eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowafotografia bezplatnaRe: fotografia bezplatna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografia bezplatna
    Date: Wed, 16 Jun 2010 16:09:15 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 82
    Message-ID: <hvalub$o2m$1@inews.gazeta.pl>
    References: <T...@n...onet.pl>
    <4c0bf1f2$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <3dUOn.52817$h57.34698@newsfe22.iad> <huh6qq$706$1@inews.gazeta.pl>
    <hui4gv$5gn$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hui7nn$ea4$1@news.onet.pl>
    <d...@k...googlegroups.com>
    <hujfl4$pv4$1@inews.gazeta.pl> <humdui$plh$1@news.onet.pl>
    <hva3m5$gb3$1@inews.gazeta.pl> <hva9u3$a1o$1@inews.gazeta.pl>
    <hvab5h$emn$1@inews.gazeta.pl> <hvae7n$bvh$1@news.onet.pl>
    <hvaj0c$e10$1@inews.gazeta.pl> <hvajnl$rlu$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1276697355 24662 194.114.146.193 (16 Jun 2010 14:09:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Jun 2010 14:09:15 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:858644
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-06-16 15:31:24 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    >>> 400/2.8? Ile procent zdjęć? Promil?
    >>
    >> Spytaj tych, co zawodowo trzaskają sport, albo zwierzątka.
    >
    > Tak sobie wertuję kilka gazet z reklamami - ani sportu, ani zwierzątek.

    Nienienie, fotografia sportowa i zwierzątek to są działy oprócz
    reklamy, gdzie jest duża bariera wejściowa pod postacią kosztów sprzętu.


    >>> Tak, w ogóle.
    >>> Poza tym ta różnica odchodzi do historii, jakość zielonych programów
    >>> jest coraz lepsza.
    >>
    >> Taaaaa i już te programy same lepiej wiedzą, czy zdjęcie zyska na
    >> płytszej czy większej GO, jak krótki czas jest potrzebny i na jakiej
    >> ogniskowej.
    >
    > Program zrobi wyraźnie i kolorowo czyli tak jak oczekuje widz.

    "Wyraźnie i kolorowo" to wciąż za mało, żeby zdjęcie stało się dobre.
    Owszem, na osobiste potrzeby ludziom wystarcza, ale przez wiele lat
    przyzwyczaiło się społeczeństwo do tego, że w reklamie jest ładnie. Jak
    pokażesz im podkręcony pasztet, to mimo że nie będą potrafili
    powiedzieć dokładnie co jest nie tak, różnicę jakościową zauważą.
    Sprawdzone.


    >>> Już tylko kadr i jego estetyka jest tym, co wyróżnia dobre zdjęcia.
    >> Pomijając takie duperelki jak oświetlenie i stylizacja.
    >
    > Estetyka kadru to właśnie oświetlenie i stylizacja.

    To są sprawy, których trzeba uczyć się latami (dodajmy że stylizacją
    przy profesjonalnej robocie zajmuje się ktoś inny, nie za darmo
    bynajmniej), zwykły amator może liczyć conajwyżej na szczęście. Bo to
    trochę inna bajka zrobić coś takiego na zawołanie, a co więcej - pod
    czyjeś wymagania.


    >> Optymalizacja wydatków nie polega tylko na kupowaniu barachła za 1/10
    >> ceny porządnej roboty.
    >
    > Ale to barachło coraz mniej jest barachłem.

    W internecie do pewnego momentu może i tak. W druku znacznie więcej
    wyłazi. Więc dopóki poligrafia nie zdechnie zupełnie (a jeszcze z 10
    czy 20 lat to potrwa) upowszechnienia badziewia będzie postępować
    pomału w tej branży (uwaga - nie dotyczy prasy). Acz od paru lat
    rozwija się rynek "trzeciej ligi" - jakieś lokalne firemki w jakichś
    lokalnych gazetkach - takie, które parę lat temu w dziedzinie
    komunikacji nie robiły zupełnie nic, teraz z czymś tam, po cenach "za
    miskę ryżu" mogą zaistnieć. Ale to dalej wbrew pozorom nie jest jakaś
    wielka część rynku.


    >>> A ja mam inne spostrzeżenia - rynek reklamy szuka jak najtańszych
    >>> źródeł. Kupiane kadry z chin dopala grafik na półtora etatu kilkoma
    >>> pluginami wypiękniającymi i tak się to kręci. I to nie są tylko gazetki
    >>> z tesco...
    >>
    >> Szczęśliwie ja mam do czynienia z jakąś inną branżą reklamową. Owszem,
    >> jest cięcie kosztów (wystarczy powiedzieć, że przez ostatnie 10 lat
    >> stawki się prawie nie zmieniły, a czasem nawet nieco spadły, co biorąc
    >> pod uwagę inflację realnie jest obniżką), ale jakoś nikomu nie
    >> przychodzi do głowy brać byle kogo z ulicy za grosze.
    >
    > Spoko, lecicie na starej kadrze. Ja też tak lecę, choć branża zupełnie inna.
    > Przyjdzie jednak dzień, że kto inny przyjdzie z ramienia tej samej
    > firmy i co innego powie.

    Parę zmian pokoleń już było. Nowsi na początku targują się bardziej
    niż starzy, po czym sami dają koncertowo dupy narażając swoją firmę na
    poważne koszty. Później już są zazwyczaj bardziej układni.


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: