eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriagasket - uszczelka czy też podkładka? › Re: gasket - uszczelka czy teżpodkładka?
  • Data: 2009-03-16 22:32:43
    Temat: Re: gasket - uszczelka czy teżpodkładka?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 16 Mar, 21:53, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
    > > On 16 Mar, 19:45, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    > > > > On 16 Mar, 12:02, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
    > > > > > Ten kawałek blaszki nie służy ani do rozłożenia nacisku ani do
    > uszczelniania. On
    > > > > > ma przenosić ciepło ze świecy na głowicę.
    >
    > > > > Jakie ciepło? To które wcześniej głowica odebrała na tym długaśnym
    > > > > gwincie? Gdyby tą blaszkę wywalić to chyba styk cieplny byłby lepszy,
    > > > > co?
    > > > > Konrad
    >
    > > > A czy mógłbyś w jakiś sposób uwiarygodnić swoją hipotezę. Najlepiej przykładem
    z
    > > > literatury fachowej.
    >
    > > A cóż tu uwarygadniać? Poszedłem na dół, wziąłem jakąś starą świecę:
    > > BOSH (14mm)- pierścień zagięty w trzykrotne S. Magnes go mocno trzyma,
    > > ale to nierdzewka, więc albo ferrytyczna albo duplex (stawiam
    > > sześciopak na ferrytyczną 430-tkę albo coś obok tego- ktoś przyjmie
    > > zakład?). Dokładnie jak w tym patencie:
    > >http://www.freepatentsonline.com/y2004/0066124.html
    > > Nierdzewka ma 20 razy gorsze przewodnictwo cieplne od miedzi. Masz
    > > jakiś pomysł czemu te głąby izolują cieplnie świecę od głowicy silnika
    > > skoro TT twierdzi że to ma świetnie przewodzić ciepło? Może jeszcze
    > > ciebie nie odkryli po prostu?
    > > Konrad
    >
    > Opisy patentowe to nie najlepsze źródło informacji. Na dodatek amerykańskie. Tam
    > można opatentować wszystko i nikt się nie pyta po co. Informacja jaką podałem,
    > że chodzi o odprowadzenie ciepła, pochodzi z jakiegoś podręcznika akademickiego.
    > Pamiętam bo uczyłem się z tego podręcznika. Funkcja uszczelniania jest wtórna.
    > Jak masz tą świecę to weź potłucz porcelankę i ją wydłub. Następnie rozetnij
    > piłką metalowy korpus. Zobaczysz że porcelanka jest uszczelniona z obudową za
    > pomocą O ringu. Bez odprowadzenia ciepła O ring szybko się degraduje.
    > Uszczelnienie nie jest tak istotne bo długość gwintu i dokręcenie nawet z
    > minimalną siłą powoduje wymaganą szczelność. To połączenie nie musi być tak
    > szczelne jak łączenie przewodów hamulcowych. Zresztą w tym patencie chodzi o coś
    > innego niż szczelność. Ktoś tutaj napisał że są świece bez podkładki. Mają
    > stożek. Jak myślisz w jakiej klasie dokładności musiałby być wykonany stożek na
    > świecy i gniazdo w głowicy jeśli chodziło by o szczelność. Takie stożkowe
    > połączenia żeby uzyskać szczelność muszą być po obróbce mechanicznej docierane.
    > Słyszałeś żeby ktoś docierał świece do gniazda. Ja nie. To jak nie chodzi o
    > szczelność to musi chodzić o coś innego. Chodzi o odprowadzenie ciepła ze
    > świecy.    
    >


    Wszystko rozumiem, niemniej jednak rzeczywistość zdaje się przeczyć
    temu co twierdzisz:

    1. Czy masz jak wyjaśnić czemu ten pierścień jest z nierdzewki a nie z
    miedzi albo z alu? Żeby pogorszyć jego przewodność cieplną?

    2. Jaki jest stosunek powierzchni gwintu do powierzchni styku tego
    pierścienia, który na dodatek jest za tym gwintem, czyli już
    schłodzony? Na oko 1:100? Czemu (na moich świecach) ślad od gniazda w
    głowicy jest wąziutkim kółeczkiem, a nie równym zgnieceniem na całej
    powierzchni? Żeby jeszcze zmniejszyć powierzchnię przewodzenia ciepła?

    3. Czemu pierścień jest zawinięty w "S"? Żeby jeszcze bardziej
    zmniejszyć jego przewodność cieplną?

    4. Młotkowanie i piłowanie (realistycznie to szlifowanie, bo leniwy
    jestem) zostawiam na jutro, może coś mi to wyjaśni.

    Konrad
    PS. Nie znam się na stożkowych gniazdach świec- jesteś pewien że to
    jest stożek do stożka? Bo jeśli np torus albo kula do stożka, to... no
    właśnie, jak myślisz w jakiej klasie są kulki w zaworach zwrotnych?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: