    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <kemo7e$rb1$1@news.task.gda.pl> <510f650d$1@news.home.net.pl>
    <kepmni$g7d$1@news.task.gda.pl> <5110743a$1@news.home.net.pl>
    <kesplj$eus$1@news.task.gda.pl> <5112323e$1@news.home.net.pl>
    <0...@y...googlegroups.com>
    <keub6a$ask$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@4...net>
    <keuhgj$dq2$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@4...net>
    <8910374532$20130206230715@squadack.com>
    <511377ff$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <6565426651$20130207130536@squadack.com>
    Subject: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Date: Thu, 7 Feb 2013 13:27:19 +0100

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał

    >Jasne. Bo ja uzywam czasem polaryzatorów :P

    No to uzyj trzech i wytlumacz wyniki.
    Katy 0, 45 i 90 ..

    >Niespolaryzowanego? mniej więcej połowę. Tak zmienia się w każdym
    >razie czas naświetlania.

    No dobra, przyjmuje tlumaczenie ze przechodzi z pr-stem cosinusa
    (kwadratu ?), ale zachowuje polaryzacje.
    Tzn to jest nieprawda, ale zalozmy ze tak jest.

    Wtedy kolejny polaryzator ustawiony tak samo, powinien znow dosc
    znaczna ilosc swiatla wyciac, bo przeciez wiele skladowych ciagle jest
    odchylonych.
    Tymczasem on oslabia juz stosunkowo niewiele, choc jakies tam
    tlumienie nawet i dla dobrze spolaryzowanego swiatla ma, wiec pomiary
    trzeba dokladne ..

    Stop, przyjmijmy ze jest jak piszesz, foton na poczatku ma polaryzacje
    45 st (fizycy kwantowi by mnie wysmiali), trafia na polaryzator o osi
    0 st, moze nie przejsc, ale moze tez
    przejsc - na co ma pr-stwo 0.5 czy tam 0.707.
    Jak przejdzie, to niby nadal ma 45 st ? To teraz my na jego drodze
    ustawiamy polaryzator pod katem 90 st do pierwszego, ale ten foton ma
    odchylke tylko 45 st, a wiec spore szanse przejscia. A tymczasem ...

    P.S. jak masz fotograficzne polaryzatory, to one moga byc "kolowe"

    J.