  • 1. Data: 2013-02-03 19:44:43
    Temat: stabilizator 42V
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Poszukuję scalonego stabilizatora na 42V/2Aminimum (może 1.5A). Napiecie
    wejścia będzie koło 70V. Najlepiej coś jak seria 78Sxx w TO220. Jest np.
    TL783 ale trzeba dokładać dodatkowe tranzystory dla zwiększenia prądu.
    LM317HV ma za niskie Uin. Czy ktoś widział coś dostępnego?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 2. Data: 2013-02-03 20:40:25
    Temat: Re: stabilizator 42V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

    Sunday, February 3, 2013, 7:44:43 PM, you wrote:

> [...]
    > TL783 ale trzeba dokładać dodatkowe tranzystory dla zwiększenia prądu.
    > LM317HV ma za niskie Uin. Czy ktoś widział coś dostępnego?

    Nie istnieje coś takiego, bo fizyka nie pozwala.
    79-42=28
    28V*2A=56W - z obudowy TO-220 nie da się tyle odprowadzić na
    sensownych rozmiarów radiatorze. Jeśli chcesz liniowo, to tylko z
    dodatkowymi tranzystorami i na naprawde duzym radiatorze - poniżej 1K/W.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-02-03 21:11:40
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    wiadomości news:9440095402$20130203204026@squadack.com...

    > Nie istnieje coś takiego, bo fizyka nie pozwala.

    Czułem że sobie kłopotu narobię :(
    Wojtek

  • 4. Data: 2013-02-04 19:19:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2013-02-03 21:11, wowa pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:9440095402$20130203204026@squadack.com...

    > Czułem że sobie kłopotu narobię :(
    > Wojtek

    Jeśli *musi* to być stabilizator liniowy, można część tej mocy
    wytracić na odpowiednio dobranym rezystorze mocy. Nie zmienia to faktu,
    że dalej jest to grzałka.
    K.

  • 5. Data: 2013-02-04 20:36:51
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli *musi* to być stabilizator liniowy, można część tej mocy
    > wytracić na odpowiednio dobranym rezystorze mocy. Nie zmienia to faktu,
    > że dalej jest to grzałka.

    Musi, bo jest uzwojenie i chciałem jak najprościej. Na impulsowych się
    nieznam. Rezystor raczej nie, dam radiator z wiatraczkiem. Skoro musi być
    dodatkowy tranzystor, to mogą być dwa :) Zasilacz do pracy dorywczej, jako
    testowy będzie.
    Wojtek

  • 6. Data: 2013-02-04 22:35:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik wowa napisał:

> [...]
    > nieznam. Rezystor raczej nie, dam radiator z wiatraczkiem. Skoro musi
    > być dodatkowy tranzystor, to mogą być dwa :) Zasilacz do pracy

    To jak się nie znasz - możesz zastosować gotowca. Nie przedstawiłeś
    żadnego realnego (a można takowe znaleźć) argumentu za zastosowaniem
    stabilizatora liniowego.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2013-02-05 01:51:47
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:kep9ji$fip$2@speranza.aioe.org...
    To jak się nie znasz - możesz zastosować gotowca. Nie przedstawiłeś
    żadnego realnego (a można takowe znaleźć) argumentu za zastosowaniem
    stabilizatora liniowego.

    Hmm.. nie pomyslałem o jakimś module. Dwa argumenty: na tym się znam i jest
    tanie :)
    Wojtek

  • 8. Data: 2013-02-05 08:42:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

    Tuesday, February 5, 2013, 1:51:47 AM, you wrote:

> [...]
    > stabilizatora liniowego.
    > Hmm.. nie pomyslałem o jakimś module. Dwa argumenty: na tym się znam i jest

    Znaczy co jest tanie? Wielki kawał radiatora? Chyba tylko ze złomu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-02-05 10:37:18
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.02.2013 01:51, schrieb wowa:

> [...]
    > stabilizatora liniowego.
    >
    > Hmm.. nie pomyslałem o jakimś module. Dwa argumenty: na tym się znam i

    Musisz policzyć wszystko do kupy. Co jest tańsze, moduł stabilizatora za
    20zł, czy stabilizator za złotówkę, opornik za 10zł i radiator za 30zł?

    Waldek

  • 10. Data: 2013-02-05 23:11:32
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:anc27nFtltU2@mid.uni-berlin.de...

    > Musisz policzyć wszystko do kupy. Co jest tańsze, moduł stabilizatora za
    > 20zł, czy stabilizator za złotówkę, opornik za 10zł i radiator za 30zł?

    No właśnie w tym przypadku taniej wychodzi radiator :) Ponieważ i tak musi
    być z powodu innych stabilizatorów tam użytych. Po drugie mam. Po trzecie, w
    ogóle bym Wam głowy nie zawracał gdyby było 78S42 :) I ostatnia prośba w tym
    wątku, możesz dać linka do takiego modułu impulsowego? Te co znajduję są do
    35V lub kompletne zasilacze sieciowe i to złośliwie na 48V.
    Wojtek