".

    Było o tym jakiś czas temu na TVN24. Też niezły wałek.
    No cóż, na niczym się tak dobrze nie zarabia, jak na naiwności i głupocie.

  • 98. Data: 2013-02-07 17:44:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Metale nie zmieniają polaryzacji światła odbitego (dlatego metalizowane
    > ekrany są w kinach 3D)

    Być może, niemniej to prawda. W wersji starszej, była szklana płytka,
    pod kątem mniej więcej 45st. Za nią kawałek papieru z logo firmy :)
    Nie wiadomo po co, bo to w środku.

    A w nowszej - zamiast szybki blaszka, chyba stalowa, cienka, wypolerowana.

  • 99. Data: 2013-02-07 17:52:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F wrote:

    > Jest mozliwe w laserach, i cos sie dzieje w temacie LED
    > http://www.nature.com/lsa/journal/v1/n8/full/lsa2012
    22a.html

    Zgadza się ale to nadal nie 100%
    "with a high polarization degree of 88.7% at 465 nm"

  • 100. Data: 2013-02-07 17:54:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman wrote:

> [...]
    > Nie wiadomo po co, bo to w środku.
    >
    > A w nowszej - zamiast szybki blaszka, chyba stalowa, cienka, wypolerowana.

    Może to tylko lustro a faktyczny polaryzator jest gdzieś indziej.
    Ponownie, żaden metal nie polaryzuje, tylko dielektryki.