  • Data: 2011-03-31 14:13:50
    Temat: Re: gaz -wv golf IV 1.4 16V
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W dniu 2011-03-31 02:39, sth pisze:

    > jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo.

    Ta, zaraz się jeszcze okaże, że masz Lanosa... :)
    W każdym razie nie mówię, że nie. Też znam takich co zapalają na gazie,
    albo przełączają się na gaz 2 sekundy po rozruchu. Zwłaszcza w lato.

    Myślę, że to kwestia silnika i chyba szczęścia (albo sposobu obsługi
    samochodu i instalacji gazu). Ogólnie chyba starsze silniki (z małą
    ilością elektroniki) sprawują się lepiej. To tak na podstawie relacji
    ludzi, którzy jeżdżą na gazie.

    A awarie... kolega na przykład miał uszkodzony wtryskiwacz tak, że cały
    czas podawał paliwo (kontrolki 'check engine' na gazie olewał). W
    konsekwencji spalanie następowało gdzieś w kanale wylotowym. Efekt -
    poza wtryskiwaczem uszkodzeniu uległ katalizator i któraś sonda lambda
    (chyba ta przed katalizatorem). A to już kosztuje więcej niż
    wtryskiwacz... Nie wiem, czy EGR też od tego mu poleciał, bo mówił coś o
    wyższej temperaturze spalania...
    Koleżanka miała Corolle, pi razy drzwi z 2002r. Za naprawy płaciła
    często i sporo. Auto na tyle niepewne, że bała się jechać nim w podróż
    1000km.
    Pisałem o Lanosie, bo z tego co słyszę, to są tam silniki nie do
    zajechania, także na gazie. Znam takich, co od nowości mają gaz,
    przejechane 220tys. km i poza wymienioną uszczelką pod głowicą przy
    200tys. to żadnych napraw. Instalacja II generacji. :)

    Chcę tylko powiedzieć, że moim zdaniem analizując opłacalność jeżdżenia
    na gazie nie wystarczy dodać 100zł więcej za przegląd, dodać 2 litry do
    spalania i pomnożyć wszystko przez koszt gazu i liczbę kilometrów.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.